Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Välkomna att fortsätta babbla i vår urtrevliga tråd
Träfft o aktivitets tråden finner du här...
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34968441.html

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Åh vilken härlig mage Jentha!!
Min mammakompis från BVC tjatar på mig att vi ska vara mammalediga igen tillsammans men de försöker för fullt och vi ska inte sätta igång på läääänge så det blir nog inte så...
I skrek som en stucken gris igen i morse när jag lämnade henne. Hon blev rejält biten (stort blodigt sår) i fredags men det såg jag inte förrän hon badade på kvällen. Men min tjej säger ju inte ett knyst när någon gör illa henne så hon hade inte visat det på förskolan. Hon blev ju biten för 2 veckor sedan också men nu hade ju inget hänt på länge så jag trodde det var en engångsföreteelse. Blä!
Fast jobbigt också om det är ens eget barn som bits, man kan ju inte göra så mycket om det händer på dagis. Oftast beror det väl på frustration och understimulans hos barnet så pedeagogerna får göra en större insats med just "bitisen". Men blä igen...
BarnO5-ses gärna i Forum på torsdag. Vi rings...
Hej!
Idag har jag varit hemma och VAB:at. Molly hade nästa 40 graders feber imorse vid fem, hon var alldeles förtvivlad stackarn. Men efter alvedon, välling och borttagande av pyjamas mådde hon bättre. Sov en knapp timme (jag lyckades naturligtvis inte somna om) och var sedan hur pigg som helst. Jag har gett febernedsättande kontinuerligt under dagen så hon har mått ok. Men hon har en sån hosta och rosslar när hon andas så jag hoppas att det vänder med det.
Känns konstigt att vara hemma men härligt att vara med Molly!
06mamma: Stackars I! Finns det inte risk för stelkramp om man blir biten av en människa? Inte meningen att oroa, men jag har för mig att det är så.
Det hade gått ok, L hade varit ledsen i 10-15 min, hon hade ätit ok (köttbullar o makaroner) = tacksam mat.
I natt har hon dock varit vaken massa, hostat (torrhostat)
blir nog inget dagis i dag.
Sambon har fått ont i halsen.
Verkar va mycket skit som går.
Chotte: Hoppas M kryar på sig, jobbigt för de små o (stora) när det e sjukt, men förstår att det samtidigt e lite mysigt att få va hemma med henne nu när du jobbar så mycket.
Mmm men tur att vi inte har bråttom, hon ska ju bara gå to,fre, men nästa vecka har I lovat bort sig på jobb så då måste det funka.
Tycker det känns som om hela Stockholm är förkylt! Vi börjar äntligen bli bättre men då kommer det väl en ny omgång snart.
Jag är här för jag är ledig idag! Har besök från Skåne (pappa+sambo) så vi ska göra stan idag. A är dock på dagis till 14 som vanligt för vi vill inte bryta rutinerna redan för honom. Maken kommer också från jobbet då. Ikväll ska vi ha vuxenmiddag på Tabbouli.
Jag måste kräkas över mitt jobb ige. kräääk, jag hinner banne mig inte något annat än att jobba, fatar inte vad osm hänt.
Hej!
Idag är det bättre med M, bara 37,9 i morse. Långt ifrån de nästan 40 igår morse. Hennes hosta är också lite bättre, det låter inte så där otäckt tungt när hon andas längre.
Irmis: Känner igen mig! Man blir liksom helt konsumerad av jobbet känns det som. Jag tycker visserligen att det är jättekul, men det känns viktigare än någonsin att ha tid för annat också. Hoppas att vi hittar balansen och kan få igenom det på våra jobb också!
Måste bara skryta lite om att min man är intervjuad på alltombarn.se idag. Det är han som är "terapeuten".
Ha det bra!