Gekko skrev 2008-08-12 13:04:22 följande:
Jag har köpt riktigt snygga band med efternamn på, fast jag är inte så bra på att använda de Använder de i hemsydda kläder och i ytterkläder och andra kläder där de är lätta att sy i.
Jag köpte "riktiga" band med för- och efternamn när F började dagis för två år sedan. Sydde ambitiöst i dem i början och sen när jag hörde att det av okej med initialer började jag skriva på lappar. Just ytterkläder har jag dock fortsatt att sy fast namnlappar på. Sånt som jag tror att jag kommer att sälja på sikt försöker jag låta bli att skriva i.
Ett tag funderade jag på om jag skulle köpa en uppsättning lappar med vårt efternamn på men det lär väl förväxlas med mina sy-lappar
Roligast var i våras när vi skulle ha avslutning och personalen oroligt kom och frågade mig om en pojke (som har hyllan bredvid F) hade Fs mössa på sig. Så var det inte utan det visade sig bara att hans mamma har god smak och hade köpt en elefantmössa

Smidigt va? Jag kanske borde kränga dem på dagis och sen har mina pojkar allas mössor på sina hyllor hehe.
Köpte du med enbart efternamn eller telefonnummer också? Tar jag enbart efternamn blir texten så stor.