• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • oOrosamarängerOo
    Allrona skrev 2008-08-29 10:38:30 följande:
    Okej då är det kanske lika bra att låta bli offwhite på åkpåsen. Den bruna - är den snygg? Kan den passa till denim? Annars får det kanske bli en röd....
    Det tycker jag absolut inte du ska göra...om du vill ha den? Har själv denim, både bas o topp och ska köpa en offwhite åkpåse. _Har både mycket vita o ljusa plagg på dottern i vagnen och färgar inte av sig, så lätt fäller inte denimen utan OM den gör det så är det om man gnuggar ett plagg emot tex  och det ganska så hårt
  • v i r r a

Oh! Kanonbra men denna info! Jag har varit såå sugen på vitt och denim men var orolig för fällningen. Funderade på om man inte kunde spraya typ impregnering eller dylikt på men skulle inte vågat för risken att förstöra tyget. Jag ska nog våga prova ändå! Nu gäller det "bara" att fundera på hur man ska finansiera detta inlöp!

SooJuicy skrev 2008-08-29 10:44:26 följande:
    Det tycker jag absolut inte du ska göra...om du vill ha den? Har själv denim, både bas o topp och ska köpa en offwhite åkpåse. _Har både mycket vita o ljusa plagg på dottern i vagnen och färgar inte av sig, så lätt fäller inte denimen utan OM den gör det så är det om man gnuggar ett plagg emot tex  och det ganska så hårt
  • Allrona

virra - ja usch billigt blir det inte! även fast jag får hem den från USA. Men man får tänka på att andrahandsvärdet är såååå bra

• Allrona

virra - var inne i din pres och ser att vi ligger ungeför lika till i graviditeten Vi får väl höras där i januari-februari när vi har fått använda vår barnvagn lite
    Känns lite konstigt att beställa vagn innan jag ens har varit på ultraljud men hon som ska köpa vagnen är hemma nu i helgen, därav brådskan att bestämma allt

Har du förresten kollat upp att köpa vagn i Tyskland? Det är i alla fall nån tusenlapp billigare tror jag.

• CMN

ÄR det inte lite konstigt att förhållandevis många säljer sina Bee igen efter bara någon månad? Finns flera på Blocket som är inköpta under sommaren. Jag är sugen på en men börjar bli lite tveksam nu...

• v i r r a

Var inne hos dig med men där var det ju så hemligt så När i jan ska du ha? Har inte varit på dateringsUL än men min borde komma första veckan i februari typ

Andrahandsvärdet ja... jo det kan man ju tänka på men det hjälper föga att jag kan få tillbaka kanske 6 tusingar om något år om jag inte har 10 tusingar nu (Eller jo det har jag men jag vettefan om jag vill lägga det på en vagn! Har fortfarande lite svårt att smälta att jag är bugga-kär! Trodde jag var en brio-mamma! )

Allrona skrev 2008-08-29 11:12:17 följande:
    virra - var inne i din pres och ser att vi ligger ungeför lika till i graviditeten Vi får väl höras där i januari-februari när vi har fått använda vår barnvagn lite Känns lite konstigt att beställa vagn innan jag ens har varit på ultraljud men hon som ska köpa vagnen är hemma nu i helgen, därav brådskan att bestämma allt Har du förresten kollat upp att köpa vagn i Tyskland? Det är i alla fall nån tusenlapp billigare tror jag.
  • Stargirl
    CMN skrev 2008-08-29 11:16:43 följande:
    ÄR det inte lite konstigt att förhållandevis många säljer sina Bee igen efter bara någon månad? Finns flera på Blocket som är inköpta under sommaren. Jag är sugen på en men börjar bli lite tveksam nu...
    Jag tror att många köpte den som en sommar/rese vagn med tanken att sälja under hösten. Det är dock bara en ngissning. Vi köpte våran i December 07 och har den ännu
    *~Bugaboo RULES~*
  • Noiis
    Stargirl skrev 2008-08-29 08:07:38 följande:
    *asg* det måste vara vagnens förbannelse Mina OIOI väskor har aldrig gått sönder. Du har säkert bara haft otur. Det är Knodd du tänker på i Sollentuna
    Haha aa jag antar det, fick svar från dom att det var flera som hade hört av sig med samma problem. så förmodligen ett fabrikations fel efter som att piggen gått av.
    Just de ja knodd var det ja

Kajsan, jasså har inte varit inne och läst utan antog bara att man skulle få ett present kort tycker som du att när det varit så många som haft problem med bromsen så är det lika bra att köpa en ny. Men vad kul att du knep den rosa hoppas du blir nöjdare denna gång
  • Stargirl
    Noas mamma skrev 2008-08-29 11:48:08 följande:
    Haha aa jag antar det, fick svar från dom att det var flera som hade hört av sig med samma problem. så förmodligen ett fabrikations fel efter som att piggen gått av. Just de ja knodd var det ja Kajsan, jasså har inte varit inne och läst utan antog bara att man skulle få ett present kort tycker som du att när det varit så många som haft problem med bromsen så är det lika bra att köpa en ny. Men vad kul att du knep den rosa hoppas du blir nöjdare denna gång
    Vad har varit fel med bromsen?
    *~Bugaboo RULES~*
  • Allrona

Virra - jag har inte heller varit på daterings-ul ännu men jag tror att det är någon gång i början på februari. Var på ul när jag var i v6 men vet inte riktigt hur säkert datumet är iom att det var så tidigt.

Jag har faktiskt också haft lite svårt att smälta att jag vill ha en bugga. Har alltid sagt att folk som köper en så dyr vagn måste vara lite knäppa Ända till jag råkade prova en i en barnvagnsaffär och efter det kan jag inte tänka mig nån annan Hade en Emmaljunga classic med stora tjejen och kan inte tänka mig att ha något så klumpigt igen!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14