Phil and Ted syskonvagn del 11
Ja, bromsen är jobbig, speciellt när vagnen är tom.....(när man har lämnat barn på dagis...)
Ja, bromsen är jobbig, speciellt när vagnen är tom.....(när man har lämnat barn på dagis...)
vi har metallskenor i trappan hos oss..jag har bara använt den med treåringen i, då kör jag upp vanligt, men bara på bakhjulen..Jag följer med på ena hjulet så den inte kör snett...
Ner trappan höjer jag styret och vippar på samma sätt, och kör med bakhjulen ner...
Men det är inte alltid vi tar den vägen..vi kan välja mellan den (hiss helt ner till källaren), eller humpa ner en trappa med 4-5 steg (hissen har ingen utgång på markplan)
man får konstruera nåt själv..jag ska dra om en brio sittdyna med nytt tyg, och samtidigt förlänga det och täcka den delen med vattenavvisande material...
Den blir så platt det går....har man inget i varukorgen ska den låsas..
När du viker ihop den, då ska framhjulet vara liggande.
jag bara snurrar hjulet så det blir liggande om det inte hamnar så själv...Det är ett tag sen jag fällde ihop den, kan testa senare när sambon kommer hem och fota lite..
Trodde vi också skulle behöva det...köpte (eller fick) vagnen när vi var i norge på semester, så visste inte ens om den gick in i våran pytthiss, men det gjorde den..Och tar mindre plats i hallen än vanliga vagnen eftersom den står snätt..det är bara på baksidan den tar vanliga platsen..
Nu är bilderna inne.
jag tryckte in dom på sidan så den fälldes, sen tog jag tag i stången under sitsen så framhjulet la saig under vagnen, samtidigt styrde jag framhjulet så det blev platt....
Så framhjulet ska ligga ungefär platt under handtaget.
Det låste sig inte nu förresten, men har gjort det innan.
det hör till två vinklade fästen till syskonsitsen...