Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

MammaTillEKNS skrev 2008-07-21 13:22:41 följande:
    I förmiddags passade jag på att träna på gymmet medans vår hemhjälp var här och städade senare i eftermiddag så ska vi åka och storhandla...ciccielv: då får du måla rummet i rosa då har ni varit till nkpg?Mammatill4a: Allt väl med er idag?

det blev inget norrköping idag.får bli nästa vecka när man är hundfriGlad

städhjälp hemma skulle man vilja ha,lyckades dammsuga idag,men moppningen av golven får jag låta bli.vill ju kunna röra mig utan att skrika av smärta framöver

ska väll ta en promenad till kolonin senare och man får med sig barnen

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-21 16:22:47 följande:
    Det vart allt en snabbis idag du;-p , tråkigt hade velat prata mer, men har ju en hel vecka på oss om de är fint väder, var ute en stund på fm med, men vid kvart över tio packade alma ihop grejorna tog påsen och gick hemåt, såg rätt kul ut, så bestämd, menmen gjorde ju inte så mkt för mormor ringde och ville ha fm kaffe, de hade varit och tagt bort stygnen på deras ena hund som OP sig för 2 veckor sen ungefär och på fredag ska vi åka ditt på fm och stanna hela helgen så skönt.. Ciccielv: fattar nada du, men de löser sig säkert endå.. ja du han måste ju de får se hur de blir ikväll.. imorse innan de gick ut slog de nästan ihjäl varandra GRR blir så trött på dem ibland men samtidigt leker de bra och man älskar ju de man skapar..Olivia och Matilda leker just nu jätte snällt på rummet, Magnus och alma åkte en snabbis till F och F då Alma satte en klubba i håret i lördags kväll , så vill få håret klippt på henne lite..och när vi gick från lekparken stöte vi ihop med farboro Leif och han pratade som aldrig förr

godkväller
    idag har vi grävy för fullt.planterat nu häck.sått lite gräs och fixat ett jordgubbsland
    liam han grävde,lekte,sådde gräs och han lekte jättebra med ebba hela tiden.de hade jättekul tillsammans

ang kattvakten i helgen så kan jag vara det.vi är ju hemma för det mestaGlad

här ska jag strax ta o lägga mig framför tv och vila lite

• ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-21 21:01:29 följande:
    Ok, ja liam är duktig på det sättet att ha med sig ,ja men va snällt. vi har ju frågat F och F oxå men vet inte de bor ju vid vägen och smitter han ut kanske han inte lever när vi kommer tillbaka, men då kan du ju få nykel så slipper ni ha honom hos er,, då blir han nog lite orolig av sig vår gose..
    det går braGlad.nasse ville "käka upp" siggekatten idag.katten drog direkt o gömde sig i busken.matilda sa att den katten hatar hundar.

ush här har man konstig huvudvärk igen.den sitter på sidorna på bakhuvet.finns det nått sevärt på tv ikväll?

hoppas alla har haft en bra dag.nu ska jag fixa lite i köket.
  • ciccielv

godmorgon

här är man helt slutkörd idag men det beror mest på tantveckan.vad ska ni hitta på idag?här ska man till centrum och handla lite.

sen ska jag ev sy lite om mina nya tyger kommer med posten idag.annars blir det till att slöa lite idag

• ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-22 21:20:42 följande:
    Babyproffsen här istan är verkligen värdelösa o otrevliga!! Vill aldrig hjälpa till när man frågar.Däremot så är jag hel nöjd med babyland i norrköping, såååå trevlig o serviceinriktad personal BBP`s personal borde gå en charmkurs hos babyland Jag ville ha en nappbox på babyland, men det hade de inte inne så då erbjöd sig dem att skicka efter det, det är service!
    de i linköping är bläää!en vänn har blivit portad där på livstid.pga att hon och en tilltjej medverkade i PLUS då babyproffsen vägrade laga en ny briovagn.de i butiken vet inte ens hur charmkurs stavasSkrattande

de åkte efter programmet till babyproffen i norrköping och fick sufletten utbytt direktGlad

vad ska ni göra i fina vädret idag?här blir det till att vila då man är så trött idag.igår var vi i fornåsa,motala,mjölby och hälsade på barnens faster och på kolonin.så då for vi runt en hel del med bilen
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-22 13:56:18 följande:
    Nu har alma vaknat så nu blir de mer lek och bus med henne , måsta bara få avreagera mig lite på BBP i linköping, ska f**n aldrig mer handla saker där, ringde och frågade om de hade punkteringsfria däck till vår vagn vi köpte i fredags men NEJ sa de, leverantörena hade slutat tillverka och sälja såna till vår vagn en 2006,,, vart smått irriterad så ringde babyland i norrköping och de skulle beställa hem däcken till oss , skulle ringa när de kom hem så inga svårigheter där inte.. BBP är då ingen hit längre MORRMORR
    kolla med briobutiken på ikano.de i norrköping är superbra och trevliga.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 09:33:17 följande:
    Vi ska slänga den skrot vagnen, plockade med den igår och skulle tvätta klädseln, hela bakstycket är trsigt och fotstödet går inte att rubba., så skruttfisen ska få en alldeles ny vagn nästa månad som de finns kvitto och garanti på

ska ni slänga tvillingvagnen?

vad rtomt det blev på gården när de tog bort sandlådan och gungsakerna.ebba kommer bli ledsen då gungsakerna var hennes favoriter.

hoppas de sätter upp liknande på stora gården

ville du komma nån dag o kika på tygerna?

• ciccielv

Mammatill4a

nu såg att det var den nya kombivagnen ni menade.har du ring säljaren?denna måste ha vetat att vagnen var trasig.kanske därför den var så billig.

vad är det som är trasigt?det kan ju ev lagas.sömar är lätta att fixaGlad

jag synar alltid vagnen innan köp.säljarna brukar bli sura när jag kollar allt på vagnen och frågar om hur den har förvarats och så.jag har gjort bort mig två gånger och råkat köpa mögliga vagnar.

• ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 09:46:12 följande:
    nej inte tvilling vagnen den andre som vi köpte du vet;-Phehe  , alma vart rasande kan ja säga, hon bara stod och skrek när de tog bort de små gungorna imorse i köket, var hennes favvosar medja de ksa ju hinnas med oxå, vet inte när ja ska klämma in de bara.. kanske i em??får se om ja får tag på kompisen först så hör ja av mig sen..
    det kan du göra.du får väll sälja vidare vagnen annars förlorar du ju massor med pengar.om du vill så kan jag kolla om det går och laga.jag har renoverat en del vagnar genom årenGlad
  • ciccielv

nä nu ska jag käka frukost och se reprisen på VBÅ

mammatill4a
    eftermiddag går bra.bara att du hör av dig om du kan komma över.Glad

Svar på tråden Linköping, någon? del 2