• dinana

Linköping, någon? del 2

ciccielv skrev 2008-08-12 14:19:01 följande:
    vart är fikan?måste se om jag har till buss o fika.tösen åker inte gratis längre*suck*så bussen blir numera svindyr
    Ja, antingen det, eller om de ligger i någon av grannarnas ladugårdar. Pappa har letat efter dem i snart två veckor. Han har följt efter henne på kvällarna när han släppt ut henne. Har hållit henne instängd och sne följt efter henne i timmar... men nej, ingenting. Han har bundit fast ett snöre efter henne på 10 meter så hon skulle smita ifrån honom.. *haha*
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana

Ja i och för sig så är de ju det =P Men pappa vill inte ha kattungarna... och han vill ju inte ta kol på dem när de är stora inte....

...men men.. han får skylla sig själv som inte kastrerar de där kattorna.

Jag kan komma förbi imorgon efter dagis. Är du hemma då. Tror nog att Molly tycker det är skönt om hon får sova efter dagis.. sover hon ju i vagnen då =)

Mulet men uppehåll står det på fredagens väderprognos. Vi kanske kan ta Valla då.... =)

ciccielv skrev 2008-08-12 15:16:27 följande:
    valla gård skulle ju vara bra om det inte regnar
  • dinana

Nu vet jag inte säkert, men tycker Molly känns väldigt varm. Hoppas att det går bort över natten. Hon har inte alls varit sig lik idag. Visst har hon busat och lekt som vanligt, men hon har varit väldigt hängig. Alltså velat upp i famnen, och inte ätit något mer än lite brödbitar och lite choklad. Hon har nog druckit tre flaskor med mjölk dock..

Tror ni det kan vara enkel feber...? Hon har aldrig haft feber innan så man är ju lite knasig nu när man inte vet..

• dinana
    ciccielv skrev 2008-08-12 20:29:28 följande:
    jag inboxar dig min adress o tlf nr.fy fara villket trist väder det är ute.hoppas alla har haft en bra dag.här ska jag strax in på tradera o fixa lite
    Ah, vad bra... får se om man hittar då =) Jag hoppas att Molly frisknar till nu bara. Vill inte vara ute å springa med en sjuk unge.
  • dinana

Molly mår bättre nu, vilket känns så skönt.. trodde hon skulle dö i natt. Och det hade hon säkert gjort om vi inte vart i närheten. Jag fattar inte hur ni klarar av att ta hand om ett sjukt barn. Jag får ju panik direkt.

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-13 10:43:34 följande:
    Här kommer lite bilder på våran duktiga lilla Vincent Vincent sitter i sin gåstol för första gången..han hajjade direkt hur man skulle göra =)Klicka på bildenVincent är superstadig o står jättebra! 4,5 månadKlicka på bildenSuperduktiga Vincent!Klicka på bildenVincent kan ta några steg när man håller i honom o här är han på G att göra detKlicka på bilden
    Oj, så lik han är dig =)
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-13 10:54:52 följande:
    Åh vad kul att höra Det är nämligen knappt nån som har sagt det..alla tycker att han är så lik sambon o det är han oxå, men jag tycker ju att han är lite lik mig oxå.
    vet inte om jag träffar din sambo, men jag tycker ju att du å vincent är jättelika =) ingen tvekan om vem som är mamma där =)
  • dinana
    ciccielv - går det bra om vi kommer över nu?
  • dinana
    Svar på #2289
    ja eller det tar ju en halvtimme eller något att gå, men tänkt jag kunde vara hos dig vid 13, ungefär.. ?
  • dinana
    Maria84 skrev 2008-08-13 15:42:33 följande:
    Visst var det nån här som hade ute ett företag för att ta bort getingar?? Vad hette företaget? Vi har invasion av getingar här just nu, vi vet om två getingbillor men inget tar ju kål på dem. Nu ikväll när det är mörkt ska vi på med diesel och se om det gör nån nytta. Nånstans kommer de in också, trots att det är stängt överallt. Och de är överallt! På golvet, i sängarna, i fönstren osv.. Livrädd att nån av barnen ska bli stucken, inte så roligt om jag och sambon blir det heller visserligen eftersom vi är överkänsliga mot dem. Och Anticimex kommer inte förrän nästa vecka på torsdag, och innan dess lär nån av oss ha blivit stucken. De skulle höra av sig om de fick nåt återbud men det är ju knappast troligt. Snart kan vi varken vara inne eller ute, ute är inte att tänka på för det kommer massor av getingar direkt.  
    Fy tusan va hemskt. Har hört att det är mycket getingar i farten.. själv har man knaptp sett en enda i år... tack och lov!
Svar på tråden Linköping, någon? del 2