• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • mjuik

Knott: jag tappade min favorit In the Garden från EM för ett tag sen. Har ett svagt minne av att någon mera skrev att den tappat något då.

Jag vill beställa från EM men måste fixa något att ha alla min skuggor i först. Badrumsskåpet är överfullt. Går inte att öppna utan att något ramlar ut.

• Shoppingtokig

Hallå tjejer!
    Läget m er? Själv kom jag hem från Teneriffa igår. Har haft en underbar semester. Verkligen perfekt väder

Det bästa var dock att min mens aldrig kom så när jag kom hem igår gjorde jag 2 gravtest (för attt vara säker)och båda var positiva Är så glad, även om det är väldigt tidigt

• Fluffguf
    Shoppingtokig skrev 2008-07-19 10:17:30 följande:
    Hallå tjejer!Läget m er? Själv kom jag hem från Teneriffa igår. Har haft en underbar semester. Verkligen perfekt väder Det bästa var dock att min mens aldrig kom så när jag kom hem igår gjorde jag 2 gravtest (för attt vara säker)och båda var positiva Är så glad, även om det är väldigt tidigt
    Grattis! Det måste vara något i den här tråden, alla blir ju gravida
    Member of the official Sciarlotta fanclub
  • Shoppingtokig
    Fluffguf skrev 2008-07-19 11:02:47 följande:
    Grattis! Det måste vara något i den här tråden, alla blir ju gravida
    Tack! Ja, det är väl bra
  • Linny
    Hallå tjejer!Läget m er? Själv kom jag hem från Teneriffa igår. Har haft en underbar semester. Verkligen perfekt väder Det bästa var dock att min mens aldrig kom så när jag kom hem igår gjorde jag 2 gravtest (för attt vara säker)och båda var positiva Är så glad, även om det är väldigt tidigt
    ÅH grattis!!!!
  • Liiza
    gjorde jag 2 gravtest (för attt vara säker)och båda var positiva Är så glad, även om det är väldigt tidigt
    Grattis, grattis!
  • Liiza

Själv la jag en liten order på www.thebodyneeds.com
    -Mac pigment nyss.

Chartreuse,
    Copperized,
    Gilded Green,
    Vanilla,
    Jardin Aires

Kul

Någon som har tips på ögonskugga -färg till grå-blå ögon?

Använder jag Brun-rött ser jag lite "sjuk" ut..
    Men, jag har ju läst att blå ögon ska passa i brunt, tar gärna emot tips på bruna skuggor.
    Tycker att jag passar i grönt, i motsats till vad alla "regler" säger

• Pindus

Liiza: jag tycker man ska använda de färger man gillar :) jag har blå ögon o älskar bruna skuggor...Köper alltid flera bruna fast man vet att man har :)

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!