• Cirrus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Tyras föräldrar skrev 2008-07-09 18:16:33 följande:

som ett timglasjag fotade en lindextröja i min blogg. under tips och tricksw tror jagsyltigochsaftig.blogspot.com
    Tack, då var det som jag mindes det, men jag hoppar nog resåren, hur gör du?
  • Cirrus
    TeDrickaren skrev 2008-07-09 21:50:39 följande:
    Geko: grattis!Frågar igen, finns stretch fleece att köpa och var i så fall
    Aldrig hört talas om strechfleece, fleece är ju inte speciellt töjbart överhuvudtaget.
  • Cirrus
    zasata skrev 2008-07-09 21:59:59 följande:
    har ni nån ny blogg och bild tråd?
    Nej det finns inga nyare trådar för bloggar och bilder. Vad gäller bilder så visar de flesta sin sömnad i egen blogg numera.
  • Cirrus
    yrväder skrev 2008-07-10 21:18:32 följande:
    jag tycker stoff och stils är rätt bra, men å andra sidan stoppar jag alltid nageln emellan och sprättar upp den.
    Jag tycker också att S&S knappar är bra, men de sitter väldigt hårt. Jag slutade använda dem på plaggen jag säljer av rädsla att tyget slits sönder. Kan ju inte gärna be dem använda nageln Eller hur gör du?

Efter mkt vel så hoppade jag Prym-tången och köpte Bibbis billiga Whitcroft, vilken för övrigt heter Whitecroft PRYM Så hur dålig kan den vara, näe den är super. Men inte lika många tillbehör förstås.
  • Cirrus

Happy Hippo skrev 2008-07-10 21:23:17 följande:

Är det någon här som sytt en dyna till P&T vagnar?
    Japp, jag sydde (eller rättare sagt klippte) till både dyna till syskonsitsen och vanliga sitsen. Dock sålde vi vagnen innan jag hann göra klart båda. Det blev bara en färdigställd och den använder jag nu i vår Teutonia. Det är dynan som var ämnad för ordinarie sitsen och därför är den lite för lång för Rockyn men det blir bara mjukt på vaderna för lilleman.
  • Cirrus

Kan man förresten få en recension på senaste Ottobre, jag är pojkmamma så det är vad som är mest intressant

• Cirrus

*spam*

yrväder, apropå elefant så tyckte jag att turkos med röd applikation blev överraskande bra.

• Cirrus
    yrväder skrev 2008-07-10 22:30:42 följande:
    eller så orange med brun elefantvilket oranga tyg har du? e-slöjds eller neas?Nu ska jag gå och sova och drömma om färgkombosar så jag kan meddela dig imorgonGodnatt!
    Jag har både e-slöjds och neas men jag tycker hilcos interlock blir så mycket bättre. Den orange är lite mer knallig men blir riktigt bra tillsammans med brunt. Vice versa är ju lite mer diskret. Ja du får fundera så ska jag kolla mönster.

Du skrev något om pösbrallor i ditt inlägg. Hur mycket vidd har du vid foten i storlek 86/92? Jag skulle vilja ha något vidare än de jag sytt, men med tajtare passform över stuss.
  • Cirrus

Mimmi 71 skrev 2008-07-10 22:33:50 följande:

Har också tänkt att sy en dyna till våran Teutona Timmy, tänkt i ca 4 månader men inte kommit längre. En matchande vagnspåse skall det var till också (även denna i tanke bara) Det är svårt att få till saker till sig själv ibland.Vem var det som frågade om tryckknappar med längre "tänder"? Själv tycker jag S&S har relativt långa. Har insett att jag faktiskt föredrar att "banka", känns så osäkert och svagare att använda tång (pryms finns hemma). Sedan är det ju rätt så bra att S&S är så billiga också . Kanske får det bli en billigare tång från Bibbis (som passar till S&S) vid ett framtida besök.Har en spekulant på min flygel som skall komma i morgon kväll, kanske får jag den såld för 8000:-. Kan jag vara värd en CP då? Pratade med sambon om vad vi skulle fira med om vi får den såld - ett nytt soffbord tyckte han. Hmmm!!!!!!! Nu skall jag krypa ned och mysa lite med G och sambon. Godnatt!!!
    sälj!

CP och billigt soffbord?
  • Cirrus

Hurra hurra, fredag igen och jag har fått två paketavier Den ena från Jofotex, och den andra, månne det vara en hemlis?

Ska vänta till efter middag för att kunna få med mig båda direkt

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle