• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Eleora
    Stargirl skrev 2008-08-29 14:52:39 följande:
    Det var verkligen snyggt. Vi har svart fäll nånstans. Ska kanske börja med den innan jag har i åkpåsen.
    Tackar! Dottern verkade ha det gosigt med. Och så säger en del att Bee inte kan bli ombonad...
    ~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2008-08-29 17:13:12 följande:
    Tack för den texten, den är nu sparad på mitt skrivbord
    Jag hoppas jag minns rätt. Men våran broms tog lixom inte alls. Bugaboo sa att den vita hade "halkat" fel och sedan var bromsen som ny igen. Om det skulle hända igen skulle de skicka en ny vit plupp men det behövdes inte.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Hannnas
    Stargirl skrev 2008-08-29 17:11:13 följande:
    Jag tror jag vet.Öppna upp skruvarna runt där bromshandtaget sitter.Innuti så finns det två vita delar och mellan dessa så sitter en fjäder den ena vita delen har 3  "ben" . De tre benen har halkat ur sina "hål" sätt i dem och sätt tillbaka delarna så funkar allt med stor sannoliket finemang. Detta hände oss för ett par år sen på semeser. Vi ringde Bugaboo och de hjälpe oss att laga vagnen över telefonen då det inte fanns en butik att gå till på orten.
    oh STORT TACK

Ska sätta maken på detta imorgon (jag mår illa ) o nu lagar han mat så...

TACK TACK igen
    Kajsan skrev 2008-08-29 17:13:12 följande:
    Tack för den texten, den är nu sparad på mitt skrivbord
    mitt med
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Kajsan
    Hepa skrev 2008-08-29 17:19:35 följande:
    Låter bra, jag köpte den i medium. Men funderar på om man kanske borde byta till Large så att man kan ha den längre. Min dotter är dock bara 5 mån nu, så hon kanske 'drunknar' i large.
    Nä, jag har haft L, den är jättestor, denna vinter klarar de sig bra i M ( min dotter är lika gammal ) och nästa vinter behövs den inte tror jag.
  • Muppsan
    Nu är jag äntligen ägare till en Bugaboo Cameleon! Skrattande
    Den står och är så snygg i vår hall tillsammans med vår Gecko. Jag har putsat, tvättat och grejat med Geckon i eftermiddag - för på måndag flyttar den hem till sina nya ägare! Gråter Hade helst velat ha båda kvar, men maken hotar att flytta hemifrån så jag får väl gå med på att den flyttar istället för han! Räcka ut tungan
    Son i december 2005 - bebis i december 2008
  • Mamma Kråkan

hehe så sa sambon då jag köpte våran cameleon för nån vecka sedan att antigen fick tvillingenvagnen eller han flytta...Räcka ut tungan

Muppsan skrev 2008-08-29 17:55:16 följande:
    Nu är jag äntligen ägare till en Bugaboo Cameleon! Den står och är så snygg i vår hall tillsammans med vår Gecko. Jag har putsat, tvättat och grejat med Geckon i eftermiddag - för på måndag flyttar den hem till sina nya ägare!  Hade helst velat ha båda kvar, men maken hotar att flytta hemifrån så jag får väl gå med på att den flyttar istället för han!
  • Muppsan
    JuliaochNelly skrev 2008-08-29 17:58:40 följande:
    hehe så sa sambon då jag köpte våran cameleon för nån vecka sedan att antigen fick tvillingenvagnen eller han flytta...
    Haha, ja visst är det ett svårt val sådana gånger? Flört
  • Muppsan

Någon som har en bild på en vagn med brun bas och grön fleece? Räcka ut tungan
    Antar att den gröna fleecen slutat tillverkats, men jag är sugen på att köpa en ändå (det finns ju ställen som fortfarande har den...)

• mammatill2härligavildar

Ååååå besluts ångest. Vilken färg ska vi ha på åkpåse???

Funderar på någon av de blåa färgerna eller en off withe. Har grå bas med svart top. Nån som vill tycka till???

• luttelin

Bra tips om bromsen. Min hakar inte i på första hacket.. Dessutom tycker jag det är trögt att få ur bromsen igen. Måste trycka jättehårt på den lilla pluppen.

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mille & Majken, våra hjärtan ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14