• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • mjuik

Grattis Shoppingtokig!

Alla här inne (nästan) använder väl mineralsmink. Mineraler är ju nyttigt så då blir ni gravida =)

Jag använder med Lumenes primer. Den och så lite puder ovanpå. Sen sitter det som berget.
    Gjorde ett test en dag.
    Sminkade mig i en riktigt partysminkining och sen badade jag i fyra timmar. Doppade inte huvudet såklart men det var lika snyggt efter fyra timmar i varmvattenångor som det var innan.
    Det kallar jag bra grejer.

• Shoppingtokig
    mjuik skrev 2008-07-20 16:50:53 följande:
    Grattis Shoppingtokig! Alla här inne (nästan) använder väl mineralsmink. Mineraler är ju nyttigt så då blir ni gravida =)Jag använder med Lumenes primer. Den och så lite puder ovanpå. Sen sitter det som berget.Gjorde ett test en dag. Sminkade mig i en riktigt partysminkining och sen badade jag i fyra timmar. Doppade inte huvudet såklart men det var lika snyggt efter fyra timmar i varmvattenångor som det var innan.Det kallar jag bra grejer.
    Tackar!
  • Fridapida
    mjuik skrev 2008-07-16 23:54:09 följande:
    Vad ska jag köpa för märke då? Har du något tups?
    Nja... jag har en från shiseido. Är också på jakt efter en ny så jag vill gärna ha tips på bra eyeliners.
  • Fridapida
    Bubbly85 skrev 2008-07-17 22:05:55 följande:
    Fridapida: Fina bilder i galleriet.. Vilket märke kör du på ögonskuggorna? Hur länge sitter de så snyggt som när det är nyapplicerat?
    Tack så mycket! Kolla in i min blogg www.svalmarkskan.blogg.se så står det vilka skuggor jag använder. Det är lite blandat. Tyvärr så är jag lite dålig på uppdatera just nu...
    Hur bra de sitter beror mest på hur bra jag har grundat. Vad jag grundar med beskriver jag i bloggen. Det varierar lite. En bra primer gör att min ögonskugga siter hela dagen. Den kan bli bättre under dagen när den smälter ihop lite. Lite olika beroende på vilka färger jag använder. Hur bra de sitter beror även på hur mkt man svettas.
  • oio

Jag kikade på en länk från Tyra Banks tv grej...om smink.

Vit kajal...på insidan av nedre fransraden. Jag vet att jag har provat det förr, men, att det vita klumpade ihop sig på fransraden.
    Någon här som använder vit kajal så, som får det att se snyggt ut? Vill gärna ha tips...jag kanske höll kajalen fel...eller nåt.

• Shoppingtokig
    Fridapida skrev 2008-07-20 22:08:19 följande:
    Grattis shoppingtokig!
    Tack!
  • Surfinia
    oio skrev 2008-07-20 23:03:05 följande:
    Jag kikade på en länk från Tyra Banks tv grej...om smink.Vit kajal...på insidan av nedre fransraden. Jag vet att jag har provat det förr, men, att det vita klumpade ihop sig på fransraden. Någon här som använder vit kajal så, som får det att se snyggt ut? Vill gärna ha tips...jag kanske höll kajalen fel...eller nåt.
    Jag använder alltid vit kajal. Hm vad menar du med att det klumpar ihop sig?
    Jag tar den vita kajalen och dra från ögonvrån och ut. Nuddar inte fransarna. Det ska ju se naturligt ut. Och om det kommer lite på fransarna så ser det ju hm hur ska jag förklara det, det ser smuligt ut. Kom inte på nått bättre ord
    Tycker att ögat blir klarare av den vita kajalen.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!