• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fluffguf

Jag fick hem provet på blinc igår, och jag gillade den faktiskt! Jag trodde att den skulle vara för "mesig" för min smak, jag gillar rejäl volym, men den var riktigt bra! Jag hade inga problem alls att få bort med ljummet vatten heller.
    Annars använder jag just nu diorshow blackout, den vattenfasta varianten. Det var ett misstag av hon som jobbade i affären, jag ville egentligen inte ha vattenfast, men jag måste ju säga att den sitter som berget! Dock lite svår att få bort! Men fina fransar ger den absolut! Inte för att jag antagligen kommer att köpa den igen, jag ger mig nog inte förrän jag har testat alla mascaror som finns på marknaden

Fluffguf - One name. One legend.
  • Moster apa
    Pokergirl skrev 2008-07-08 22:34:22 följande:
    Moster Apa: Jag har testat glo och det är en helt underbart märke! Jag brukar torka ut av det mesta, men glo håller mig snygg natten lång...
    Ah, låter jättebra. Ska iväg och köpa det idag förmodligen. Om det känns bra på huden och så.
  • Moster apa
    Fluffguf skrev 2008-07-09 10:50:02 följande:
    Jag fick hem provet på blinc igår, och jag gillade den faktiskt! Jag trodde att den skulle vara för "mesig" för min smak, jag gillar rejäl volym, men den var riktigt bra! Jag hade inga problem alls att få bort med ljummet vatten heller.Annars använder jag just nu diorshow blackout, den vattenfasta varianten. Det var ett misstag av hon som jobbade i affären, jag ville egentligen inte ha vattenfast, men jag måste ju säga att den sitter som berget! Dock lite svår att få bort! Men fina fransar ger den absolut! Inte för att jag antagligen kommer att köpa den igen, jag ger mig nog inte förrän jag har testat alla mascaror som finns på marknaden
    Märkligt. Jag gillade inte alls blinc. Det var visserligen inga problem att få bort den men mna fransar blev inte alls fina av den. Jag har många och ganska täta fransar men när jag använt blinc såg det ut som jag satt på mascara och sen gråtit i en timme och bara torkat bort runt ögonen. Alltså alldeles ihopklumpat. Jag har aldrig varit med om en sämre applicering tror jag. Sen kapslades fransen liksom in som i ett gummilager. Så först när jag skulle tvätta mig fick jag en chock och trodde att det var fransarna som lossnade, fast det var liksom långa korvar av mascaran.
    Nä, jag har faktiskt inte hittat någon mascara som slår Maxfactor stretch och då har jag provat nästan alla de dyra märkena.
  • Fluffguf
    Moster apa skrev 2008-07-09 11:15:35 följande:
    Märkligt. Jag gillade inte alls blinc. Det var visserligen inga problem att få bort den men mna fransar blev inte alls fina av den. Jag har många och ganska täta fransar men när jag använt blinc såg det ut som jag satt på mascara och sen gråtit i en timme och bara torkat bort runt ögonen. Alltså alldeles ihopklumpat. Jag har aldrig varit med om en sämre applicering tror jag. Sen kapslades fransen liksom in som i ett gummilager. Så först när jag skulle tvätta mig fick jag en chock och trodde att det var fransarna som lossnade, fast det var liksom långa korvar av mascaran.Nä, jag har faktiskt inte hittat någon mascara som slår Maxfactor stretch och då har jag provat nästan alla de dyra märkena.
    Det är rätt intressant att det kan vara så olika!
    Fluffguf - One name. One legend.
  • LMK

I'm back! Morr! Hade ett kort strömavbrott på kontoret & det slog ut hela vårt nätverk så switchen kraschade! Jättekul! Det var bara till att få hit en ny illakvickt! Så nu är det igång igen. Fniss... jag kanske skall lägga till "tekniker" oxå på CV't! Sorry helt OT jag vet!!

Ja varför är det så svårt att hitta den ultimata maskaran??
    Jag letar fortfarande... kör just nu på Lumene Blueberry Curl. Gillar den mycket, men säger som du Fluffguf - kommer inte köpa de igen!

• mjuik

Jakten på den perfekta mascaran fortsätter.

Just nu har jag Cliniderm Gentle Volume Mascara Black från ACO.
    Den är lite för kladdig men drar man borsten mot kanten så blir den jättebra.
    Ger mina klena fransar bra volym.

• Linny

ang. mascara: Har knappt lust att prova fler mascaror. Har testat allt känns det som. Men är mest nöjd med Maxfactor..

• Pokergirl

LMK: Jag har en ny favvo, Mirenesse, en australiensisk mascara som är helt underbar. Rykten säger att Satine kommer ha hela sortimentet inom kort, i dagsläget finns bara en av mascarorna att få tag på i Sverige.

• Meryl

Tusen tack för alla bra svar och även länkar! Skrattande
    Ska genast kolla!!

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!