• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Nirnaeth
    Starlet1 skrev 2008-09-09 10:15:18 följande:
    Har ni mössa på ert barn i det här vädret som det är nu? Blev nästan idiotförklarad i en tråd om mössor för att jag sätter på Adam en tunn mössa nu. Vet ju att öroninflammation är pga bakterie/virus/baciller, eller vad det är och inte vädret, men vill inte chansa. Men gör det mig till en dålig mamma?
    Vadå blev du idiotförklarad för att du HAR mössa på honom??

Jag har mössa på Xander, tunn bomullsmössa visserligen, men jag tänker inte ta några risker med hans öron. Jag var öronbarn, och får än idag hemskt ont i öronen om det blåser i dom.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Michaela83
    Nirnaeth skrev 2008-09-09 10:11:57 följande:
    Jag vill sova en hel natt ostört, och få fakna självmant på morgonen!!!
    Låter underbart! :)
    Elwira har en gen, som inte kommer ifrån mig. Den heter "vakna-ALLTID-före-6"genen. Kyss

Jag ska faktiskt åka utomlands, helt själv, och hoppas på att få vakna helt självmant då.
    Men hitills låter det för bra för att vara sant.
    Wilma -05 & Elwira -07
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-09-09 10:23:25 följande:
    Låter underbart! :) Elwira har en gen, som inte kommer ifrån mig. Den heter "vakna-ALLTID-före-6"genen. Jag ska faktiskt åka utomlands, helt själv, och hoppas på att få vakna helt självmant då.Men hitills låter det för bra för att vara sant.
    Visst är det kul..här är det sovmorgon om nån av dom mot all förmodan vaknar EFTER kl 6..
    Det är jag visserligen van vid, eftersom Xander alltid varit så också, men det är lindrigare om man fått sova ostört på natten.

Herregud vad härligt att åka iväg helt själv! Inte ett dugg avundsjuk, jag lovar...
    Vart ska du åka?
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-09-09 10:19:42 följande:
    Vi har villervallas bomullsmössor på barnen, alternativt Pops. Det har vi haft i 2 veckor.."Riktig" mössa åker på sen när det blir -5 ca, eller snö..
    Jamen precis, har också Villevallas eller Vicki Petersen, en tunn mössa. Har också haft det i ca 2 veckor.
    Nirnaeth skrev 2008-09-09 10:20:14 följande:
    Vadå blev du idiotförklarad för att du HAR mössa på honom??Jag har mössa på Xander, tunn bomullsmössa visserligen, men jag tänker inte ta några risker med hans öron. Jag var öronbarn, och får än idag hemskt ont i öronen om det blåser i dom.
    Ja precis. För att jag HAR mössa på honom. Nån tyckte det var för varmt för det och undrade vad jag då har på honom på vintern om jag har mössa nu. Får också ont i öronen när det blåser. Adam var ju nästan ett öronbarn, vill inte att han ska få så ont igen. Hade öroninflammation i nästan 3 månader i våras.
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-09-09 10:23:25 följande:
    Låter underbart! :) Elwira har en gen, som inte kommer ifrån mig. Den heter "vakna-ALLTID-före-6"genen. Jag ska faktiskt åka utomlands, helt själv, och hoppas på att få vakna helt självmant då.Men hitills låter det för bra för att vara sant.
    Adam vaknar före kl 6 och vill ha välling, men sen sover han vidare. Nuförtiden vaknar han dock vid 7:30 senast. Men jag ska inte klaga, det är skönt det.

Vad underbart det låter med utomlandsresa själv. Jag kommer bara till Åland själv, utan Adam och man.
  • Starlet1

På tal om Åland förresten. Lördag-Söndag den 27-28 september tänkte jag och brorsdottern ta en dygnskryss till Åland. Förhoppningsvis med Birka. Utan man och barn. Är det nån som vill följa med?

• Nirnaeth
    Starlet1 skrev 2008-09-09 10:33:37 följande:
    Ja precis. För att jag HAR mössa på honom. Nån tyckte det var för varmt för det och undrade vad jag då har på honom på vintern om jag har mössa nu. Får också ont i öronen när det blåser. Adam var ju nästan ett öronbarn, vill inte att han ska få så ont igen. Hade öroninflammation i nästan 3 månader i våras.
    Äh, vilka puckon. Det logiska är väl att man anpassar mössan efter årstiden? Vi har po.ps tunna bomullsmössor nu, dom är ju perfekta när det är lite halvruggigt. Och när det blir kallare så tar vi fram dom tjockare,stickade och fodrade, mössorna.
  • Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-09-09 10:41:22 följande:
    Äh, vilka puckon. Det logiska är väl att man anpassar mössan efter årstiden? Vi har po.ps tunna bomullsmössor nu, dom är ju perfekta när det är lite halvruggigt. Och när det blir kallare så tar vi fram dom tjockare,stickade och fodrade, mössorna.
    Jamenprecis. Så gör ju jag också. Och han lider inte av att ha en tunn mössa nu. Däremot kan han få ont i öronen utan. Jaja, jag skiter ju i det egentligen. En del vill ju bara provocera. Är för trött för att orka vara oberörd.
  • Nirnaeth

På tal om mössor, här ramlade inte mindre än 4 mössor in med posten!
    Hade beställt 3, men den ena fanns inte så jag fick kompensation för det..haha. Kanon!

• Michaela83
    Nirnaeth skrev 2008-09-09 10:31:03 följande:
    Visst är det kul..här är det sovmorgon om nån av dom mot all förmodan vaknar EFTER kl 6..Det är jag visserligen van vid, eftersom Xander alltid varit så också, men det är lindrigare om man fått sova ostört på natten. Herregud vad härligt att åka iväg helt själv! Inte ett dugg avundsjuk, jag lovar... Vart ska du åka?
    Destinationen är inte bestämd än Men antagligen Rhodos, eller Egypten.. Vill att det ska vara dyk-möjligheter.
    Bokar inte försen 1-2 veckor innan, och jag åker runt 10-12 okt.. Ska bli skönt att göra nåt själv, och det känna lite halvgalet faktiskt. Men det är det här jag behöver nu.. vara själv och vara lite galen
    Wilma -05 & Elwira -07
Svar på tråden Poppispinglorna