• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • miniGrynet
    greeneyes skrev 2008-07-01 20:03:54 följande:
    www.thebodyneeds.com/säljer små burkar med lösögonskugga (prover).
    Tack!
    Då var det där jag var inne häromdagen, men klickade aldrig iväg beställningen då...

Men det är bra ögonskuggor?
    Har dom bara ögonskuggor?
    Linny skrev 2008-07-01 20:33:10 följande:
    Åh, kan varmt rekommendera några färger (men alla har ju olika smak förstås) DazzlerayCopperizedYour LadyshipGolden oliveSoftwash greyGoldstroke
    Tack, ska kika på dom!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Hallontrollet

Hallå!
    Tittar in en snabbis och läser ikapp alla tips :)

Nu tänkte jag kolla hur ni rengör era penslar?
    Insåg att det är dax för min del att göra rent mina men vet inte hur och med vad som är bäst?
    Ge mig era proffstips :)

• miniGrynet

Hallontrollet

Jag tvättar penslar med äkta hår med shampo o balsam.
    Dom andra tvättas med yes diskmedel.
    Låter dom torka liggandes.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • LillaMysan
    Hallontrollet skrev 2008-07-02 13:57:25 följande:
    Hallå!Tittar in en snabbis och läser ikapp alla tips :)Nu tänkte jag kolla hur ni rengör era penslar?Insåg att det är dax för min del att göra rent mina men vet inte hur och med vad som är bäst?Ge mig era proffstips :)
    Jag köpte en rengöringsspray på Kicks som är kanon
  • trollsanna

Ja jag använder faktiskt Yes diskmedel....inte för att jag lärt mig det på utbildningar men jag tycker det fungerar bra.

Tokiga tipset!!
    Ett kanske lite konstigt trick jag har för mig också är att slänga in dom i frysen. Sedan tar jag ut dom och dom får torka...endel bakterier fryser ihjäl. Dock inte alla. Även mina kajaler åker in i frysen innan jag ska vässa dom. Då går det lättare att vässa. Tokigt kanske men tycker det är kanonbra. Har aldrig någonsin haft problem med infektioner el så ögonen.

• Yohanna85

bästa vattenfasta mascaran?

vill ha lite volym och längd, ska bli till min bröllopsmakeup

• 02Smulan
    Yohanna85 skrev 2008-07-04 13:56:50 följande:
    bästa vattenfasta mascaran?vill ha lite volym och längd, ska bli till min bröllopsmakeup
    YSLs, den med guldhylsan... Sitter bra och ger volym och längd.
    Min chef som jobbat i makeupbranschen i typ 20 år tycker det är den bästa och vill bara använda den.
  • Liiza

Någon som provat Blinc Mascara?
    Jag beställde miniprovet som jag testat.
    www.evincecosmetics.com/blincmascara.htm
    Jag tycker att den är bra, och kul med en mascara som sitter bra och ändå är så enkel att ta bort!

(man använder bara vatten och "drar" bort mascaran, inget "kladd" alls)

• Knott
    Liiza skrev 2008-07-04 19:49:33 följande:
    Någon som provat Blinc Mascara?Jag beställde miniprovet som jag testat. www.evincecosmetics.com/blincmascara.htmJag tycker att den är bra, och kul med en mascara som sitter bra och ändå är så enkel att ta bort!(man använder bara vatten och "drar" bort mascaran, inget "kladd" alls)
    Jag har testat men är inte jätteimpad. Tycker att mina fransar får lite för lite "oumpfh" med blinc, de blir mer väldefinierade, längre och volumiösa med min senaste favorit maximpact från Nivea Beauté (men även med t ex Stretch från Max Factor). Dessutom har jag problemet att jag alltid får lite mascarakladd på ögonlocket när jag målat. Om jag använder en "vanlig" mascara går detta enkelt bort med en torr topz, men blinc-mascaran är _jättesvår_ att få bort från ögonlocket och kan i värsta fall ruinera hela ögonmakeupen (som jag lägger innan jag lägger mascaran).
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!