• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Liiza
    Linny skrev 2008-07-19 18:23:47 följande:
    Från Makeupstore:Choco d´or (använder jag till typ allt)Glam choc (dust)bamboo (dust)eclipseFrån Pureluxecosmetics.comjamochacinnamon chocolate grapestartwillowenglish ivydubloon (nästan likadan som copperized i och för sig..)Från thebodyneeds.comchocolate browngold strokecocomotiongolden olive
    Åå va kul med tips, tackar
  • Pokergirl
    Sandra G skrev 2008-07-19 18:19:16 följande:
    Tittade lite på de filmerna. Vet du vad det är för slags penna hon använder? Verkar ju superlätt att applicera.
    Hon brukar använda Mac Shadestick, men nu vet jag inte vilken film du sett.
  • 02Smulan

Jag tittade på filmen när hon mejkade en Kylie-look och den pennan hon använde som bas verkade ju jättebra... Så lite silverglittrig ut, var det shadesticket det?

• Pokergirl
    02Smulan skrev 2008-07-19 19:45:14 följande:
    Jag tittade på filmen när hon mejkade en Kylie-look och den pennan hon använde som bas verkade ju jättebra... Så lite silverglittrig ut, var det shadesticket det?
    Det är en shadestick.
    Sandra G skrev 2008-07-19 18:24:53 följande:
    Någon annan som tittat på filmerna och vet var det är för svart(?) penna hon använder?
    I vilken video?
  • Sandra G

Det var shadestick det jag såg. Tack för hjälpen! Vet du vad den kostar? Finns den i måna färger?

Pokergirl skrev 2008-07-19 20:08:56 följande:
    I vilken video?
  • Pokergirl
    Sandra G skrev 2008-07-19 20:19:26 följande:
    Det var shadestick det jag såg. Tack för hjälpen! Vet du vad den kostar? Finns den i måna färger?
    Finns just nu till bra pris hos Strawberrynet, dom fick in ny lev idag. I butik kostar dom runt 170 har jag för mig. Tror det finns runt 7 olika nyanser.
  • Sandra G

Tack, ska kika!

Pokergirl skrev 2008-07-19 20:32:00 följande:
    Finns just nu till bra pris hos Strawberrynet, dom fick in ny lev idag. I butik kostar dom runt 170 har jag för mig. Tror det finns runt 7 olika nyanser.
  • Fossing77

ooo.. den här tråden gillar jag!! Flört

har fastnat helt i MAC sedan ett par år tillbaka, men får åka till Gbg om jag vill komma åt deras grejer. funkar leveranserna bra från bodyneeds?

• Linny
    Sandra G skrev 2008-07-19 18:19:16 följande:
    Tittade lite på de filmerna. Vet du vad det är för slags penna hon använder? Verkar ju superlätt att applicera.
    En från Mac. Shark heter nyansen. Jag har den också.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!