Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

jannovich skrev 2008-07-19 18:29:34 följande:
    ciccielv; Japp! Och ju mer jag gick desto mer hallon hittade jag! Nästa gång blir det stövlar och långbyxor, dom bästa hallonen fanns ju givetvis allra längst in bland alla taggiga buskar
    ja taggar i benen är inte skönt.vi rensade rent på smultonen sistSkrattande.inte kan man lämna kvar sådana godbitar  i skogen
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-19 19:34:06 följande:
    Ciccielv: vad ja vet gör ja inget imorgon fm, men vet ju aldrig vad karl vill göra , men ska fråga om ja får skicka över till er.. inte kul med att tant röd kom förtidigt, vet hur min kan bette sig om man säger så..tänke ja kanske kunde få låna er usb ingång med;-P
    jag är hemma imorrn vad jag vet än så länge.maken ville att vi skulle börja gräva iordning alla rabatterna på kolonin imorrn

bara att du lånar usb.finns det nån som vill köpa en billig digitalkamera?har en som fungerar felfritt.Glad
    jannovich skrev 2008-07-19 19:58:54 följande:
    Jahaja, dig jag ska gnälla på om jag inte hittar några smultron då
    det fanns massor igenSkrattandei villken del av rydskogen plockar du bär i ? vi ska ev ut och plocka smultron imorgon igen.vi rensade ur hallonbuskarna idag på kolonin så vi kan göra en paj imorgon
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-19 21:52:32 följande:
    ciccielv: om men de märks ja ringer, ni brukar la sova rätt länge vad ja vet kanske imorgon på em runt 17 tiden passar bättre än fm då brukar alma vilja vara ute om de är fint väder.. se om vi får hem olivia imorgon med pappa hennes kanske ville ha henne längre , se vilket humör hon är på om hon nu kommer hem
    jag vaknar tidigt,men gubben o barnen sover länge numera*suck*
    ja eftermiddagen mot kvällen går bra.matilda  frågar om när olivia kommer hemGlad
    nu ska jag ta o se på tv o sova.
    ha en bra kväll allesammans
  • ciccielv
    Maria84 skrev 2008-07-20 00:22:25 följande:
    elpa - marknad ute i Kvarnvik, ligger några mil utanför Åtvidaberg mot Valdemarsvik. Är loppis och auktion också på samma område, är väl inte så många knallar direkt. De har höjt priserna på platserna så det är många som inte kommer längre. Men jag hoppas att det kommer en hel del ändå. Nej så illa är det inte, som tur är. Ser än så länge rätt vettigt ut, rött och början till blåsor.
    synd att vädret är så dåligt annars skulle man tagit en sväng dit
    Maria84 skrev 2008-07-20 00:10:56 följande:
    Hände en lite smärre olycka här idag med. En tändare exploderade i sambons hand så det började brinna i handen. Så vi får väl se hur fin hans hand är imorron. Han har gått med is på det i stort sett hela kvällen nu.
    ush vad hämskt,åkte han inte in med bränskadan?
    jannovich skrev 2008-07-19 22:05:48 följande:
    Ciccielv; Jag har bara plockat idag då jag hittade Men det var längs femman (spåret), ungefär där det går en cykelväg förbi.. hmm. jag är såå bra på att förklara. Men om man kommer från Mcd och går förbi rödljusen längs cykelbanan så kan man svänga in på spåret till vänster och då hamnar man på femman.. en liten bit in där fanns det massa hallon!Vars har ni ert ställe då?
    nära mc donalds och valla skogen
    dinana skrev 2008-07-19 22:22:56 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-19 19:56:00 följande: Det är som en gummikopp som man får in i slidan. Man drar ut den och tömmer den på blod. Kan ju vara lite jobbigt, men det räcker med 2-4 gånger om dagen (beror ju lite på hur mycket man blöder också). Själv så tycker jag att det funkar alldeles utmärkt. Har använt trosskydd ifall det skulle läcka ut något, men det har inte kommit ut något än så länge. Har haft menskoppen i ett halvår nu. Stortrivs! Slipper springa och köpa bindor och tamponger dessutom. Du kan läsa mer om koppen på hemsidan: www.menskopp.se/shop/Kostar inte så mycket heller med tanke på hur mycket pengar man pungar ut i vanliga fall på bindor och tamponger. Så jag tyckte det var den bästa lösningen. Sen går det ju alldeles utmärkt att bada med och det är ju bra när man är på semester och råkar pricka in mensveckan.
    tänk om man kunde använda en sån...

idag åskade det rejält.var ut o gick med vovven i värsta skuren.

idag blir det en städ o tvättdag och även sömnad.ev nån loppis om det finns nån i närheten
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-20 11:03:33 följande:
    hihi, barnen såg dig allt när du var ute med hunden i regnvädret imorse, olivia kommer hem idag efter 3 tiden
    ja de såg en stor blå smurfSkrattandehade en rful egnkappa på mig

vad skoj då blir matilda glad.här ska jag hänga upp tvätten o börja städa.har sytt en sittdyna nu på morgonen
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-20 11:08:58 följande:
    Jippi!! Jag är såå glad. Sambon har nu gått med på att åka till ullared (han hatar egentligen shopping)! Bara vi får barnvakt så ska vi åka nu på semestern. Vincent kanske följer med för jag är lite hönsig av mig o vill inte ha barnvakt till honom en hel dag, han är ju så snäll o bara äter o sover i vagnen. Men vi får se.
    vad kul.har aldrig varit där.men nån gång ska jag allt åka dit Glad
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-20 10:28:02 följande:
    Mammatill4a: hur mår du idag? inget hemskt tryck neråt? Ja jag älskar verkligen att shoppa saker till lgh:en. Inredning är såå kul Vad ska ni hitta på idag? Verkar inte bli någon utelek här, så kasst väder ute idag
    här ska det fixas i hemmet idag.blir väll ev nån sväng till nån affär med maken o barnen
  • ciccielv

halloj

Mammatill4a skrev 2008-07-20 12:12:50 följande:
    ciccielv: inte vet ja vad de såg, men de slog på fönstret och liam skrek där går cici med hund sen kom alma och voffadegud vad flitig du är. här har man bara vilat i säng el soffa hela fm
    de såg en cicci utklädd till blå smurfSkrattande.hoppas ni har haft en bra dag.jag hörde en arg liam för en stund sen.här har matilda trotsat hela dagen.ordet nej går inte in i hennes öron
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-20 13:12:10 följande:
    Mammatill4a: Nu har det varit uppehåll ett tag så man kanske kan ge sig ut sen en sväng har ni ätit någon smarrig lunch nu då? ciccielv: kul å fixa med hemmet själv fixade vi ju som sagt vardagsrummet och kontoret igår, så idag ska jag byta gardiner i köket och vårt sovrum alltid kul med lite variation!

idag kollade vi efter kökstapeter men det finns ju inga nånstans*suck*.vil ju inte ha sovrumsstuk i köket.så vi får leta vidare.

här kom man hem för en stund sen efter en långpromenad.gick inget vidare att gå pga rejäl värk i vänstra benet och knät.

här ska man strax göra käk och sen rensa ur ungarnas rum på leksaker som ska skänkas bort.och så ska jag sy lite som vanligt.

mammatil4a

ska vi ses imorrn eftermiddag?så kan du kolla  tygerna.ska sy annat oxå men det kan vi ta då.tänkte att du får vara provperson till en "produkt"Glad

• ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-20 18:16:20 följande:
    Idag har vi varit på busfabriken för första gången. Har aldrig blivit av att vi åkt dit.Leo tyckte i alla fall att det var SUPERSKOJ! Jag o sambon oxå för den delen Vi åkte massa olika rutckanor o klättrade omkring, vi turades om att leka med Leo medans den andre stod med Vincent. Vincent tyckte oxå att det var spännande att titta på allt folk en stund, sen somnade han
    ja barnen gillar det stället.vi ska dit nåndag då vi har så bra rabatt där på inträdet.nackdelen är huvudvärken som man får direkt av allt oväsen
  • ciccielv
    glitterkorn skrev 2008-07-20 18:32:48 följande:
    Jag var där förra veckan mellan 5 - 7 väldigt lite folk o lungt då i alla fall , har hört att kvällar ska vara en bra tid att gå :)
    ja det kan vara smart att gå senare eftermiddag.
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-20 18:27:36 följande:
    ciccielv: vad vill du ha för något i köket då?  hur ser ert kök ut nu? jobbigt att du ska ha så ont :/
    grönt eller beige med grönt.har gröna skåp och brunt bord.ja värken är inte kul.man får stå ut helt enkelt
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-20 20:52:32 följande:
    Ciccielv:hehe, ja se liam den han kan allt.. olivia har ju kommit hem med så måste ju töka lite extra vet du;-Phehe, ja de kanske vi kan ta och komma över då.. ska se vad vi ska hitta på hoppas på uppehåll imorgon men ritar inga kors i taket ännu.. men om vi är hemma kommer la de stora barnen leka för fullt endå....Vad ska du nu hitta på MED mig el ALMA ?? vart lite nervvig på texten du skrivit
    inget farligt.det är en sak till hm... det börjar på S..  du får se och testa när den första är klar.ja liam måste väll ta igen alla dagarnaSkrattandehär har matilda varit hemsk hela dagen tom maken fick nog till slut
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-20 20:46:40 följande:
    ciccielv: Grönt är fint ni får fortsätta er jakt på tapeter!
    ja vi får nog leta vidare.sen ska ena tösens rum målas och sonens rum ska fixas klart oxå .
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-20 22:10:28 följande:
    Mammatill4a: ja det är så skönt, måste kännas så för dig också får jag och maken lite tid för oss själva allt har gått bra för henne, hon har lite ont men mår förövrigt ganska bra ja vi kan ses imorrn ute, vore skoj att ses ciccielv: vad ska du måla i för färg i barnens rum?
    lillan ska promt ha rosa.måste fixa väggarna då hon har rivit sönder dem  och så har hon ritat en del.men det fick jag sudda ut så gott det gick

vad ska ni hitta på idag?vi ska ev till norrköping.gubben ska kolla på nån skrotbil som vanligt
Svar på tråden Linköping, någon? del 2