-
På danska finns både 0-3 år och 4-7 år utgivna redan. Du kan köpa dem hos Adlibris.Mstery skrev 2008-07-17 13:38:20 följande:nån som vet när Børnetøj du selv kan sy-0-4 år kommer ut?
-
Nej det här är Meedoms bok, trodde det var den du menade.Mstery skrev 2008-07-17 13:58:35 följande:cirrusfast det är ju inte av gynther..inte samma bok?
-
Hej DorisDorisDaisy skrev 2008-07-17 22:06:26 följande:Men det var en snygg overall :o)Hej ala, kikar in med sådär tre månaders mellanrum :o)
-
Både elefant- och uggletrikån är ganska kraftig. Det kan ju PoPs också vara men mera följsam i mitt tycke. Elefanterna känns dock riktigt bra tycker jag och då är det ändå ett tryckt tyg. Ugglorna är stelare och ingen favoritkvalitet men de är ju finaTygtiiger skrev 2008-07-17 22:55:10 följande:Jag försökte skriva ett inlägg innan men det försvann (tror jag - dublettvarning!).Hur är elefant- och uggletyget i kvaliten jämfört med tex molo eller PoP:s trikå?Är det slätt eller lätt ribbat?måste köpa ändå och mari, så bra att du lagt ut bild på uggletyget också!!
Även de är tryckta givetvis men inte med lika mycket färg. Följsammast är kanin-trikån från JNY eller enfärgad interlock från Hilco som diskuterats nyligen. Den sistnämnda är dessutom tunnare.
-
Näe tänk om man kunde använda 90-nålarna till något. Jag har en packe efter ett felköpGOBLIgobli skrev 2008-07-18 09:55:21 följande:Haha, det gjorde mina ugglor också för jag ger samma behandling. Riktigt gravida blev de. Det har ju stötts och blötts ang. vilken storlek på nålar att använda till trikå. Efter mitt senaste rockande kom jag då fram till följande; 90-stretchnålrna åker i nålcontainern för jag kan för allt inte förstå vad man kan ha dem till! Det blev hål samtliga interlocker jag testade, de är för grova helt enkelt.Satte dem i overlocken ska tilläggas och sen drog jag ordentligt vid sömmarna och visst, där sprang maskorna! Någon som har annan åsikt om dessa nålar?
-
Jag tror att det är en 75-nål som jag oftast syr men och den har fungerar på alla dessa mönstrade trikåer men blev en katastrof på ugglorna. Hua... Jag har inte sytt i ugglor sen dess
Blir det bra med en 70-stretchnål då? -
Nu ska jag sy stort
Eller större än jag normalt gör.
Någon vänlig som kan hjälpa mig med ett innerbensmått till en str 116. Ange gärna om det är en "vanlig" längd eller byxa med pös. Det är det sistnämnda jag ska sy. -
Jag håller på att rita till något i trikåklännings-stil. Låter det mkt med en vidd i nederkant på 44 cm i str 80? Jag tror förvisso att jag ska hoppa sömsmånen så då blir den ju inte lika vid färdig.
-
yrväder, var det en vanlig bralla så jag kan använda det som mått för en pösig 116? Nu vet jag att den här tjejen är 4,5 år och lite längre än min brorsdotter. Den sistnämnda drar 104. Lite klurigt för då känns 116 stort.
-
Jag måttade på sonens köpta 104:or från PoP, en vanlig modell men de är ju kända för att vara stora i storleken. Den är 40 cm till nederkant mudd. Kanske kan köra på 49 rakt av då
Tänk om man nu var duktig och skrev upp det här