• dinana

Linköping, någon? del 2

så hittade jag också in. här har man varit snäll idag och lånat ut gräsklippparen till grannen. så nu har de kört över alla jordgubbar och allt ligger helt platt ner på deras sida. vet inte hur de hade tänkt att klippa det långa gräset med gräsklipparen. de lyckades i alla fall inte så bra. själv har jag varit duktig och lagat mat, makaronilåda med bacon och till efterrätt blev det ju jordgubbar med grädde och socker (de vart lite sura). dottern älskar jordgubbar och stoppade säkert i sig hälften själv. *haha* makaronilådan vart inte heller så dumt. hon åt två fulla tallrikar =)

• dinana

Nejmen, se vem som dyker upp när jag är borta hela dagen - Cia80! Grattis till tösen! Och oj vilken hård förlossning, men oj vad skönt det måste kännas att hon äntligen är ute (fast lite önskar man väl att de var kvar i magen) *haha*

Har varit hemma hos en kompis kille och städat hans kök idag. Fy fan hur det kan se ut hemma hos killar som bor ensamma. Låg gamla brödpåsar i köksskåpen, bortglömda för flera år sedan kan man tro för det var verkligen alldeles igenom möglat... ja ni kan ju tänka er hur resten ser ut. Lyckades få ihop fyra fulla kassar med skräp på två skåp. =)

• dinana
    ciccielv skrev 2008-07-18 00:17:32 följande:
    fy vad äckligt en kille till mig hade gamla pizzor i frysen som var utgånga för flera år sedan.den killen dumpade jag fort då han inte ens kunde alfabetet eller räkna
    Haha, ja det är ju inte min kille tack och lov. Men han är jättesnäll och trevlig, men städning är han verkligen inget bra på. Tur att han har flickvän nu, som kommer och städar åt honom ibland (idag hjälpte jag till för det kliade verkligen i fingrarna när jag kom och hälsade på idag i hans lägenhet). Blev städning i kök och matsal. Men får väl återkomma och fixa de andra rummen en annan dag framöver. Vi började lite lätt att tapetsera i vardagsrummet, men det var verkligen ingen lätt uppgift.
  • dinana

ciccielv, om man vinner en auktion, går det bra att hämat den hos dig då?

• dinana

Vi var i Söderköping i tisdags, hade sol hela tiden vi var där. Vart jättekul och Molly sprang runt omkring och var jätteglad nästan hela dagen. Vi var också på Smultronstället (blev ju så klart jättedyrt men det var farmor som betalade för kalaset). Sen grillade vi på kvällen. Ville också upp till utkiksplatsen men vi var nog alla lite för trötta för att orka upp efter glassen.

• dinana
    glitterkorn skrev 2008-07-19 11:32:16 följande:
    Var oxå i söderköping häromdagen och åt glass blev dock " snabb luckan " var sådan kö och kände i för att stå i den med Julle ! Men jag blev så nöjd med min glass endå ;)
    Ja, gud vilken det var... vi satte farmor och farfar i kön sen gick vi runt och kollade på båtar istället. Tror de stod i kön i 45 minuter - 1 timme innan de var framme vid beställningen. Men har man åkt till Söderköping för att äta glass så måste man ju tåla lite kö =) Inget mit när vi var på semester för några år sedan och hamnade i kö mellan Ungern och Rumänien. Vi stod då i bilkö i 38 timmar (vilken tur att vi hade husvagnen med oss) =P
  • dinana

Har plockat en del hallon i rydsskogen, men de smakar verkligen inte som hallon skall smaka (antar att de har besprutat dem med någon skit). Men imorgon skall vi åka till mina föräldrar, där står allt orört. Hoppas jag kan hitta mycket bär och gott när jag är nere.

• dinana
    ciccielv skrev 2008-07-19 19:22:59 följande:
    det var mycket.fast det är ju bra att barn äter mycket då de förbrukar det mesta.här har man nyss käkat.
    aj ja det är ju jobbigt det där med mens. tyckte också det var jobbigt. men nu har jag skaffat en diva menskopp istället som man sätter in. läcker ingenting och så kan man bada utan problem. super! men mensvärken kommer man ju inte undan, men brukar man inte känna av när man badar ändå =) ett litet tips i alla fall
  • dinana

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-19 19:56:00 följande:

Hur funkar en sån där mens kopp? Är lite sugen på att skaffa en sån.
    Det är som en gummikopp som man får in i slidan. Man drar ut den och tömmer den på blod. Kan ju vara lite jobbigt, men det räcker med 2-4 gånger om dagen (beror ju lite på hur mycket man blöder också). Själv så tycker jag att det funkar alldeles utmärkt. Har använt trosskydd ifall det skulle läcka ut något, men det har inte kommit ut något än så länge. Har haft menskoppen i ett halvår nu. Stortrivs! Slipper springa och köpa bindor och tamponger dessutom. Du kan läsa mer om koppen på hemsidan: www.menskopp.se/shop/

Kostar inte så mycket heller med tanke på hur mycket pengar man pungar ut i vanliga fall på bindor och tamponger. Så jag tyckte det var den bästa lösningen. Sen går det ju alldeles utmärkt att bada med och det är ju bra när man är på semester och råkar pricka in mensveckan.
  • dinana

Jag köpte min menskopp på ebay, men jag vet ju att de säljs på nätet på hemsidan: www.menskopp.se Kika in där ni som är intresserade. De har en webbshop som man kan beställa ifrån. Är lite olika modeller, själv har jag en diva-kopp.

/ Diana

Svar på tråden Linköping, någon? del 2