• Cirrus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Lines underbarn skrev 2008-08-20 21:44:58 följande:

Tack! Du verkar ju ha några över! Jag får väl börja ta det lite lugnt helt enkelt, som Yrväder skrev. Lite i sänder.
    Jag började ju jobba i början av året och fick smått pysselpanik. Kunde inte fatta hur jag skulle hinna med något utöver vardagen. Det går ändå på något sätt, måste väl En sak i taget tror jag också fungerar bäst.
  • Cirrus
    mortillsju skrev 2008-08-21 00:33:42 följande:
    Ni som ser färg (man gör ju det när man syr själv) Vad tycker ni om kombinationen rosa och orange till en tjej? Tänker på den oranga och rosa velour som neanobelle har.....
    Jag tycker det är läckert, men måste medge att jag gillar orange/rött ännu bättre
  • Cirrus
    Tygtiiger skrev 2008-08-22 00:40:03 följande:
    Jag har en pfaff coverstyle som är en kombimaskin och tycker det är ok att ställa om den. Visst är det pyssligt, men den är ändå lättträdd. Det är inte mycket mer besvär än vad det var att ständigt trä om min vanliga maskin mellan vanlig tråd och stickningstråd när jag sydde jeans (nu syr jag sömmarna på overlocken med 5trådig säkerhetssöm och har den vanliga bredvid, färdigträdd med stickningstråd, hur smidigt som helst!).Jag syr trikåplagg helt på overlocken om jag inte ska ha på applikationer för de syr jag på med tät sicksack på den vanliga. Har bara haft maskinen någon månad men är förvånat nöjd. Alla sömmarna blir bra med fabriksinställningarna, kan behöva justera stygnbredden då och då. Tillräckligt lätthanterlig för att treåringen ska kunna ändra reglagen med lite handledning från mamma Den kan göra 20-talet sömmar men de jag har stor nytta av är 4-trådig overlocksöm, 5-trådig säkerhetssöm, rullfåll och täcksöm. Och det var dem jag letade efter i en och samma maskin också har fortfarande inte riktigt förstått vad som är så bra med flatlocksömmen (det är en overlocksömsvariant, alltså ingen såndär snygg täcksöm...), upplys mig gärna o ni sykunniga!
    När väljer du 4-trådig overlock och när väljer du 5-trådig säkerhetssöm?
  • Cirrus

Pliiiiis... någon som har några storlekslappar att avvara? Köper, byter eller ja, föreslå något. Ska snart beställa via ManMade men behöver dessa lappar snarast.

Behöver 8 st str 80 och 5 st str 92.

• Cirrus

Tack snälla alla som erbjudit sina lappar! Jag börjar med Mari och ser om vi kan göra något byte

• Cirrus
    lilllinda skrev 2008-08-24 15:58:38 följande:
    Har köpt flera fina velourtyger från tygpyssling o tänkte tvätta dem innan jag syr i dem, hur brukar ni andra göra tumlar ni dem? Billig velour fr tex sos brukar jag tumla för jag tycker den blir finast då men velouren fr tygpyssling är ju lite dyrare så jag vill inte förstöra den...
    Antar att det är Hilcos velour du köpt, jag brukar själv använda den och tumlar den alltid efter tvätt för att den ska få ludda av sig maximalt och dessutom utsättas för lite. Blir inte så många fler överraskningar med plaggen på det sättet.
  • Cirrus
    yrväder skrev 2008-08-26 22:14:27 följande:
    försenade pga vävfel i tyget. Fick precis mejl av Johnny. Nytt prel datum är 15 september. (gör inte mig så jättemkt eg, måste få in lite mer pengar )OCH Landskapstyget kommer tryckas!!! Prel datum 15 oktober, pris 169 kr metern *dansar glädjedans*
    Vilket utav dem kommer att kosta 169 kr, för till mig skrev han att det blir både landskaps-trikå och en vävd variant.
  • Cirrus

Någon som har sett S&S fleece som heter "äppelgrön"? Jag skulle vilja ha en riktigt grön fleece (inte mörk) och den ser tyvärr blek ut på bilden.

Ser gärna bild på tyget eller plagg sytt i det om någon har

• Cirrus
    lilllinda skrev 2008-08-30 01:40:22 följande:
    Jag har den hemma, påminn mig i morgon så ska jag försöka ta bra bild. Jobbar natt så jag kollar datorn på em.
    Ah, lysande Skulle uppskatta en bild väldigt mycket!
  • Cirrus

Tack lillinda!

Då är den så ljus som bilden på hemsidan ändå, det är en fin färg men jag är ute efter lite mer krut. Hmm, får fundera på om jag ska beställa lite ändå.

Vad har du sytt av det gröna? Köpte du andra färger på S&S fleece också?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle