• dinana

Linköping, någon? del 2

ciccielv :

jo det kommer nog att passa fint. mössan kommer ju bra till användning i vinter. får hoppas att inte huvuder växer iväg bara *haha* 

just nu så ligger Molly och sover, men hade hoppats på att hon skulle bli bättre. tog tempen på henne innan och då visade de motsatsen. nu har hon 39°C feber istället lilla stumpan. har gett henne febernedsättande medel men det verkar inte funka så bra.

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana

Blir det inte någon fika imorgon eller?

Loggade precis in.. eller rättare sagt har inte kommit in innan... men .. jaha, jag som hade planerat att åka ner till stan å fika

• dinana
    Firstandhappy skrev 2008-08-14 21:26:46 följande:
    läste igenom inläggen o de flesta verkar ju ha dragit sig ur, men jag fikar gärna..känner som sagt inte för att åka dubbelt..
    nej det kan jag förstå... när kan du fika då? minns inte vad det var du skulle göra?
  • dinana

Vad det några som skulle ner på fika idag? Jag har varit iväg på dagis nu, kom precis hem. Skall ätas lite mat här, sen tänkte vi eventuellt gå ner till stan.

• dinana

Här så sover bara Molly... hon vägrar äta mat och blir jätte sur och ledsen så fort jag plockar upp henne, så nu ligger hon i sin säng och snusar trasa. Får se hur länge hon orlar med utan mat. Har inte ätit mer en lite godis de senaste dagarna

• dinana
    Mammatill4a skrev 2008-08-15 12:52:33 följande:
    Men fy, men kan de inte vara så att hon har ont i öronen el halsen då? de brukar inte bli så matglada när de har ont nånstans, stackars litem
    Har ingen aning... kanske är så.. hon säger ju inte så mycket... bara grinar illa och somnar så fort man lägger henne... Men hon har ju haft feber i två dagar så det kanske är det som hänger kvar.
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-08-15 13:07:38 följande:
    ja kan ju vara så med, får hon febernedsättande?? om inte febern gått bort tills imorgo nså sök för de, barn säger inte så mkt om de har ont, alma har haft öroninflammation 5 ggr och de har börjat med feber varje gång och halsfluss en gång som slutade i att hon hade vita små blåsor i hela munnen.. men ge henne krya på dig kram fårn mig
    jo, febern den gick ner igår... gav henne lite febernedsättande under gårdagen och det verkar ju ha funkat okej. idga var vi tillbaka på dagis. hon tyckte nog det var lite jobbigt, men hon var i alla fall pigg och glad. somnade ju när vi kom hem... första hon gjorde var att hämta napp och snutte sen gick hon in på sitt rum och la sig på stora gosefåret på golvet =)
  • dinana
    Skorpan08 skrev 2008-08-15 15:56:50 följande:
    Mums, nu har vi precis ätit nygräddad äppelpaj med vaniljsås. Så gott! Och min 14-åriga dotter har städat hela huset, hon är ju bara för duktig. Hon ska ha tjejkväll i kväll och sa:"Mamma, jag städar idag så du kan vila dig". Gulliga unge säger jag bara. Så jag tar övriga i familjen och lämnar henne med hennes kompisar så dom får mysa en stund utan systrar och päron en stund.
    Åh längtar bara till den dagen min dotter säger så till mig... här slräpas det bara ner och tror inte det gått en hel dag som det har hålllt sig städat... *nope*
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-08-15 19:19:03 följande:
    Gulligt av henne att säga så, hur lär du dina barn att vara så snälla?? skulle vilja se mina barnsäga så om 10 år till mig hoppas både dottern och ni f¨r en bra och trevlig kväll..
    Jo, så är det ju... jag minns att jag hade feber när jag började på lekis efter typ en vecka. Men då var jag ju fem år. Gick aldrig på dagis utan jag var hemma med pappa tills det var dags för lekis.
  • dinana
    abcde skrev 2008-08-15 22:07:03 följande:
    Hej på Er alla hoppas ni mår bra....jag är ny här inne på familjelivs sidan...bor i malmslätt med min sambo och våran hund, Simba.Inga barn ännu...men det kommer att bli i framtiden..
    Välkommen hit Jenny!
Svar på tråden Linköping, någon? del 2