• Cirrus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Dagistider snart igen nu. Hur gör ni med märkning av era hemsydda kläder? Har ni även köpt namnband med barnens namn? Det finns ju inget att skriva på menar jag.

Köpekläder märker jag med penna på tvättrådet, initialerna räcker hos oss.

• Cirrus

Någon som vet om elefanterna från svenskt tenn går att beställa eller är det butik som gäller?

• Cirrus
    GOBLIgobli skrev 2008-08-12 11:57:36 följande:
    Jag har på vissa sytt ett litet bomullsband att skriva på.
    Ja det är ju också en bra idé Känns som lite overkill att beställa separata band till två barn bara för att man råkar sy en del eget.
  • Cirrus
    Gekko skrev 2008-08-12 13:04:22 följande:
    Jag har köpt riktigt snygga band med efternamn på, fast jag är inte så bra på att använda de Använder de i hemsydda kläder och i ytterkläder och andra kläder där de är lätta att sy i.
    Jag köpte "riktiga" band med för- och efternamn när F började dagis för två år sedan. Sydde ambitiöst i dem i början och sen när jag hörde att det av okej med initialer började jag skriva på lappar. Just ytterkläder har jag dock fortsatt att sy fast namnlappar på. Sånt som jag tror att jag kommer att sälja på sikt försöker jag låta bli att skriva i.

Ett tag funderade jag på om jag skulle köpa en uppsättning lappar med vårt efternamn på men det lär väl förväxlas med mina sy-lappar

Roligast var i våras när vi skulle ha avslutning och personalen oroligt kom och frågade mig om en pojke (som har hyllan bredvid F) hade Fs mössa på sig. Så var det inte utan det visade sig bara att hans mamma har god smak och hade köpt en elefantmössa Smidigt va? Jag kanske borde kränga dem på dagis och sen har mina pojkar allas mössor på sina hyllor hehe.

Köpte du med enbart efternamn eller telefonnummer också? Tar jag enbart efternamn blir texten så stor.
  • Cirrus
    mortillsju skrev 2008-08-12 17:50:00 följande:
    Hej alla syglada!Förr om åren sydde jag allt till mina barn (menar allt inklusive vinteroveraller! ) Numera köper jag *lat*För en tid sedan surfade jag runt på alla fina sybloggar och hittade till en tjej som sydde upp mycket velour. det var velourbyxor och velourklänningar av singoalla moddel . Många med applikationer av blomma på magen. Är det någon som känner igen detta och vet vilken blogg jag menar? Glad för hjälp....
    Hej, velour och singoalla skulle kunna stämma in på alla här Men blommor och applikation, då tror jag att det är BillaBa du tänker på. Henne hittar du här www.billaba.blogspot.com
  • Cirrus
    lilllinda skrev 2008-08-12 20:15:56 följande:
    Glömde skriva...Jag har en flicka o en pojke med 2,5 års mellanrum så de lär inte förväxla deras kläder (hoppas jag) trots att jag bara skrivit tex A Andersson
    Smidigt med första begynnelsebokstav. Jag funderade själv på första bokstav + efternamn men mina två har olika bokstäver och det vore ju smidigt att slippa byta lapp om de ärver. Enbart efternamn är inte heller så smart då jag märker min egen sömnad med mitt efternamn. Dessutom har jag två år mellan två pojkar och nästa år lär deras kläder kunna förväxlas. Äh, jag får väl sprätta helt enkelt.
  • Cirrus
    AMDA skrev 2008-08-13 15:05:23 följande:
    Andersson & Hjalmarsson har en jätte fin beige de har även en jätte fin ekologgisk
    Ekologisk velour? Vad kostar det?
  • Cirrus
    Botilda skrev 2008-08-14 19:37:40 följande:
    Fante, jag satte några mellanslag före och efter min text, då får man mer utrymme och lite nättare text. Jag tycker att det blev bra så. (Men nu kanske jag svarade på något som du inte frågade om?)
    Precis så gjorde jag med, superbra.
  • Cirrus

Apropå elefanter, någon som vet om det kommer att finnas matchande grön interlock till de gröna elefanterna?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle