• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Sandra G

Nån som vet om det finns nån sida där det står hur man lägger på ögonskugga för att få det snyggt? Är lite av en nybörjare då jag inte använder ögonskugga så ofta men nu har jag köpt på mig ett par stycken så nu ska jag börjar sminka mig mer

Tacksam för alla tips jag kan få!

• Liiza
    Pindus skrev 2008-07-19 13:22:33 följande:
    Liiza: jag tycker man ska använda de färger man gillar :) jag har blå ögon o älskar bruna skuggor...Köper alltid flera bruna fast man vet att man har :)
    Nåra tips på bruna skuggor som är bra och fina, gärna ljusa?

Jag har fastnat för grönt, jag gillar grönt i övrigt med, kanske därför
  • Liiza

Sandra G skrev 2008-07-19 16:50:24 följande:

Nån som vet om det finns nån sida där det står hur man lägger på ögonskugga för att få det snyggt? Är lite av en nybörjare då jag inte använder ögonskugga så ofta men nu har jag köpt på mig ett par stycken så nu ska jag börjar sminka mig mer Tacksam för alla tips jag kan få!
    Jag är också nybörjare,
    fick tips här om att kolla på
    you tube,
    www.youtube.com/user/panacea81
    den tjejen har massor av bra tips
  • Fluffguf

Är det någon av er som vet hur stora förpackningarna är i cliniqes tresteg? Jag ville jämföra priser på nätet, men jag hittar inte det paketet man köper i butik någonstans, så jag vet inte hur stor förpackning jag ska jämföra med

Member of the official Sciarlotta fanclub
  • Linny
    Liiza skrev 2008-07-19 17:19:23 följande:
    Sandra G skrev 2008-07-19 16:50:24 följande: Jag är också nybörjare, fick tips här om att kolla påyou tube, www.youtube.com/user/panacea81 den tjejen har massor av bra tips
    kan varmt rekommendera dig att kolla en tjej på youtube som går under namnet stephielac också!
  • Sandra G

Tittade lite på de filmerna. Vet du vad det är för slags penna hon använder? Verkar ju superlätt att applicera.

Liiza skrev 2008-07-19 17:19:23 följande:
    Sandra G skrev 2008-07-19 16:50:24 följande:
    Jag är också nybörjare, fick tips här om att kolla påyou tube, www.youtube.com/user/panacea81 den tjejen har massor av bra tips
  • Linny
    Liiza skrev 2008-07-19 12:16:25 följande:
    Själv la jag en liten order på www.thebodyneeds.com -Mac pigment nyss.Chartreuse, Copperized, Gilded Green, Vanilla, Jardin AiresKul Någon som har tips på ögonskugga -färg till grå-blå ögon? Använder jag Brun-rött ser jag lite "sjuk" ut.. Men, jag har ju läst att blå ögon ska passa i brunt, tar gärna emot tips på bruna skuggor.Tycker att jag passar i grönt, i motsats till vad alla "regler" säger
    Från Makeupstore:
    Choco d´or (använder jag till typ allt)
    Glam choc (dust)
    bamboo (dust)
    eclipse

Från Pureluxecosmetics.com
    jamocha
    cinnamon
    chocolate grapes
    tart
    willow
    english ivy
    dubloon (nästan likadan som copperized i och för sig..)

Från thebodyneeds.com
    chocolate brown
    gold stroke
    cocomotion
    golden olive
  • Sandra G

Någon annan som tittat på filmerna och vet var det är för svart(?) penna hon använder?

• Pindus
    Liiza skrev 2008-07-19 17:16:49 följande:
    Nåra tips på bruna skuggor som är bra och fina, gärna ljusa?Jag har fastnat för grönt, jag gillar grönt i övrigt med, kanske därför
    jag dras till mörka bruna :) äger nog ingen ljus brun...kanske är dags för det :)
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!