• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • copernicus
    Starlet1 skrev 2008-09-05 12:58:45 följande:
    Huvva igen, nu är jag hemma, 3 sändningar och 2 inslag senare. Mycket man hinner när man börjar kl 6, fast jag fick jobba över en kvart. Nu håller jag på att hälla upp ett bad, sen ska jag hämta Adam, hoppas jag hinner båda bara, för det tar tid att hälla upp badvatten här på landet.
    skönt att vara hemma redan!
    Här slog förkylningen till rejält efter ica igår.
    Snorar och hostar och har världens pangknall

nån som vet om man kan vabba fast man skulle varit hemma på fp?
    Jag håller på och skolar in på dagis men nu går ju inte det när vi alla är sjuka.
    Dessutom jobbar jag i helgen, el hur det nu går??!
  • MiniMie

Nu är vi oxå hemma..
    Albin har vari och lekt hos sin gudmor och hennes son sedan 10.20 i fm. 11.00 skulle vi infinna oss på specialmördravården..men vi var lite tidiga så 10.45 var vi på plats....först kl 12.30 kom vi in!!! idiotiskt.. har man tid 11 så han man väl??

till råga på allt så tog de bara 10min-15 när vi väl kommit in.. men endå. Och ännu emra typiskt var att de kom 2st männsikor av mörkare slag som hade tolkar med sej.. och dom var ju bara tvungna att gå in före för en tolk kunde man ju inte ändra tid på hur som hellst..de måste vi väl förstå.. *grrrrrrrr*
    Vi fick välja på att behålla våran tid och vänta tills dom var klara...eller återkomma nästa vecka på fredag för att då komma på en tid som även den tydligen var "trippelbokad". Hur kan dom få bete sej såhär..?

Jaja.. fostervatten fanns de.. lillebror var liten..men inte onormal (ca2600). Så..för hoppningsvis slipper vi åter komma till de där stället mer efter dagens besök!

• copernicus
    Svar på #1062
    skönt att allt gick bra iaf.
    Visst är det tråkigt att behöva sitta och vänta, tråkigt för sjukpersonalen med!
    Bra om slipper dit fler gånger nu då!!
  • MiniMie

jo visst.. inte deras "fel" egentligen.. men.. de tog ju lite på krafterna när man var nervig som de var över vad man skulle kunna få veta.

jaja.. dom håller koll på kurvan nu..och forts han växa så lite åt gången enlig sfmåttet så får jag gå på specialmödrdavåden och mäta med ul varje vecka iställe till bf.. men, de hoppas vi att vi slipper.. =)

TUR de är nära till han ska ut nu...

• copernicus
    MiniMie skrev 2008-09-05 15:05:17 följande:
    jo visst.. inte deras "fel" egentligen.. men.. de tog ju lite på krafterna när man var nervig som de var över vad man skulle kunna få veta.jaja.. dom håller koll på kurvan nu..och forts han växa så lite åt gången enlig sfmåttet så får jag gå på specialmödrdavåden och mäta med ul varje vecka iställe till bf.. men, de hoppas vi att vi slipper.. =)TUR de är nära till han ska ut nu...
    hur långt har du gått?
    Jag håller med om att det är jobbigt att sitta där och inte veta!
    Man kan ju vända på det också - undrar hur jobbigt det andra paret tyckte att det var som inte ens själva kunde förklara hur det kände utan måste ha tolk.
    Även om de faktiskt kunde vänta de med!!
    Menar inte att du skulle vänta på dem!!!!
  • MiniMie
    copernicus skrev 2008-09-05 15:13:49 följande:
    hur långt har du gått?Jag håller med om att det är jobbigt att sitta där och inte veta!Man kan ju vända på det också - undrar hur jobbigt det andra paret tyckte att det var som inte ens själva kunde förklara hur det kände utan måste ha tolk.Även om de faktiskt kunde vänta de med!!Menar inte att du skulle vänta på dem!!!!
    hehe.. förstår hur du menar.. 4veckor kvar till bf.. albin kom på 40+6...exakt en veckas övertid.
    och igår mitt i min oro kom jag på mej själv med att.. jag går nog gärna över en vecka den här ggn oxå..bara jag slipper bli igångsatt =)=)
  • copernicus

bra! lite rädd att bli missförstådd!Fundersam

Bara 4 veckor kvar?? Det har ju gått jättesnabbt!!
    MMmm man vill ju helst inte bli igångsatt, skönare om det kommer igång av sej självt!
    Du ska se att det går bra!!

• Nirnaeth

Minimie - mitt SF-mått stannade med bägge barnen, så jag har jag gjort tillväxt-UL med båda två. Med Xander stannade det tidigt, och inget hände från v.34 eller v.35.
    Dessutom uppskattade dom att han vägde 3900 gram!? (vägde 3200)
    Det är inte ofta dom har rätt där, och oftast är det stor skillnad på UL och verkligheten sen

Var också orolig för igångsättning, särskilt eftersom jag gick dag efter dag på övertid..nu med Adele klarade jag mig med en dags marginal!! Jag hade tid på fredagen, och hon kom på torsdagen! 14 dagar över..

Fy fan vad orättvist förresten att din graviditet gått så fort!! Jag började känna mig som en elefant..(2 års graviditet)

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • tejp

Hej allihopa!

Nu är vi hemma från kreta!! Har haft det super med sol och bad!!!

Har läst ikapp tråden nu för en gångs skull, brukar aldrig orka det annars, och är precis påväg ut i tidningskassen för att rota efter pralin, jag slängde alla tidningar olästa Generad

Trist att det ska bli sånna diskussioner och otrevlig stämning såfort inte alla tycker lika.

Ang leklandet så betalar inte vi in oss där särskilt ofta av anledningen att jag tycker det är dyrt. Jag gör hellre andra saker med mina barn för de pengarna. Men ur smittspridningssynpunkt håller jag nog med de som säger att smitta finns överallt.
    Under varje nagel finns lika många bakterier som jordens befolkning. Och med handen på hjärtat så vet alla här att dom stoppar fingrarna i munnen flera gånger varje dag. Tar man i rullbandet eller hissknappen på kupolen så har man både kiss/bajs/hudpartiklar osv på händerna, som sedan kommer till munnen. Och tänk vad som finns i vattnet på aqua nova...  Så snusk får vi i oss hur vi än beter oss tyvärr (och det säger jag som har GIGANTISK bacillskräck och magsjukeskräck)
    Sorry att jag tog upp en gammal nedlagd diskussion, men jag är aldrig hemma när de drar igång av nån anledning!

Mickis, vart tar du vägen nu? Skönt att det går så fort iaf med huset!!!

Hänt nått annat skoj medans vi varit borta?

Grattis till Bejamin och Xander i efterskott!!!!

Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • MiniMie
    Nirnaeth skrev 2008-09-05 16:10:39 följande:
    Minimie - mitt SF-mått stannade med bägge barnen, så jag har jag gjort tillväxt-UL med båda två. Med Xander stannade det tidigt, och inget hände från v.34 eller v.35. Dessutom uppskattade dom att han vägde 3900 gram!? (vägde 3200)Det är inte ofta dom har rätt där, och oftast är det stor skillnad på UL och verkligheten sen Var också orolig för igångsättning, särskilt eftersom jag gick dag efter dag på övertid..nu med Adele klarade jag mig med en dags marginal!! Jag hade tid på fredagen, och hon kom på torsdagen! 14 dagar över..Fy fan vad orättvist förresten att din graviditet gått så fort!! Jag började känna mig som en elefant..(2 års graviditet)
    hehe.. känner oxå att de gått JÄTTE fort den här ggn.. har verkligen inte hunni med riktigt...inte som förra ggn.

På UL sa han allafall läkaren att de kunde skilja 10% upp eller ner mot den vikten han kom frma till.. eller.. 0,7% marginal för att vara exakt. Så.. kanske är han större där inne..eller mindre.. men för min del kvittar de.. bara han mår bra =)=)
    Kändes toppen att gå där ifrån måste jag säga.

Hoppas nu bara allt kommer igång som de ska.. för överburenhetskollen är redan v 41+3..enda negativa med att man inte längre får gå över "hur länge som hellst"..är väl just att ajg fasar för att bli igångsatt. Känns som kroppen sköter de hela bättre om de får komma av sej själv...
Svar på tråden Poppispinglorna