Hej hej
*vinkar*. Jo, jag är runt i de här trådarna och surrar av mig.
Det är bara att svära på
. Jag har ett gigantiskt ordförråd senaste tiden, som bara växer sig med ett helt otroligt språk...Just nu är jag på jobbet och försöker hålla mig från alla irritationer vilket är lite svårt...Vi gjorde utredning ifjol och då hittades ingenting av min förra läkare men i våras konstaterade en annan läkare att jag har Pco, så jag testar just nu första Pergokuren.
Det är så frustrerande alltihopa. Jag flyger just nu i taket av gravbesked från nära och kära och känner mig omkörd hela tiden. Försöker hålla hoppet uppe men jösse vad svårt det är ibland.
Lurvenpajsaren skrev 2008-06-30 16:56:08 följande:
Hallå katten!Visste inte att du satt i samma båt. Visst är det rent jävla jobbigt?Förlåt att jag svär så mycket, men som den känslomänniska man är så...
Det är nog sant att läkarna försöker men de har svårt att förstå frustrationen man känner, åtminstone de jag träffat. Förstår att de vill att man ska behålla lugnet och se tiden an medan de försöker hjälpa. Själv känner jag att jag måste tagga ner för denna kur gjorde mig galen (mer galen än normalt

). Men visst är det som du säger- Barntankarna blir man helt besatt av allt som oftast.
Solkattan skrev 2008-06-30 17:03:33 följande:
Ibland (läs oftast) tror jag inte läkarna är medvetna om hur stor del det här med att bli gravid tar upp i ens liv...Jag har tidigare skrattat åt kommentaren att "killar tänker på sex typ var femte minut"...Men nu har jag börjat omvärdera det...Här sitter man minst lika besatt och tänker på barn barn barn... från att man vaknar tills att man slockar på kvällen.Tycker att det var väldigt obetänksamt av din läkare att klämma ur sig nåt sånt. Kanske skulle du säga till honom nästa gång att du tog väldigt illa vid dig av den kommentaren??När jag läser ditt inlägg kan jag se mig själv framför mig. Skitsur och ledsen. Min "lösning" (för stunden) hade varit att ringa till min storsyster. Och typ bara snackat av mig lite...Och hon hade kommit med sin "vanliga" inlägg. Tror du läkaren gör det för att vara elak...? Tror du verkligen det?Och om sanningen ska fram så är det ju sällan så att läkarna gör något för att vara elaka. De menar ju faktiskt bara väl... men så blir det "så fel". Läkaren hoppas ju så klart att det ska ta sig nu under sommaren så han slipper en patient till hösten...Så egentligen är det ju jättepositivt. Ni vill ju båda samma sak!Usch va jag vrövlar.. borde joba istället!Håller tummarna att läkaren får rätt på sitt sätt.. även om ha sa det lite dumt...//Solkatta