• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • LillaMysan
    Fluffguf skrev 2008-07-10 22:38:42 följande:
    Jag har bilder i mitt galleri nu. Jag ska aldrig gå ut osminkad igen
    Superfin sminkning! Porslinhy
  • LMK

LillaMysan skrev 2008-07-11 13:59:20 följande:

Skumt :-SNågon som provat OPI;s Chip skip?! Eller har ni något annat tips på bra bas/topplack som för lacket att sitta bättre?
    Jag gillar Creative's lack. Deras Stickey Base Coat är ett av de bästa jag provat samt överlacket Super Shiney.
    Finns på salonger el. beställ från nätet ca. 100:-
  • Fluffguf
    LillaMysan skrev 2008-07-11 14:00:39 följande:
    Superfin sminkning! Porslinhy
    Tack!
    Fluffguf, the smart choice.
  • LillaMysan
    LMK skrev 2008-07-11 14:05:03 följande:
    LillaMysan skrev 2008-07-11 13:59:20 följande:
    Jag gillar Creative's lack. Deras Stickey Base Coat är ett av de bästa jag provat samt överlacket Super Shiney.Finns på salonger el. beställ från nätet ca. 100:-
    Okey, Tack ! Ska kika runt lite på nätet då
  • luspudel
    Fluffguf skrev 2008-07-10 22:38:42 följande:
    Jag har bilder i mitt galleri nu. Jag ska aldrig gå ut osminkad igen
    Otroligt snyggt! =) Vad är det för kanonfoundation du använder? :)
  • Fluffguf
    luspudel skrev 2008-07-12 08:25:47 följande:
    Otroligt snyggt! =) Vad är det för kanonfoundation du använder? :)
    Tack Generad
    Everyday minerals använder jag.
    Fluffguf, the smart choice.
  • Den lyckligt lottade

Hej!
    Kastar in en liten fråga här igen. Jag har precis fått veta att mina varor från strawberrynet har kommit. På avin står det att det tillkommit tull på 250 kr. Hur har ni andra gjort för att få tillbaka de pengarna från Strawberrynet?

• Knott

Den lyckligt lottade skrev 2008-07-12 19:45:02 följande:

Hej!Kastar in en liten fråga här igen. Jag har precis fått veta att mina varor från strawberrynet har kommit. På avin står det att det tillkommit tull på 250 kr. Hur har ni andra gjort för att få tillbaka de pengarna från Strawberrynet?
    Det står på webbplatsen om man tittar under FAQ. Faxa kvittot eller scanna in och maila (faxnr och mail finns där), så får du pengarna tillbaka på ditt konto.
  • Linny

Inne och kikar på er, snyggingar Orkar bara inte lägga in några bilder nu för tiden
    Kommer kanske lite senare, när jag får tillbaka orken *zzzzzzzzzzzz*

• Fridapida

Hej hej
    i veckan var jag på en ålandskryssning och då var jag tvungen att shoppa lite på taxfree. Jag köpte Diors Diorshow blackout, en mascara som ger volym men ska vara extra svart. Jag återkommer med recension, har inte provat den än. Det är samma borste som diorshow, det är endast den svarta färgen som ska vara intensivare.
    Jag köpte min favoritparfym, DKNY Be Delicious, det gröna äpplet. I Love it!
    Det bästa köpet var nog ändå mitt läppbalsam från Biotherm, Aquasource levres. Det är ofärgat, ger enbart glans men är inget kladdigt. Enbart mjuka läppar som smakar/luktar aprikos. Ett perfekt dag-glans om man är trött på att håret klistras fast på läpparna.

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!