• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Linny

....fast har aldrig använt den... Ser ju att hon använder den som underlag, men ärligt så tycker jag det är grymt mycket bättre med en bra eyeprimer och sedan en nude krämskugga som bas. Den svarta basen hon har, gör alla färger mörkare också. Så det beror ju förstås på hur du vill ha det

• 02Smulan

Linny: Men tycker du att det fäster bra och sitter kvar bra om du lägger puderskugga uppe på en cremeskugga?
    Jag ska köpa mig en primer, funderar på clarins eller lauders...

• Linny
    02Smulan skrev 2008-07-19 20:58:45 följande:
    Linny: Men tycker du att det fäster bra och sitter kvar bra om du lägger puderskugga uppe på en cremeskugga?Jag ska köpa mig en primer, funderar på clarins eller lauders...
    Jag har den bästa av de bästa! Jag har Urban Decay Eye potion primer! Med den, och ev lite krämskugga på, så kan jag dutta på även den mest flyktiga eyedust och det sitter i 20 timmar utan att hamna i några veck Best EVER!
  • Linny

....med bara krämskugga och sedan en puderskugga så håller det i max några timmar. Tror det är lite liknande med den där Shark (eller Shark skin som den kanske heter)

• 02Smulan

Åh det låter fantastiskt bra! Jag säljer själv de två jag nämnde så jag vill ju gärna kunna handla i den butiken då (man får ju lite rabatt) så jag hoppas verkligen nån av dem kan mäta sig med den du har då

• Fossing77

var hittar man den primern? urban decay alltså Flört

• Liiza

Jag har aldrig använt primer förut
    (sminkade mig väldigt sällan förr )
    Men nu har jag

Lumene Eye Makeup Base

och den är ju fantastisk
    Och ett "budget alternativ", kostade ca 80 pix har jag för mig.

(nu har jag inget att jämföra med iofs, eftersom jag inte testat någon annan )

• Hallonmopeden

Jag har testat både Urban Decay eyeprimer och Lumenes. Med tanke på Urban´s värdelösa flaska så väljer jag numera Lumenes som är lika bra!!!

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!