• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • greeneyes
    snobben skrev 2008-07-06 10:00:22 följande:
    Vad konstigt. På mig lossnar det hur lätt som helst. Hatar annars att ta bort mascara.
    hm, hur gjorde ni då? undrar om jag gjorde nåt fel..
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Mammajessi
    greeneyes skrev 2008-07-06 10:40:37 följande:
    du tar bort med eye makeup remover.
    Kan man vara lyckligare!
  • Liiza
    greeneyes skrev 2008-07-06 10:40:37 följande:
    Blöter med vatten,
    drar bort "tuberna"/färgen med ett lätt tryck med tumme och pekfinger.

Allt lossnar, inget kvar i ansiktet öht

(skönt när man använder linser tex )
  • greeneyes
    Liiza skrev 2008-07-06 12:09:00 följande:
    Blöter med vatten, drar bort "tuberna"/färgen med ett lätt tryck med tumme och pekfinger.Allt lossnar, inget kvar i ansiktet öht (skönt när man använder linser tex )
    Gjorde så, men tyckte jag fick dra så himla mycket, och gnugga o greja. Testade tillochmed ansiktstvätt (den jag brukar använda för att ta bort smink).. skumt! Kanske var att den vattenfasta jag använt dagarna tidigare satt kvar lite av, så det blev lite klister? hm..
  • LillaMysan
    greeneyes skrev 2008-07-06 12:12:56 följande:
    Gjorde så, men tyckte jag fick dra så himla mycket, och gnugga o greja. Testade tillochmed ansiktstvätt (den jag brukar använda för att ta bort smink).. skumt! Kanske var att den vattenfasta jag använt dagarna tidigare satt kvar lite av, så det blev lite klister? hm..
    Precis sådär är det för mig med Kanebos mascara som ska gå bort med vatten i 37 grader men för mig gåår det bara inte! Blir svart under ögonen och det blir allmänt krångligt att få bort den varje gång ;-P
  • zuzzan

Hej hej!

Undrar om det är någpn som har något bra förslag till färg på ögonskugga, sminkar mej alltid med bruna ögonskuggor i olika nyanser men skulle vilja ha något annat, men vet inte vad?

• Fluffguf

Är det någon av er som har koll på shopping i köpenhamn? Jag var där härom dagen, och köpte inget eftersom jag är pank, men det fanns ju väldigt mycket, och då letade jag inte ens! Någon som vet vad som är bra att shoppa och var? Finns det märken där som inte finns i sverige eller är det bara samma?

• greeneyes
    Fluffguf skrev 2008-07-06 20:20:14 följande:
    Är det någon av er som har koll på shopping i köpenhamn? Jag var där härom dagen, och köpte inget eftersom jag är pank, men det fanns ju väldigt mycket, och då letade jag inte ens! Någon som vet vad som är bra att shoppa och var? Finns det märken där som inte finns i sverige eller är det bara samma?
    vet bara att de säljer mac på flygplatsen lite billigare än här. annars vet jag inte tyvärr..
  • Fluffguf
    greeneyes skrev 2008-07-07 10:20:31 följande:
    vet bara att de säljer mac på flygplatsen lite billigare än här. annars vet jag inte tyvärr..
    Det är ju alltid något
    Jag har själv ingen koll, tanken slog mig bara när jag gick genom sminkavdelningen att det kanske fanns några fynd att göra
    Fluffguf, better than chocolate!
  • Liiza

Tokryck, åker till Stockholm imorgon,
    någon som har tips på shopping??

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!