Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

Mammatill4a skrev 2008-07-23 09:48:36 följande:
    vi kan ta de över msn har små ögon i tråden som bara läser och inte skriver, fick mig en rijäl avhyvling på msn igår då ja råkade skriva om att barnen lekt med med sin kusin, fick ja absolut inte skriva.. så hoppa in på msn så finns ja där
    ush vad omoget att sitta o tjuvläsa och sen hacka på dig när ingen serSkrikandestur att vissa har förstånd att växa upp och sluta med dagisfasoner.jag hoppar in lite snabbt på msn.kommer dit om några sekunderGlad
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 10:40:13 följande:
    OK,ja då blir de ju en resa ditt nästa månad då makens semesterersättning har kommit...
    fy fan vad ruttet!en vän gör verkligen inte så.om hon är din vänn så tar hon tillbaka vagnen illa kvickt och ger tillbaka pengarna.hon borde SKÄMMAS rejält!Skrikandes
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 10:06:01 följande:
    ja jag vet, men men sån är livet, svarar inte på sån endå.. stänger ner och går vidare
    ja vissa personer växer aldrig upp.vissa gnäller på allt och får de inte den responsen de vill ha så är det dagisnivå direkt.vissa har undanflykter jämt. andra ger skit för nåt som de själva tom har gjort.
    har själv haft oseriösa vänner men de sa jag upp bekantskapen med.

nu ska jag in i duchen,har städat halva lgh.sen blir det centrum.och i eftermiddag ska jag till min SUPERTREVLIGA granneGlad
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 12:22:00 följande:
    Orkar just nu inte med att bry mig om så mkt, då man får skit från annat håll, så får la laga de som går med hjälp av dig och sen se om nån annan vill köpa den till billig pening, annars är de bara slänga..japp ses sen nuska ja vila, har tyvärr inget att bjuda på då pengarna inte finns till förren på fredag;-P

slänga vagnen?nej du det får du inte.då köper jag den!Skrattande

ta det lugnt,jag vill inte att du ska stressa upp dig när du är gravid.jag ska hjälpa dig i eftermiddag.vi ses om en stundGlad

nu ska jag till centrum.ha det så bra så länge

• ciccielv
    Elphaba skrev 2008-07-23 12:58:37 följande:
    Det håller jag verkligen med om, men det verkar vara vanligt även bland vuxna av någon konstig anledning...
    ja vissa blir ju bara för jobbiga...
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 14:06:46 följande:
    tyvärr vet ja inget om de schampoo flaskerna, och att lill tösen inte vill ligga i vagnen ,kan vara för hon har lite av seperations ångest, de har mina haft och bara så jobbigt.. jag har ju alltid fått låta min skrika , inte för mkt men en stund, så de vet att man inte kan bära på dem när man är ute i vagnen.. jag är sån lugn person så de har aldrig varit några problem för mig.. tråkigt med magen, vad har ni för välling, om ni kör med semper kan ja stark rekomendera att gå över till NAN1 den är betydligt mildare och bra för bebisars ömtåliga magar.

du hinner handla allt innan bebben föds.du har väll det mesta?det viktiga är ju att du tar det lugnt och inte stressar för mycket.strunt i de som gnäller/hackar på dig.du klarar dig utan sådana personer.de borde respektera dig då du är gravid och inte mår tipptopp alla dagar.

du ska vara glad och ha en bra graviditetGlad.för det vill jag att du ska få

vi dyker upp hos er om en liten stund ska bara fixa käket först

• ciccielv
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-23 13:00:40 följande:
    Ni som bott i Linköping betydligt längre än mina 8 veckor har kanske koll på en sak. Jag brukar alltid köpa schampo och balsam i 1,5-liters flaskor från exempelvis Matrix. Mycket billigare och räcker länge. Vet ni om det finns något ställe i stan som säljer detta? Antingen en frisersalong eller något annat ställe (typ en affär som bara säljer hårprodukter). Jag har inte hunnit kolla runt så mycket ännu. Så härligt med sol men tyvärr vill min lilla tjej inte vara ute i vagnen. Trots att hon är jättetrött somnar hon inte utan skriker så jag blir helt svettig. Vet inte om hon är för varm men hon verkar inte varm. Bara grinig. Till slut somnar hon av utmattning men så fort jag kom upp i lägenheten vaknade hon så det blev inte många minuters sömnt. Denna sommar kommer gå till historien som den sommar då jag inte var ute knappt alls i solen. Jag som älskar solen. Suck.Dessutom har tjejen fortfarande sina krystningar/harklingar/läten på morgonkvisten från 3-4 och framåt trots att vi kör med Sempers magdroppar. De verkar inte hjälpa. Inatt har varken jag eller maken lyckats somna ifrån hennes läten. Hon sover och verkar inte ledsen men vrider sig och håller på. Försöker som sagt med magdroppar, att rapa henne, att massera magen. Inget verkar hjälpa. Nu drar jag igång med minifom också men problemet är att jag glömmer dem på natten ibland när jag bara är så trött...
    har hon kolik.om hon drar ihopp sog när hon skriker så är det kloik.min lilla tös hade kloik i 4 månader.men när jag slutade med amningen så slutade koliken.kan ju vara att din tös är överkänslig mot nått i mjölken(amningen)

har du provat med bärsele?det funkade jättebra när vår lilla hade kolik.eller lägga barnet över ena armen så barnet har magen mot din arm och sen masera över ryggen.då brukar de rapa
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 14:24:05 följande:
    Ok, jaha de visste ja då inte, men pröva bara med en av dropparna , för de kan ju oxå bli för mkt med båda dropparna om vart annat, kan vara att hon har seperationsångest endå och vill ha närhet istället för att åka varmt i barnvagn
    bebisen kan vara törstig.har du gett bebben nått vatten i nappflaksa?även beisar dricker vatten i värmen.

grannen kör du hem "häxan" matilda?hon ska käkaGlad
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-23 12:28:43 följande:
    Nu finns det färska bilder i mapparna sommaren 2008 och Vincent
    får jag kika i ditt galler?

har nån hört nått från fyra mirakel?trist att folk lämnar tråden pga små bagateller/missförstånd...

snart ska vi till valla och grilla
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 17:14:55 följande:
    vad kul med en liten utflykt, idag har vi inte gjort så mkt.. MIN darling har hittat en alldeles ny vagn till skruttfisen som ska beställas nästa månad så jävla underbart...annars så har ja tvättat , städat mm eftersom vi inte ska vara hemma på hela helgenhaft besök av ciccielv pratat vagnar mm
    bvc är så olika, våra bvc tanter har sagt att bebisar vill ha vatten.ja du din vagn såg för jävlig ut i tyget!hela underdelen är ju sönder,tygbit är bortsliten och lite skavanker var det fulaste lögnen jag har hört.ärligt talat så kan du häva köpet.hela sittklädseln var ju förstörd på undersidan.de flesta sömmarna var ju förstörda.såg ut som att den har blivit torktumlad och bränd.även fotsacken är ju förstörd.
     och en tygbit var ju bortsliten tunt ena hålet för bältet
    det är som du säger.vagnen är ju totalt misskött och förstörd.inget som barn har gjort.utan vagnägaren som har förstört!
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-23 16:54:18 följande:
    Ja, alla får titta där.
    tackar då kikar jag in.jag frågar innan.vill inte bara klampa in på nåns sida utan att fråga.gillar inte själv folk som snokar
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 19:48:29 följande:
    HEHE, vi tvättar allt då lika mkt , har man barn blir de skitigt och mina är ju ute i vilket väder de än är så blir ju mer när de regnar och blir snöblask
    ja tvätt finns det allt,här blir det minst 3-4 maskiner varje dag
  • ciccielv
    Marayah skrev 2008-07-23 21:17:00 följande:
    Jätte fina bilder Leo och Vincents Mamma...Äntligen har Filip somnat. Han har no inte sovit mer än max 4 timmar idag. Han var rejält övertrött... O nu ska ja, mamma och sambon spela kort när lugnet har lagt sig o barnen sussar sött.. Har vart ute hela dagen rännt till min farfar o vart o badat med Marko på em. Så mysigt... Ha en trevlig kväll...
    hoppas ni har det bra i värmen.du får ha en bra kväll du med
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-23 21:13:03 följande:
    Men herregud! Nu blir ju JAG riktigt förbannad!! Du MÅSTE göra nåt åt vagnsköpet Mammatill4a!!! Begär pengarna tillbaka eller vad som helst, så beter man sig bara inte!!
    jag blev oxå förbannad när jag fick se vagnen.klädseln är totalt förstörd går inte ens att laga sömmarna.fläckarna går inte bort då de är typ brända från en torktumling.mammatill4a har blivit helt blåst på köpet.hon fick inte ens orginalhjulen då säljaren sa att de var defekta.så det sitter -01hjul på vagnen med bronsfärg.

jag tycker att säljaren ska ta tillbaka vagnen och be om ursäkt för att ha lurats medvetet!småskavanker är då inte,utan helt misskött av förra ägaren!*ush*
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-07-23 21:08:30 följande:
    mammatill4a: vad är det för vagn du pratar om?
    en brio
Svar på tråden Linköping, någon? del 2