• Cirrus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

yrväder skrev 2008-07-23 20:12:27 följande:
    cirrustja, i storlek 116 är bröstmåttet 60 har jag för mig, Hampus har 61 i storlek 116/122. det låter stort, men samtidigt ska singoalla vara lite vid, och då går den ju dessutom använda som tunika senare om den är lång från början. Men kanske minska lite, säg att bröstmåttet på klänningen är 8 cm bredare per del än bröstvidden på barnet.
    Båda mönsterhalvorna är från ottobre, singoallan som jag ritade av först i 104. När jag la den på ett annat a-linjeformat mönster så var ärmhålan på singoalla 104 i vidd med 116 på det andra mönstret. Hur vore det om jag tog in lite vidd längst ner?
  • Cirrus
    yrväder skrev 2008-07-23 20:25:14 följande:
    cirrusdet kan du göra. tänk dock på att ottobres storlekar oftast är en storlek större än butiksstorlekarna. Jag skulle nog iaf ta in lite i vidden på bröstmåttet.
    därför jag tänkte ta en 104 då hon är en 104+ men jag tror jag ritar om till 98 för det skiljer inte så mkt
  • Cirrus

yrväder: tack för bollning

FT: det ser ut att vara ett fint mönster, slår mig ändå att dina klänningar ser rätt via ut nertill så det kanske jag ska tänka på när jag klipper. Jag ske dessutom sy i trikå och då faller det ju rätt bra även om den är vid.

• Cirrus

Pfaff är ett bra märke och jag har deras billigaste (tror jag?) overlock som heter 4764. Den kostar strax under 4000 kr och går som på räls

• Cirrus
    doddit skrev 2008-07-24 19:09:50 följande:
    Någon som sytt en sittdyna till vagnen? Vad har ni använt som stoppning? Vill att den ska vara tvättbar.
    Jag har stoppat med vagnsdyna med två cm tjock skumgummi.
  • Cirrus
    Humleblomstern skrev 2008-07-25 18:39:03 följande:
    En fråga bara det finns ju flera här som har sytt av uggle- och elefanttyget. Jag fick tummen ur igår och beställde, och redan idag kom det i lådan, tjohej! Men vad tunt det var. Vet ni var man kan hitta enfärgat i samma tjocklek?
    Tycker du att det var tunnt? Jag tror många av oss har önskat att det var lite följsammare och inte så kraftigt I alla fall av ugglorna.
  • Cirrus
    lilllinda skrev 2008-07-29 11:58:40 följande:
    skulle beställa mer gult elefant tyg men det var slut o kommer in i aug igen. Då kommer även gröna elefanter!
    Åh Vet du vad det var för typ av grönfärg?
  • Cirrus
    lilllinda skrev 2008-07-29 13:00:35 följande:
    tyvärr har jag ingen aning om vilken grön det är men ärligt talat så köper jag oavsett vilken grön det är  Tycker elefanterna är såååå fina!
    Du har så rätt Har du sytt något av det ännu?
  • Cirrus

Rullfåll är sån där tjej-lyx Passar bara på kläder till flicka i mitt tycke.

• Cirrus
    Småkottarna skrev 2008-08-01 12:41:55 följande:
    Har ni något tips på var man kan hitta billigt vadd? Skulle sy en dyna till sonens tripptrapp men hittar inget hemma i gömmorna att stoppa den med! Eller om ni har något annat tips på stoppning i matstolsdyna?
    Tunnare skumgummi?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle