• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Pindus

jag beställde en double brush mascara från Elizabeth Arden på jordgubben häromdan...få se hur den är....billig iaf :)

• Shoppingtokig

Hallå tjejer!
    Har inte skrivit på ett tag men är härinne och kikar varje dag... Nu sticker jag dock till Teneriffa imorgon så ni får ha det så bra

• Knott

Moster apa skrev 2008-07-09 11:15:35 följande:

Märkligt. Jag gillade inte alls blinc. Det var visserligen inga problem att få bort den men mna fransar blev inte alls fina av den. Jag har många och ganska täta fransar men när jag använt blinc såg det ut som jag satt på mascara och sen gråtit i en timme och bara torkat bort runt ögonen. Alltså alldeles ihopklumpat. Jag har aldrig varit med om en sämre applicering tror jag. Sen kapslades fransen liksom in som i ett gummilager. Så först när jag skulle tvätta mig fick jag en chock och trodde att det var fransarna som lossnade, fast det var liksom långa korvar av mascaran.Nä, jag har faktiskt inte hittat någon mascara som slår Maxfactor stretch och då har jag provat nästan alla de dyra märkena.
    Blinc blir precis likadan på mig, fransarna ser ut som efter att jag gråtit. Nä, den gillar jag inte alls. Just nu kör jag maximpact från Nivea Beauté och den är jag riktigt nöjd med! Nästa gång ska jag testa Blueberry Curl tror jag, har ändå hört rätt många som är nöjda med den.
  • Fluffguf

Jag hade lite tråkigt ikväll, så jag gjorde en före- och efterbild med everyday minerals... Jag får se om jag vågar visa det, kameran laddar fortfarande, men det kan vara kul att se hur stor skillnad det blir

Fluffguf, the smart choice.
  • Fluffguf

Jag har bilder i mitt galleri nu. Jag ska aldrig gå ut osminkad igen

• Knott
    Fluffguf skrev 2008-07-10 22:38:42 följande:
    Jag har bilder i mitt galleri nu. Jag ska aldrig gå ut osminkad igen
    Vad fint det blev! Du har verkligen hittat rätt nyans för din hy, det ser otroligt naturligt ut, grattis!!
  • Fluffguf
    Knott skrev 2008-07-10 22:50:24 följande:
    Vad fint det blev! Du har verkligen hittat rätt nyans för din hy, det ser otroligt naturligt ut, grattis!!
    Tack! Helt sjuk skillnad är det verkligen!
  • Pindus
    Fluffguf skrev 2008-07-10 22:52:26 följande:
    Tack! Helt sjuk skillnad är det verkligen!
    ja jäklar vilken skillnad! du har verkligen hittat din färg. Sminkningen på din presbild är jättefin med!
  • Fluffguf
    Pindus skrev 2008-07-11 08:55:33 följande:
    ja jäklar vilken skillnad! du har verkligen hittat din färg. Sminkningen på din presbild är jättefin med!
    Tack!
  • LillaMysan
    Pindus skrev 2008-07-09 09:40:32 följande:
    jag har inte heller haft problem med att få bort kanebo el blinc
    Skumt :-S

Någon som provat OPI;s Chip skip?! Eller har ni något annat tips på bra bas/topplack som för lacket att sitta bättre?
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!