• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • JewelGirl
    nirakkarlsson skrev 2008-10-03 16:00:22 följande:
    Svar på #2583
    Sorry jag skrev lite lummigt där..jag menade at min karl behöver då gå upp i vikt ist
    Aha
  • Pess

Ikväll ska jag lyxa till det med lite fluffig vispgrädde, en ruta riven choklad (70%) blandat i och några färska hallon

• nirakkarlsson

Måste oxå fråga är honung ok att ha i sitt te?

Nu har jag bestält boken smörstekt få se om jag får nått bra recept,

Undrar oxå vad äggmjölk är?

• annbom

Inte okej. Honung är ju nästan som socker

nirakkarlsson skrev 2008-10-03 17:06:03 följande:
    Måste oxå fråga är honung ok att ha i sitt te?Nu har jag bestält boken smörstekt få se om jag får nått bra recept,Undrar oxå vad äggmjölk är?
  • Mrs Vader

Idag tog jag en svullardag. Gjorde smulpaj och vaniljsås. Faaaaaaaan vad gott det var. Nu ska jag vara duktigt hädanefter.

Har t om käkat på McDonalds. Hamburgare utan bröd och sallad till. Mumma. Är det godkänt? Jag tycker det är svårt att hitta nåt att äta när man är ute.

Vacker utan schampo
  • Smurfan 81

Vi gick på After Work idag och de hade gratis Taco-bord! Japp, jag tog! Men jag har tyckte jag var värd det efter viktnedgången. Imorgon kör vi stenhårt igen!

• Livshlädje
    Smurfan 81 skrev 2008-10-03 19:36:43 följande:
    Vi gick på After Work idag och de hade gratis Taco-bord! Japp, jag tog! Men jag har tyckte jag var värd det efter viktnedgången. Imorgon kör vi stenhårt igen!
    Taco är ju annars ganska okej "äta-ute-mat" om man skippar skalen - bara äta köttfärs, grönsaker och feta såser såsom gräddfil och gucamole!
    Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Livshlädje
    Livshlädje skrev 2008-10-03 19:50:41 följande:
    Taco är ju annars ganska okej "äta-ute-mat" om man skippar skalen - bara äta köttfärs, grönsaker och feta såser såsom gräddfil och gucamole!
    Och ost såklart!
    Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Smurfan 81
    Livshlädje skrev 2008-10-03 19:50:41 följande:
    Det var liksom ett minibord, det som fanns var köttfärs, salsa, guccamole, gräddfil, jalapenos och nachos. Nachos är väl gjorda på majs, men är det mjöl i dem också?

Jag kände ändå att det var fredag och jag har gått ner så pass mycket på kort tid ändå så jag tyckte det var ok att fuska lite. Min man var mer hungrig så han skulle gå till affären och handla nåt. Så ringer han och frågar om jag vill ha en pizza??? Nä, verkligen inte svarar jag! Men han skulle köpa en pizza till sig... Jag är varken hungrig eller sugen på pizza!
  • tru

hjälp- räcknade ut med hälsovakten vad de godis och dricka jag fått i mig idag innehåller för kolhydrater. 4 bitar godis och ca 10 cl dricka innehåll 10 gram kolhydrater. och sen åt jag blåbär till frukost och de var 9 gram kokhydrater i det. men i gengäld har jag inte ätit några grönsaker idag så resultatet blev 33 gram kolhydrater.

Svar på tråden LCHF tråden 3