• dinana

Linköping, någon? del 2

Fru T skrev 2008-08-20 10:07:45 följande:
    nu har ja pratat me en tant på kk å hon va mindre trevlig.eftersom jag BARA gått 17 dagar över så kunde dom bara erbjuda ett vanligt gravtest. Ja sa att ja haft massa ont å så i nån månad nu men hon tyckte ja skulle avvakta ett par dar till å då kanske få en akuttid iställe...nepp, fick en teletid på mondag så blir då uppringd av en läkare.ja satte mig å räkna ut att om ja fått mensen när ja skulle så ska min Äl vara nu! så jag beordrade in mannen till sängen (ja fick ju trots allt fullt utslag på stickan jue!antar väll att det bara är mensen som struntat i å komma den här månaden, det har aldrig hänt förut men nån gång måste väll va den första jag ger tanten en chans att komma när den ska i början på sep. kommer den inte då så kontaktar ja rmc på momangen...men va faaaaan ska ja göra för att inte tänka på´t hela tiden ??det jobbigaste är nog att ja svällt upp å gått upp 8 kg på 2-3 månader nu, vi tog inte många kort på resan då jag bara blev ledsen av att se mig själv på bild. jag har alltid vart en riktig linslus å älskat att bli fotad
    Usch det är ju inte roligt att vänta. Jag hade ju ÄL-höjning igår, så nu får man gott sitta och vänta på sin tur. BIM den 2e september.. känns som en evighet. Har en till kompis här som väntar på plus (har bim den 4e).. men det är ju kul att man inte är ensammen =)
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-20 12:30:57 följande:
    Vincent har fått broccoli två dagar i rad nu o han verkligen älskar det! Men gud så hans bajs luktar nu..blä!
    *tihi*
  • dinana
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-20 17:49:59 följande:
    Apipoulai: haha, troligen blir det i oktober, den kommer ut en gång i månaden det är mitt lilla mirakel som blir stjärna också allt bra med dig?
    Oj, jo det måste vi ju ta å göra då. Ser fram emot Oktober nu =)

---
    Har grymm "mensvärk" nu. Kunde knappt gå till affären innan för det värkar så dant i korsryggen.. Kan man ha ÄL-värk?
  • dinana
    jannovich skrev 2008-08-20 20:39:32 följande:
    Det tror jag allt, för det brukar jag ha. Brukar dock kännas som mensvärk fast lindrigare.
    Jo men det här är ju mycket värre än mensvärken... den känner man ju knappt av.
  • dinana

Humm, känns fortfarande väldigt tydligt idag, men kanske har blivit lite lindrigare idag. Är trött som tusan i alla fall. Igår kom man i säng vid nio. Jag som brukar sitta upp till elva halv tolv utan problem. Men antar att det beror på att dagiset är i full gång nu och man måste gå upp i tid för att hinna springa bort med dottern. Lyckas däremot aldrig få i henne någon mat på morgonen. Dessutom är hon för trött sen när hon kommer hem igen från dagis och somnar då direkt... så hon är ju typ ursvulten sen när hon vaknar vid ett/två. Tycker ni man skall försöka klämma i henne en flaska välling eller något istället?

• dinana
    Skorpan08 skrev 2008-08-21 08:26:45 följande:
    Gillar hon välling så varför inte. Något måste hon ju få i sig så hon får energi och orkar busa.
    Gav henne en halv flaska innan så får se om hon är pigg och glad på dagis. Jag funderar dock på om jag skall byta välling sort, för den hon får nu är till 15 månaders. Vad använder ni till era små? (använde)
  • dinana
    Skorpan08 skrev 2008-08-21 08:37:27 följande:
    När mina stora var små fanns det inte så många sorter att välja på. Så dom fick vad som fanns, alltså fullkornsvälling från ca 1års ålder. SEn åt dom det tills dom slutade med välling. Vilket var lite olika för alla tre. Tror den ena var närmare 3½ år när hon slutade med välling helt. E. som bara är 5 månader(på söndag) får fortfarande ersättning.
    Okej, funderar på om det finns annan välling som passar lite äldre barn bättre. Visst den är ju god (15 månadersvällingen) men nu när hon är på väg å bli två år så känns den lite för mesig... får de verkligen tillräckligt med energi av den. Min tös blir ju mest trött då (hon får ju välling strax innan sovdags å somnar oftast direkt).
  • dinana
    Skorpan08 skrev 2008-08-21 08:50:57 följande:
    Ok. Jag vet inte riktigt, är ju inte så uppdaterad på dom olika vällingsorterna som finns nu. Men det finns säkert någon annan som kan hjälpa dig. Annars kan du ju alltid ringa Bvc och prata med dom.
    Ja det har du i och för sig rätt i.
  • dinana
    Maria84 skrev 2008-08-21 09:50:53 följande:
    Jag håller på att bli lite smått galen på FL.. Det är sällan som det går att komma in. Och nu så ser jag inte vilka trådar som är nyskrivet i, så fort jag går in under favoriter så hoppar den tillbaka till den 19:e augusti, väldigt irriterande.
    Oj, det verkar mystiskt... här så funkar FL som den skall än så länge... men det brukar ju vara så att när man väl vill komma in på en sida så skall det börja strula.
  • dinana

Sitter på Tradera lite å kikar ifall det skulle vara så att FL slutar funka (favoritsysselsättning)

Svar på tråden Linköping, någon? del 2