• Cirrus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag ger upp ikväll. Håller på att klippa ut några plagg i brun fleece och tror ni inte att det saknas tyg?! Jag har flyttat runt mönsterdelar ett tag nu och får nog krasst konstatera att det räcker inte.

Ska förvisso beställa mer men inte förrän S&S-katalogen har kommit. Det finns inte möjligen någon som har ca en halv meter brun fleece från S&S att sälja? Pliiiis. Behövs nog eg inte fulla bredden om jag mäter exakt.

• Cirrus

Igår efterlyste jag brun polarfleece från S&S. Har ett pågående projekt där jag saknar lite tyg. Har klippt och mätt ytterligare och nu saknar jag bara en bit på 30x30 cm.

Någon som har en liten bit av denna (brun varunr 220214) och kan undvara? Givetvis betalar jag för biten eller om det kan vara aktuellt med något byte. Vet att färgen kan skilja men den risken får jag ta.

• Cirrus
    Tygtiiger skrev 2008-08-17 20:52:52 följande:
    Om du kan vänta en vecka åker jag gärna till SoS nästa helg och handlar åt dig, men kan tyvärr inte innan - och har ingen brun fleece
    Vad snällt av dig att erbjuda dig, men det känns som extra besvär för dig. Har du själv ärende dit? Kan vi avvakta och se om det dyker upp en tygbit och annars höras om du ändå ska dit?
  • Cirrus
    Villevalle skrev 2008-08-17 23:06:31 följande:
    Jag har en bit på ca 60x60 cm i 220214, batch 0001577787 och trådfärg 37. Inboxa så kan jag försöka skicka imorgon.
    Åh, ännu fler som har brunt Tack snälla, men det har löst sig för Gekko hade också en bit över

Förresten infon kring färgen osv, står det på klisterlappen som sitter på resp tyg vid lev?
  • Cirrus
    Tygtiiger skrev 2008-08-19 11:25:57 följande:
    Jag har sytt två bruna velourbyxor med mudd och lagat sonens jeans som var uppslitna i rumpan Nöjd. Fast sonen deklarerade att han inte ville ha mjukisbyxor, han vill ha jeans - som tur är vill min gudson BARA ha mjukisar. Apropå mudd så har jag slagit i två öljetter i muddens utsida innan jag sydde fast den, och trätt in bomullssnodd så kan man dra åt lite om man vill. Mer apropå mudd: sonens lejontröja är fortfarande lite bred, lade upp den med coversöm nertill och den drar lite så fållen blir lite för utsvängd - vad tror ni om muddväv nederst? Det borde väl bli snyggt? Och kan man mickla med differentialmatningen på något vis så att coversömmen inte töjer tyget?
    Nu vet jag inte exakt hur den här modellen du bråkat med ser ut exakt. Jag syr dock stängda hoodies med muddavslut längst ner. Jag tycker de blir snyggare så och sitter bättre på.
  • Cirrus

Det är så tråkigt, en av mina försäljningar har inte kommit fram till beställaren. Har det hänt er och hur har ni resonerat kring det hela?

• Cirrus
    yrväder skrev 2008-08-20 13:32:25 följande:
    näe vad trist, det har aldrig hänt mig dock. Svårt det där. många på tradera skriver ju att dom inte tar ansvar för postens hantering men på nåt sätt känns det annorlunda med beställningar och så, det blir ju lite mer som om man beställer från internetbutiker och så, men det är klart dom skickar säkert försäkrade försändelser....på sätt och vis skulle jag vilja säga att vill dom vara säkra på att det inte försvinner med posten får dom betala rek, men samtidigt så skulle jag nog ha svårt att säga sorry, då får du beställa nya grejer om det hände....Kanske nåt mittemellan, säg att du syr nya grejer för materialkostnaden?har du provat ringa posten?
    Det är ju det som är grejen också, det här är en återkommande kund som första gången betalade för att få kläder för strax under 1000 kr rekade. Inga problem och hon betalade ju för reket. Nu handlar det om 300 kr och portot ingick därav inget rek. Hon vill handla mer också så jag kommer självklart att lösa detta på något bra sätt men undrade över era erfarenheter.
  • Cirrus
    Tygtiiger skrev 2008-08-20 14:55:17 följande:
    Är Meedoms mönster bra? Jag har sett att de säljer den på adlibris.
    Jag har köpt de böckerna men har inte hunnit testa så många mönster ännu. Tycker att de ser bra ut men det lilla jag har prövat har varit rätt stort även om jag valt en liten "form". Stora mönster är min bedömning alltså, men böckerna är jättefina och jag tror att jag kommer sy mer ur dem när jag har möjlighet.
  • Cirrus
    Dora skrev 2008-08-20 20:39:31 följande:
    Är det någon som har många (eller alla?) av Bibbis sytrådar hemma som kan tipsa mig om vilket nummer som passar SoS turkosa fleece?Och sen en fråga som jag skäms lite över att ens fråga men jag är verkligen usel på de olika materialen. Hur vet man skillnad mellan velour och sammet? Jag köpte några stuvar idag som jag trodde var velour men sen kom jag på att det kanske är sammet. Hur vet man?
    Jag har Bibbis 372 o 443 hemma och jag måste säga att båda fungerar mot den turkosa fleecen. Om du ska köpa skulle jag dock ta den mörkare 443 som inte är lika blå.
  • Cirrus

Lines underbarn skrev 2008-08-20 21:30:22 följande:

Jag har en fråga! Hur får man tiden att räcka till när man jobbar 75% och har familj med två små kids och ett stooort intresse av att sy och dessutom ett behov av ca 7-8 timmars sömn varje natt???? Någon som har ett par timmar över som jag kan få???
    Du kan låna några av mina Skämt åsido..

Jag vill också ha åtminstone sju timmars sömn till mitt heltidsjobb, två barn och ett husbygge Man syr så gott man kan!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle