• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Pindus

nu klickade jag hem en real sand, tror den blir bra, o så kan jag blanda ut classic beige med den lite också :)

• Fluffguf
    Pindus skrev 2008-07-15 20:38:12 följande:
    nu klickade jag hem en real sand, tror den blir bra, o så kan jag blanda ut classic beige med den lite också :)
    Visst är det bra med mineralfoundation som man kan blanda så enkelt! Det är så sällan jag hittar en perfekt färg, men everyday minerals har ju så många!
    Fluffguf, the smart choice.
  • Pindus
    Fluffguf skrev 2008-07-15 21:33:32 följande:
    Visst är det bra med mineralfoundation som man kan blanda så enkelt! Det är så sällan jag hittar en perfekt färg, men everyday minerals har ju så många!
    o du har verkligen hittat din färg på em :)
    Nu hoppas jag bara att jag slipper tull....
  • Linny
    Pindus skrev 2008-07-15 20:30:57 följande:
    då ska jag spana in dom :) Sa väldigt glatt till sambon att min foundation börjar ta slut...han fattade nada :)
    Vet han inte vad foundation är alltså?
    Skönt att det fanns inne. Jag gillar den färgen jättemycket.
  • Pokergirl

Var shoppar ni Laura Mercier?

Jag har precis beställt hem lite Mac-grejer, ska bli sååå kul att testa!

• Linny
    Pokergirl skrev 2008-07-15 22:43:14 följande:
    Var shoppar ni Laura Mercier?Jag har precis beställt hem lite Mac-grejer, ska bli sååå kul att testa!
    Jag shoppar det på strawberrynet Köpte sist två olika foundations och deras härliga untinted mineral finishing dust.
  • Pindus
    Linny skrev 2008-07-15 21:59:42 följande:
    Vet han inte vad foundation är alltså? Skönt att det fanns inne. Jag gillar den färgen jättemycket.
    han fattade nog inte att det skulle bli roligt att få köpa en ny o ett annat märke :)

Nu fanns massa färger på jordgubben...Är sugen på mineral primern med...men får nog blir till hösten kanske...
  • Liiza

Jag har beställt lite foundationsprover från bland annat
    www.stenmantrading.se
    och
    www.mineminerals.se
    då får man ju proverna i små påsar,
    jag tycker att det är mycket enklare att testa produkten om den ligger i prov burk...

Någon som vet vart man kan få tag i små provburkar?

• Fridapida
    Zinta skrev 2008-07-14 20:54:30 följande:
    Hej allihopa! Har försökt att ögna igenom era inlägg men eftersom det fanns en hel del så tänkte jag fråga istället. Älskar smink och sånt men har problem med min hy (stora porer samt småfinnar), vill nu ha tips från experterna ang cleansing samt smink, har andvänt mary kays produkter men insåg att de förstörde min hy ännu mer. Är verkligen jättetacksam för svar. Sen så undrar jag lite över de inköp ni gör från US och så... hur fungerar detta? Lär väl kika in lite då och då men vågar nog inte skriva (tycker om att titta på era sminkningar och hämta inspiration)
    Hej hej
    För att få ordning på din hy så satsa på bra hudvård. Jag tycker att du ska satsa på en serie som säljs hos hudterapeuter, de är bra. Gör en ansiktsbehandling och få tips om vilka produkter du behöver. Skriv upp och köp på nätet för en billigare peng.
    För att bli av med förstorade porer krävs lite hårdare tag. En aha-syra kräm exfolierar och slipar huden. MEN var noga med att använda SPF VARJE dag, året runt. Bör ej användas på sommaren.
    Jag tycker att mineralsmink är det bästa för huden. Är du lite modig så beställ på nätet. Billigt och bra, men svårt att hitta rätt nyans. Men hittar du rätt så blir du säkert nöjd. Gå upp i TS, in i gamla tråden o i TS i den hittar du flera länkar till återförsäljare. Köp borstar på everydayminerals.com.
    Ja använder id bare escentuals. Dyrt men kanonbra!
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!