• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Michaela83

huvva, nu bär det av till jobbet... :S jobb hela helgen.

Wilma -05 & Elwira -07
  • Starlet1

Jag håller med Michaela: Huvva!!! Jag är redan på jobbet, började kl 6. Lämnade en sovandes Adam till svågern imorse. Ringde han nu och allt hade gått kanon. Han hade lämnat över en mycket trött kille på dagis som bara knorrade lite. Ska bli roligt att få hämta honom som omväxling. Men vi somnar väl båda två kl 19 ikväll

• Nirnaeth

Det kommer ett "huvva" från mig också idag, dock inte pga jobb..

Eller jobb kan man nog kalla det, för inte lär det bli vilsamt iaf

Idag är jag ensam, med två treåringar och en 6-månaders bebis.
    Kan bara hoppas att treåringarna har lagt trotsen åt sidan, och för en gångs skull håller sams hela dagen, och att bebisen ändrar attityd och återgår till sitt forna trevliga jag. Dom senaste veckorna har hon ägnat sig åt ett evigt surande och gnällande..tänder, tillväxt..vem vet? Nåt är det iaf, för så här är hon inte i vanliga fall.

Nej, lite överdriver jag säkert..så illa är det nog inte. Lider bara av en aning sömnbrist idag. Marodörbebisen har härjat inatt.. :.-p

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • smarties

Uff, jag kan nog hålla med er idag.
    Väcktes tre inatt av att Max sa att han skulle ha ny blöja, tänkte jaha, nu har han kissat ner sig, men icke, torr och fin.
    Han tjatade länge om ny blöja så jag fick väl byta då..o då började han gaffla om att han skulle leka med pappa, TRE på natten!
    Mmm säkert..sen drömde han massor och sparkade och gnessade, så jag har inte sovit så mycket inatt.. :P

Till på råga på allt har jag informationsmöte på arbetsförnedringen klockan nio, som om det inte räckte liksom, och som tröst för det tänker vi gå på Fenix idag, så får ungarna leka av sig så dom blir jättetrötta och förhoppningsvis somnar i vagnen.. :P

• Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-09-05 07:27:54 följande:
    Det kommer ett "huvva" från mig också idag, dock inte pga jobb..Eller jobb kan man nog kalla det, för inte lär det bli vilsamt iaf Idag är jag ensam, med två treåringar och en 6-månaders bebis. Kan bara hoppas att treåringarna har lagt trotsen åt sidan, och för en gångs skull håller sams hela dagen, och att bebisen ändrar attityd och återgår till sitt forna trevliga jag. Dom senaste veckorna har hon ägnat sig åt ett evigt surande och gnällande..tänder, tillväxt..vem vet? Nåt är det iaf, för så här är hon inte i vanliga fall.Nej, lite överdriver jag säkert..så illa är det nog inte. Lider bara av en aning sömnbrist idag. Marodörbebisen har härjat inatt.. :.-p
    Jag håller tummarna att det ordnar sig idag. Att alla är snälla och glada.
  • Nirnaeth

Öj..AdelA har ju namnsdag idag..kan AdelE räkna det som sin namnsdag också då?

Som SusannE kan ha namnsdag på SusannA?

Barnvaktandet går som på räls..dom är SAMS!!! Nakna...men sams Det är nån grej dom håller på med på deras dagisavdelning, alla barnen klär av sig och låtsas att dom badar. Inte helt nakenfis alltså, utan i trosor och kalsonger. För när man badar kan man ju inte ha kläderna på sig
    Så det roar Xander och Thea sig med så fort dom träffas. Jag fryser fast jag har byxor och tröja på mig, fattar inte hur dom kan gå runt i bara underkläderna.

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Susstuss

Nirnaeth: Jag (eller ja, min mamma) firar min namnsdag på Susanna-dagen, fast jag stavar med e på slutet. Annars har man ju ingen "egen" dag Skönt att dom är sams.

• Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-09-05 10:10:38 följande:
    Öj..AdelA har ju namnsdag idag..kan AdelE räkna det som sin namnsdag också då? Som SusannE kan ha namnsdag på SusannA?Barnvaktandet går som på räls..dom är SAMS!!! Nakna...men sams Det är nån grej dom håller på med på deras dagisavdelning, alla barnen klär av sig och låtsas att dom badar. Inte helt nakenfis alltså, utan i trosor och kalsonger. För när man badar kan man ju inte ha kläderna på sig Så det roar Xander och Thea sig med så fort dom träffas. Jag fryser fast jag har byxor och tröja på mig, fattar inte hur dom kan gå runt i bara underkläderna.
    Grattis till Adele!!!
  • copernicus
    Nirnaeth skrev 2008-09-05 10:10:38 följande:
    Öj..AdelA har ju namnsdag idag..kan AdelE räkna det som sin namnsdag också då? Som SusannE kan ha namnsdag på SusannA?Barnvaktandet går som på räls..dom är SAMS!!! Nakna...men sams Det är nån grej dom håller på med på deras dagisavdelning, alla barnen klär av sig och låtsas att dom badar. Inte helt nakenfis alltså, utan i trosor och kalsonger. För när man badar kan man ju inte ha kläderna på sig Så det roar Xander och Thea sig med så fort dom träffas. Jag fryser fast jag har byxor och tröja på mig, fattar inte hur dom kan gå runt i bara underkläderna.
    absolut!
    Jag firar min på Linn för Lin finns inte och inte Lua eller Enilja heller för den delen så till henne måste jag hitta en passande dag att "fira" på.

Här är vi superförkylda så det blir slappa idag.
    Har varit ut och cyklat en stund och nu sover båda barnen
  • Starlet1

Huvva igen, nu är jag hemma, 3 sändningar och 2 inslag senare. Mycket man hinner när man börjar kl 6, fast jag fick jobba över en kvart. Nu håller jag på att hälla upp ett bad, sen ska jag hämta Adam, hoppas jag hinner båda bara, för det tar tid att hälla upp badvatten här på landet.

Svar på tråden Poppispinglorna