• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • greeneyes

Jag testade Masterpiece vattenfast mascara igår, óch GUUUD vad bra! Toppenbra, fina flaskar och satt som berget och gick inte ens bort med olja igår dock... (har inte nån speciell ögonmakeborttagning)..

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Fridapida
    Liiza skrev 2008-07-04 19:49:33 följande:
    Någon som provat Blinc Mascara?Jag beställde miniprovet som jag testat. www.evincecosmetics.com/blincmascara.htmJag tycker att den är bra, och kul med en mascara som sitter bra och ändå är så enkel att ta bort!(man använder bara vatten och "drar" bort mascaran, inget "kladd" alls)
    Jag har den här hemma men har inte kommit mig för att prova än. Jag ska nog testa den idag (om jag kommer ihåg).
  • snobben

Jag har blinc mascaran, älskar hur lätt den är att ta bort men gillar inte borsten, använder i stället en annan borste som är större och tätare. Med den borsten som är i mascaran så blir mina fransar som flugben, jag behöver mer volym. Den mörkbruna färgen jag har är dock perfekt för mig.

Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • Yohanna85
    02Smulan skrev 2008-07-04 15:52:49 följande:
    YSLs, den med guldhylsan... Sitter bra och ger volym och längd.Min chef som jobbat i makeupbranschen i typ 20 år tycker det är den bästa och vill bara använda den.
    tack, finns YSL inne på H&M eller Åhlens? Eller får jag gå till en riktig makeup affär kanske.
  • Fridapida
    Yohanna85 skrev 2008-07-05 15:07:22 följande:
    tack, finns YSL inne på H&M eller Åhlens? Eller får jag gå till en riktig makeup affär kanske.
    Det finns KANSKE på Åhlens, KANSKE på Kicks. YSL finns på Åhlens City och på välsorterade sminkaffärer. Men inte på H&M.
  • Liiza
    snobben skrev 2008-07-05 11:53:15 följande:
    Jag har blinc mascaran, älskar hur lätt den är att ta bort men gillar inte borsten, använder i stället en annan borste som är större och tätare. Med den borsten som är i mascaran så blir mina fransar som flugben, jag behöver mer volym. Den mörkbruna färgen jag har är dock perfekt för mig.
    Va smart.. jag måste också fixa en bättre borste, bra tips!

Har en Masterpiece som snart är slut, kanske bara kan tvätta av den...
  • greeneyes
    Liiza skrev 2008-07-04 19:49:33 följande:
    Någon som provat Blinc Mascara?Jag beställde miniprovet som jag testat. www.evincecosmetics.com/blincmascara.htmJag tycker att den är bra, och kul med en mascara som sitter bra och ändå är så enkel att ta bort!(man använder bara vatten och "drar" bort mascaran, inget "kladd" alls)
    Använde ju Blinc igår, men fyyyy vad jobbig den var att tvätta av inte alls som det stod, jag fick gnugga som en gaaaalning.. kan ju inte vara bra för varken ögon, hud eller fransar i längden.. Nä, återgår till min Masterpiece Max igen..
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Altair

Tänk vad olika det är. Jag har också en blinc-maskara. Jag gillar den, just därför att den sitter bra men att den är så otroligt enkel att få bort!

• snobben
    greeneyes skrev 2008-07-06 07:07:12 följande:
    Använde ju Blinc igår, men fyyyy vad jobbig den var att tvätta av inte alls som det stod, jag fick gnugga som en gaaaalning.. kan ju inte vara bra för varken ögon, hud eller fransar i längden.. Nä, återgår till min Masterpiece Max igen..
    Vad konstigt. På mig lossnar det hur lätt som helst. Hatar annars att ta bort mascara.
    Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!