• Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare
  • jentha
    Ia: vi tog den sprutan i början av sommaren ifall Folke skulle bli sjuk av den så villa vi klara av det innan semestern. BVC sköterskan tyckte att det var bra att ta den tidigare pga dagisstart och ny bäbis också. Han reagerade ingenting på den dock. Är dock sugen på att gå ner och väga/mäta honom nu när han snart är 1½ år.

Vi har just kommit hem från babysimmet och ska ägna dagen åt att titta på kakel/klinker och badrumsinredning. Vi har bestämt oss att gör om det som idag är toa till badrum, dvs sätta in en dusch där också. Vi har ju separat dusch i källaren och det är ingen hit varesig med barn eller för vuxna på vintern när det håller 15-17 grader där nere bara. Den här toa är visserligen också i källaren men då kör vi golvvärme och hela kitet där så kan man stänga in sig i värmen...

Jag jobbade min sista dag igår så nu ska jag vara ledig fram tills dess att bäbisen behagar komma. Har läst i tråden sista veckan men inte orkat skriva/kommentera nåt. Jag har varit jättetrött....
    // jentha (¯`°?.¸ Folkes mamma med ett livligt pyre i magen ¸.?°´¯)
  • svalan77

Vi tog ocskå sista vaccinet i sommras innan dagisstart. Nu ska man inte tillbaka till BVC på typ 2 år.

Tidigt i morse fick sonen ett psykbryt och började skrika, han vägrade ta napp eller flaska och slog efter mig när jag skulle trösta honom. Till slut gav vi upp och gick ut på en lång promenad. Jag kan säga att jag var rätt så ensam med att vara ute och promenera kl 5 på morgonen. Till slut somnade han i vagnen, det tog drygt en timme men han var i alla fall lugn så länge vi gick.
    Vi mötte några som var på väg hem från krogen, de såg lika slita ut som jag kände mig.

Jentha: bebis kanske kommer snart då, jag var också sjukt trött dagarna innan. Skönt att du inte jobbar längre.

• jentha
    svalan: ja, det är kanske därför jag är så trött, men jag tycker att alla verkar vara trötta den här veckan - även de icke-gravida...

Tänkte hur som helst att det är lika bra att passa på att fota magen - om den är borta snart. Har en ny bild i mitt galleri - den blev rätt cool.
  • jentha
    svalan: inte konstigt att Folke gillar den, hans favoritleksak är ju just bollen!   •
  • litenkråka

Hej hej!
    barn05- hinner med minimalt med saker hemma nu,känns det som iallfall. R e så trött o hungrig när han kommer hem från dagis o när han har somnat för kvällen e det min tur att va trött

I fredags var första morgonen som han inte grät när sambon lämnade honom. Men dagarna på dagis har gått bra dom senaste 2v.
    Jag e ensam hemma med R ti-to denna vecka,suck hoppas nattningarna e lättare då annars kommer jag att få ett nervöstsammanbrott...

Men nu e vi iallfall på Åland o han e i princip med mormor o morfar hela tiden. Vi var bort bjudan på ostbricka igår kväll o mormorvar barnvakt,det hade gått hur bra som helst tom läggningen. Tur e det för han ska sova borta nästa helg på vi båda ska jobba o sen om 1 månad ska han sova borta igen för då ska vi på Stan up i Uppsala,skönt att få komma bort o va lite barnfria.

Ia- vi väntar på kallelesen från BVC att få gå på 1½års kontroll.

Nu ska jag gå in o kika på jenthas mage

• jentha

Jag har haft ont i huvudet hela dagen idag. Jättejobbigt! Sambon säger att det var såhär han mådde förra veckan, så jag ligger en vecka efter honom. Inte vad jag såg fram emot nu när jag ska vara hemma och vila...

Kråkan: när får vi se din mage då?

• Irmis

jentha: Vikken härlig mage!!!

Jag känner mig också sliten, emn när jag jag ser din jätteboll ;) så känner jag mig plötsligt pigg och rask. Du är fullt berättigad att vara trött! Hoppas det ploppar snart!

• jentha
    Irmis: ha ha... kul att kunna ge en sån energikick till nån bara genom att vara tjock

Förut trodde jag verkligen att även denna bäbis skulle komma ett par veckor för tidigt, men nu känns det som om jag kommer att få vänta lite på den och det är bra för då kan jag boa mera och vila mera...

Jag hoppas att alla som jobbar får en bra dag på jobbet.
  • Ia 70
    jentha: Shit vilken mage, o jag säger som irmis: Du har all rätt att vara trött nu- Men inte kul med huvudvärk. Jag drömde att jag födde Leia i natt men inte på sjukhus, jag hann inte...Men det gick bra, men undrade...vem skulle göra läkarkontrollen på henne nu när jag inte födde på sjukhus?? Tokigt...

Kråkan: Ja vi vill se mage

Min förkylning släpper inte, trodde jag var frisk i fredags, men vart sämre igen...inge kul, så nu sitter jag här på jobbet o snörvlar o nyser (får se om jag stannar dagen ut)
    Leia e oxå jätteförkyld o sambon på väg- Får se om de tar sig till dagis i dag. Meningen e att I ska lämna henne på dagis i dag o finnas tillgänglig...Men e hon som i går kommer det inte att funka tror jag. Hon har ingen feber i alla fall o sov i sin säng till kl 06:00. Den senaste veckan har hon i princip sovit hos oss varje natt.
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare