• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Zinta

Hej allihopa! Har försökt att ögna igenom era inlägg men eftersom det fanns en hel del så tänkte jag fråga istället. Älskar smink och sånt men har problem med min hy (stora porer samt småfinnar), vill nu ha tips från experterna ang cleansing samt smink, har andvänt mary kays produkter men insåg att de förstörde min hy ännu mer. Är verkligen jättetacksam för svar. Sen så undrar jag lite över de inköp ni gör från US och så... hur fungerar detta? Lär väl kika in lite då och då men vågar nog inte skriva (tycker om att titta på era sminkningar och hämta inspiration)

• Pindus

hej tjejer, kom ihåg att det var ngn som letade mascara med kort borste, eller själv pinnen på borsten :) till sin mamma... Hämtade ut min double brush mascara från Elisabeth Arden idag o pinnen är kort, så ett tips! dessutom kostade den en 70 lapp på jordgubben... Dock har jag inte testat den då jag redan hade en annan mascara på :)

• Fluffguf
    Pindus skrev 2008-07-14 22:53:23 följande:
    hej tjejer, kom ihåg att det var ngn som letade mascara med kort borste, eller själv pinnen på borsten :) till sin mamma... Hämtade ut min double brush mascara från Elisabeth Arden idag o pinnen är kort, så ett tips! dessutom kostade den en 70 lapp på jordgubben... Dock har jag inte testat den då jag redan hade en annan mascara på :)
    Vad bra, tack för tipset!
    Fluffguf, the smart choice.
  • mjuik

Jag är urdålig på att måla eyeliner. Det blir ojämt och fult.

Hur gör man?

Behöver köpa en ny med. Vad för märke är enkel att måla med och bra?

• Pindus
    Fluffguf skrev 2008-07-15 13:15:32 följande:
    Vad bra, tack för tipset!
    nu har jag sminkat mig med den, först den lite större borsten o sen den smala o tycker den är helt ok. Ingen överdriven volym el så men bra!
  • Pindus

Linny: vilken färg har du på din Laura Mercier mineral foundation? köpte ju classic beige o den funkar sommartid o nu börjar min ID ta slut så tänkte beställa en ljusare... funderar på real sand...

• Linny
    Pindus skrev 2008-07-15 15:37:48 följande:
    Linny: vilken färg har du på din Laura Mercier mineral foundation? köpte ju classic beige o den funkar sommartid o nu börjar min ID ta slut så tänkte beställa en ljusare... funderar på real sand...
    har real sand som den ljusa och har rich vanilla som den mörka
  • Fluffguf
    Pindus skrev 2008-07-15 15:32:24 följande:
    nu har jag sminkat mig med den, först den lite större borsten o sen den smala o tycker den är helt ok. Ingen överdriven volym el så men bra!
    Vad bra! Det passar nog min mamma, hon sminkar sig sällan och ganska lite
    Fluffguf, the smart choice.
  • Pindus
    Linny skrev 2008-07-15 16:48:12 följande:
    har real sand som den ljusa och har rich vanilla som den mörka
    då ska jag spana in dom :) Sa väldigt glatt till sambon att min foundation börjar ta slut...han fattade nada :)
  • Pindus
    Fluffguf skrev 2008-07-15 18:08:58 följande:
    Vad bra! Det passar nog min mamma, hon sminkar sig sällan och ganska lite
    kanonbra pris på jordgubben med :)
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!