• Cirrus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

AMDA skrev 2008-08-30 20:06:47 följande:
    PUFFAR...Ingen som har några åsikter om deras mudd??
    Jag har sytt av deras randiga mudd och den är helt okej. Jag tror att de har främst slät mudd om det är det du är ute efter. Själv föredrar jag ribbad mudd för det är så snyggt
  • Cirrus
    lilllinda skrev 2008-08-30 22:53:39 följande:
    av den gröna har jag sytt en fleecejacka fodrad med velour (hade inget som passade så jättebra ihop med den gröna) samt ngr gosedjur. Även köpt ljusblå, grå, rosa o den rosa som ser mer lavendelfärgad ut.
    Vilken av de tre grå köpte du och stämde färgen bra med bilden på hemsidan?
  • Cirrus

Mari78 m pojktriss skrev 2008-09-05 12:03:36 följande:

Oh jag blev inte överväldigad utav något ur Stoff & Stil. Hittade lite randigt jag vill ha, men det är nog allt. Hundarna gav inget habegär
    Jag hurrar inte heller över hundarna, är väldigt kräsen när det gäller mönstrat
  • Cirrus

Tyras föräldrar skrev 2008-09-05 15:33:12 följande:

tid kostar inte bara pengar utan det går bra att betala med fingerfärg.ett köksbord fullt med fingerfärg köper mej en kvart till stoffostil-katalogen
  • Cirrus
    Pochahontas skrev 2008-09-05 16:24:58 följande:
    Äntligen fick jag katalogen... Fast jag blev besviken. Hoppades på knallorange velour. Jag behöver det... NeaNobelle är alldeles för dyr för mej. Nån som sett nånstans till lite bättre pris?
    Bingerts har haft tidigare i alla fall.
  • Cirrus
    Pochahontas skrev 2008-09-05 19:45:24 följande:
    Cirrus: då kollar jag där. Tack. Men är det inte dom som är sy dyra i frakt?
    Det kan du ha rätt i, jag har aldrig köpt av dem själv.
  • Cirrus

Som sagt, bibblan eller flyt, jag köpte ett nästintill oanvänt ex på Tradera för 35 kr

• Cirrus
    Pillan81 skrev 2008-09-09 11:56:51 följande:
    Jag fick hem mitt ex från Aldibris idag och gav 185:- för det. Undrar om det verkligen är någon som budar på denna??
    Men finns den i nyutgåva på svenska nu, eller är det danska? Det kan ju också spela in.
  • Cirrus
    Bling1975 skrev 2008-09-09 12:52:14 följande:
    Fast den på tradera är också på danska
    oups lite dyrt då kanske?!
  • Cirrus
    AMDA skrev 2008-09-09 21:43:32 följande:
    Jag har fått för mig att ottobres är korta o tjocka...dvs breda men rätt korta men sen skriver en del här inne tvärt om...
    Håller med, de känns generellt väldigt stora men framför allt för breda och då för korta på samma gång.
  • Cirrus
    Gekko skrev 2008-09-11 19:48:17 följande:
    Den jag har hemma är stum, misstänker att de skulle skriva stretchmanchester om den var stretchig, eller?Jag syr numera aldrig på namnlapparna på långsidorna. Syr den antingen in i en sidosöm dubbelvikt eller viker den runt en kant och syr på kortsidorna. Jag tror de flesta gör så. Men det är ju en smakssak. Jag har en snygg svedinnecessär (Cirrus) här hemma där namnlappen är sytt fast väldigt snyggt för hand. Bild finns här: bp1.blogger.com/_FmvpKJgkMTs/R1hAzhvdLmI/AAAA...
    Jag gör som Gekko och syr ofta fast i sidosömmen eller endast på kortsidorna om lappen ska sitta t ex runt en kant på utsidan av plaggen. Vill jag verkligen sy fast hela rätt upp och ner tar jag mig tid att sy fast dem för hand med småsmå stygn på rätan och längre stygn på baksidan.
  • Cirrus

Insåg just att det börjar bli dags för en ny tråd. Någon som känner sig manad?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle