• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Knott

greeneyes: det är likadant för mig med blinc, jag tyckte inte alls att den gick bort i ett nafs utan jag fick hålla på rätt länge och "massera" och gnugga med fingrarna och ljummet vatten.

zuzzan: du är inte ensam om att vara fast i brunt-träsket... Vad har du för färg på ögonen? Guld och mörkt grön är fin kombination på skuggor, även guld och turkos. Lila är också fint. Bara fantasin sätter gränser Men du behöver ju inte överge dina bruna skuggor heller; kombinera t ex en guldig grön med mörkt brun eller en guldskimrande rosa med chokladbrunt!

Liiza: härligt! Jag tycker såklart att du ska gå på Åhléns city som har en ganska nyutbyggd skönhetsavdelning. Dels har de ju väldigt välsorterat av "vanliga" märken, sedan finns ju en massa andra lite ovanliga och roliga märken. Du kan t ex shoppa Essie och pop där, make up store, MAC, etc, samt alla "parfymerimärken" (typ Chanel, Estée Lauder, Lancôme, Biotherm, Clinique, ...). Missa heller inte COW Parfymeri på Mäster Samuelsgatan (www.cowparfymeri.se) som har ovanliga märken och mkt kunnig personal. Sedan har du ju alla MUS- och FACE-butiker och sist men inte minst NK...

• Liiza
    Knott skrev 2008-07-07 21:34:13 följande:
    Liiza: härligt! Jag tycker såklart att du ska gå på Åhléns city som har en ganska nyutbyggd skönhetsavdelning. Dels har de ju väldigt välsorterat av "vanliga" märken, sedan finns ju en massa andra lite ovanliga och roliga märken. Du kan t ex shoppa Essie och pop där, make up store, MAC, etc, samt alla "parfymerimärken" (typ Chanel, Estée Lauder, Lancôme, Biotherm, Clinique, ...). Missa heller inte COW Parfymeri på Mäster Samuelsgatan (www.cowparfymeri.se) som har ovanliga märken och mkt kunnig personal. Sedan har du ju alla MUS- och FACE-butiker och sist men inte minst NK...
    Tack för tips!
    Ska bli tokskoj!
  • Meryl

Hejsan!
    Ny här och hittade tråden när jag googlade på köpa smink från usa (fast då hamnade jag i en gammal tråd). Hur som helst så har jag en fråga:
    Är det nån som har beställt smink från USA av märket i.d Bare Escentuals?
    Jag har lite svårt att hitta nån sajt som säljer och även skickar "world wide"..
    Nån som kan tipsa mig?
    Tusen tack på förhand!

• Moster apa

Hallå!

Verkar som en hel del här använder mineralsmink. Jag har inte testat ännu men funderar på Glominerals eller eventuellt Lily Lolo (ska till england nästa vecka och där kan man köpa den tror jag). Någon som har erfarenhet av dessa? Jag har letat på nätet och bara funnit gott om Glominerals, vad tycker nì? Deras foundation finns ju i både flytande och puderform. Vad bör man ta om man har väldigt torr hy? Läste någonstans att man kunde spraya lite facemist på pudret så var det ingen fara med torrheten.

Hoppas någon har erfarenhet av något av dessa märken och kan ge lite tips.

Åsa

• Fridapida
    Meryl skrev 2008-07-08 20:51:23 följande:
    Hejsan!Ny här och hittade tråden när jag googlade på köpa smink från usa (fast då hamnade jag i en gammal tråd). Hur som helst så har jag en fråga:Är det nån som har beställt smink från USA av märket i.d Bare Escentuals?Jag har lite svårt att hitta nån sajt som säljer och även skickar "world wide".. Nån som kan tipsa mig?Tusen tack på förhand!
    Kul at du hittade oss! Hade ingen aning att google länkade hit. Anyway... gå upp i TS och gå till den gamla tråden jag länkat till och titta i TS där. Titta på de länkarna som står under "USA". Sök bara på bare escentuals, id heter det bara här. Lycka till
  • Fridapida

Moster apa skrev 2008-07-08 22:01:15 följande:

Hallå! Verkar som en hel del här använder mineralsmink. Jag har inte testat ännu men funderar på Glominerals eller eventuellt Lily Lolo (ska till england nästa vecka och där kan man köpa den tror jag). Någon som har erfarenhet av dessa? Jag har letat på nätet och bara funnit gott om Glominerals, vad tycker nì? Deras foundation finns ju i både flytande och puderform. Vad bör man ta om man har väldigt torr hy? Läste någonstans att man kunde spraya lite facemist på pudret så var det ingen fara med torrheten.Hoppas någon har erfarenhet av något av dessa märken och kan ge lite tips.Åsa
    Har tyvärr ingen koll på de märkena du undrade över....
    ang torr hy, satsa på en dagcreme som innehåler mer fukt o ev mer fett så kommer det nog inte bli några problem. Facemist är alltid bra att spraya på under dagen om man lätt blir torr.
  • Fluffguf

Jag har en lite klurig fråga till er! Min mamma använder väldigt lite smink, så hon kom till mig och frågade om jag kunde rekomendera en bra mascara till henne. Hon är inte så stadig på handen, så hon vill ha ett så kort skaft som möjligt på borsten, annars klarar hon inte att lägga på utan att kladda. Jag hade ingen aning om ifall det finns mascaror med olika längd på skaftet, men jag tänkte att ni kanske vet?

Fluffguf - One name. One legend.
  • Pokergirl

Blinc och Kanebo 38 kan behöva vattetemp på dryag 40 grader för att lossna tyvärr, jag har hört många som inte få bort den som den borde.

• Pokergirl

Moster Apa: Jag har testat glo och det är en helt underbart märke! Jag brukar torka ut av det mesta, men glo håller mig snygg natten lång...

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!