Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Välkomna att fortsätta babbla i vår urtrevliga tråd
Träfft o aktivitets tråden finner du här...
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34968441.html

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Ojdå... är det födelsedag???
Grattis Irmis!!
Här har lämnadet på dagis gått bra två dagar i rad. Fast Vesper har börjat visa upp lite jobbigt beteende. Han puttas och nyps. Mig biter han också men än så länge har inte bitit några andra barn. jag bävar verkligen för att behöva ta det samtalet nån dag när jag kommer och hämtar.
jag söker jobb för fullt men det går verkligen inge vidare. kan ju ha att göra med att söker jobb där jag saknar erfarenhet men ändå...
Jag är verkligen inte sugen på att stå i butik till sent på kvällen nu när jag har barn.
Chotte-har inte tänkt på det där med stelkramp men hon var biten genom tröjan så det var inte hudkontakt. Då måste det vara ok eller?
Idag hade de skickat hem 4 barn med feber (av 11)så vi får väl se hur länge I klarar sig... 
I morgon ska vi till Allergikliniken för uppföljning av "astman" och kontrollera om ytterligare allergier har uppkommit. Misstänker gråbo och några konserveringsmedel men vi får väl hoppas att vi slipper det!
Irmis-mitt jobb är också lite bajs just nu.Mitt värsta är nog dock att jag inte hinner nåt-jobbar ju bara 915-1445...
Jag hade värdens argaste unge hemma idag, vette katten vad som flygit i honom!
Ha skrek,kastade mat, slog mig o var allmänt jobbig hela eftermiddagen, dock somnade han på 5röda sekunder när jag lade honom. Får se om det är nått på gång... Han har ju hostat som den 2-3veckor nu och jag e ensam hemma i 3dygn så det betyder väl sjuk  

"Mina ungar" på jobbet e väldigt bitiga just nu,har 4st som bits till höger o vänster. Fast vi e personal i närheten hela tiden så lyckas som hugga till. Men har inte hört om nått barn som fått stelkramp pga av bett...
Hoppas dom lugnar sig snart för det e jobbig att prata med föräldrarna till bitarna o dom som blivit bita,vi gör ju allt i våran makt (förutom tejpar fast munnarna) för att det inte ska bitas men ändå sker det,känns som ett stort nedslag då!
Ännu mera klagan över jobbet så e jag redan helt slut av att jobba,e bara med barnen hela tiden,inget praktist alls mera som jag gjort mycke förrut så det känns väldigt intensivt just nu. 
Jag har alltid varit den som jobbat med outbildad personal o då hållit i alla möten,jobbar i år med en som e mer utbildad,äldre o jobbat längre inom enheten,så jagtrodde i att i år e det jag som får vara den som bara lägger till små saker o inte behöva prata så mycke men icke sa nicke,jag fick hålla i hela föräldra mötet. Var inte alls beredd på det men men proffs som jag e så fixade jag ju det galant  

Irmis- Grattis!!!
Hoppas ni får en trevlig kväll
Froggel- vad skulle du vilja ha för jobb?
Krya på er alla sjuklingar o komihåg att anmäla till förskolan att era barn e sjuka annars kan dom inte godkänna era VAB papper från försäkringskassan...
I morse vaknade jag av att jag tänkte...e det torsdag eller fredag? Näe de e onsdag

Sååå det känns jättetungt att gå upp o ta sig till jobbet, förkylningen hänger i med, känner lite i halsen. Sonen kom hem i går o sa att han hade ont i halsen med.
När Leia somnat i går så låg hon o hostade, när jag kom in till henne när jag skulle gå o lägga mig såg jag att hpn hade kräkts 
  stackarn...så trött att hon inte brydde sig...
06mamma: Lycka till på allergikliniken, Leia har fortfarande "bara" atopiskt exem" inga allergier.
kråkan: Hur mår R i dag, e han sjuk?
froggel: Ställer samma fråga som kråkan, vad vill du jobba med? Skönt att lämnandet går bra på dagis 

Grrrrrr, har druckit en kopp kaffe o e inte det minsta sugen på o jobba...skulle hellre ligga hemma o läsa en bok o kolla på tv. Tar en kopp till 

Ha det gott!
Hej!
Nu har jag börjat känna mig dålig också. Blä. Men jag är på jobbet idag iaf, maken har fått ta över VAB:andet.
Det här med stelkramp gäller ju om det har gått hål på huden, inte annars. Människor har en massa stelkrampsbakterier i munnen men det är bara om det blir ett sår som det kan föras över.
Ia: Stackars L!
kråkan: Det kan säkert vara sjukdom på gång, Molly var likadan precis innan hon blev sjuk den här gången.
Idag var sambon tvungen att vara tidigt på jobbet så jag lämnade Folke på dagis - det är alltid han som lämnar annars. Snacka om orutinerad lämnare som glatt ställer mig och snackar lite med fröknarna. Då hinner ju han - som först glatt gick in i lekrummet - inse att "ja, just det mamma ska nog gå" och komma rusande tillbaka med gråten i halsen... Det ska vara snabba lämningar för bästa resultat... Får ett nytt försök på mig imorgon! 
Sitter här med huvudvärken smygandes nu - VARFÖR har jag huvudvärk varje dag?!? 
Ia: jag hoppas att arbetslustan infinner sig efter kopp kaffe no 2  

Chotte: jag hoppas att du klarar dig från att bli sjuk!
jentha: Du kanske skulle kolla upp blodtrycket så du inte riskerar få havandeskapsförgiftning eller nåt sånt. Huvudvärk brukar vara första tecknet! Kom ihåg att dricka mycke vatten oxå...
Irmis: Ja jag jobbar på Strålfors och vi sitter i Nacka Strand men ska flytta till Huvudsta om 4 veckor  

06mamma: Jag mailar dig...är dålig på att kolla inläggen här regelbundet.
Kråkan: Förstår att du har det jobbigt med bitarna på dagis. På S dagis är det en pojke som bitar och personalen måste vara efter honom heeeeeeeeeela tiden. Föräldrarna verkar inte bry sig heller vilket är märkligt. Jag har varit med om att stora S bet lillasyster ett par gånger när hon var nyfödd och jag blev helt hysteriskt rasande. Sedan dess har stora tjejen aldrig gjort det igen. Hon förstod nog på min reaktion att det var FEL.
Jag har tre "hostare" hemma! Har som tur är klarat mig själv ännu. Tjejerna har inte haft någon feber men hostan är besvärlig på nätterna och på morgonen.
Idag skulle stora tjejen på utflykt till skogen med dagis. Jag gjorde matsäck att skicka med och hon var så lycklig att få bära sin ryggsäck med lunchen.