Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Välkomna att fortsätta babbla i vår urtrevliga tråd
Träfft o aktivitets tråden finner du här...
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34968441.html

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Dagarna går fort här på jobbet. Vips är klockan tre och jag måste åka! Känns inte som att jag hinner få något vettigt gjort...
Vi höll på att regna bort i helgen. Var på landet men kunde knappt gå ut så vi beslutade oss för att åka hem igår efter lunch. Gjorde en tur förbi Kungens kurva och jag passade på att springa på H&M och Lindex. Behöver en helt ny garderob!! Maken fick ett utbrott när han behövde vänta på mig 45 minuter. Shit vad irriterad jag blev. Inte tog han sig för att åka och tanka bilen heller så det fick jag glatt göra imorse för att inte få soppatorsk i söderledstunneln.
Nu ska jag rusha till dagis...
Usch vilken tråkig dag. Rasmus har haft feber sedan i lördags. Idag pallrade vi oss upp ur sängen 9.30. När klockan var 11.30 var han jättetrött, så vi åt lite lunch, och sen mars i säng. Han sover fortfarande. Jag har mest tillbringat de här timmarna vid datorn och letat efter ngr lediga jobb att söka, men har inte hittat ngt... Hade ju tänkt att gå ut en stund på eftermiddagen, men sist jag kollade ut regnade (sitter i källaren och har ingen riktig koll på vädret för tillfället). Jag hatar verkligen såna här dagar när inget blir gjort, ju mindre jag gör desto mindre lust får jag att göra något, det blir en ond cirkel. 
barn05: är det du som både hämtar och lämnar? Jag är på jobbet tidigt men jag tycker ändå att klockan blir 15 fort. Fast nu ringde sambon och sa att han kunde hämta så jag blir kvar en stund till. Tisdag och onsdag ska jag både hämta och lämna. 
Kråkan: hoppas dagisångesten släpper. Sonen sov också jättedåligt första veckan men så upptäckte vi att han håller på att få sina "huggtänder", alla 4 samtidigt. Han var ganska röd och öm, så han fick alvedon ett par kvällar och då sov han som en stock. I söndags sov han 20.30-09.20!!!!!!!!!!!!!!!! Fast det var för länge, hela dagen blev fel sedan.
Några vänner till oss fick barn för ca en vecka sedan och igår fick vi se bebisen för första gången. Shit vad liten (ca 3 kg)!!Hon var så liten att man knappt märkte att man hade henne i famnen!
Jag blev iallafall inspirerad inför eventuella framtida förlossningar. Det kan ju knappt kännas att trycka ut en sådan där liten skrutt  
 .
svalan77: Jag jobbar 80% och slutar därför kl 15 alla dagar utom en dag då jag jobbar till kl 17 då maken hämtar på dagis. Därför ska jag försöka komma iväg lite tidigare till jobbet på morgonen men vi hjälps åt ganska mycke med barnen runt frukost och påklädning. Sen kilar jag iväg och maken följer tjejerna till dagis. Jag tycker det funkar smidigt och det är himla skönt att ha korta dagar och hinna umgås med tjejerna på eftermiddagarna.
För närvarande är det två tjejer till på min avdelning som jobbar deltid pga små barn hemma så jag möter mycke större förståelse bland cheferna nu än tidigare. Trots att de flesta har barn verkar de varit helt ovetande om vilket jobb deras fruar gör med barnen!!
Ikväll somnade jag med S vid 8-tiden och vaknade 2330 så nu sitter jag här och borde gå och lägga mig igen. Måste fixa kläder inför morgondagen och hänga tvätten bara...
Värst vad tyst det var här idag då!
Barn05: så är det på min arbetsplats också, även de visar mycket hänsyn. Nästan alla är småbarnsföräldrar, men jag är ensam kvinna och de har fruar OCH barnflickor som sköter ruljansen hemma. 
Vi har inga bestämda hämta/lämna dagar utan tar planeringen ett par dagar i taget. Jag försöker lägga möten 9-15 så att jag kan både hämta och lämna i värsta fall utan att behöva boka om eller ställa in om sambon skulle bli fast i tex dåligt väder. Det har funkat hittills.
Här var det dött idag!
Jag är uttråkad på jobbet och ville läsa lite skoj inlägg här. Men icke  

Jag sitter med dåligt samvete eftersom jag bangar en fest med avdelningen ikväll. Ska åka och hälsa på en kompis och henns nyfödde son istället. Var tvungen att välja och hjärtat sa att en kompis är viktigare än kollegorna. Givetvis hade jag velat vara med på båda men jag har bara en kväll i veckan "ledigt" och besöket hos mig kompis har skjutits upp två gånger pga sjuka barn. Nåja, de får väl ta mig som en tråkmåns på arbetet då  

Är det någon som går på babysim med sitt barn nu?
Hej, Leia skulle äta på dagis i dag o det gick INTE! Hon hade bara kladdat med maten, lämnat bordet och gått in till rummet där de andra skulle sova o stökat runt bland kuddar mm.. Hmmm vet ju att alla barn formas, men sambon vart liiite orolig.
Var hos tandis i dag: 1500 kr fattigare, nästa besök 2000 fattigare o tredje 2000 fattigare igen...så kan det gå om man INTE går regelbundet till tandläkaren 

Nu middag, hej hej
Hej!
Sitter på bussen på väg från kräftskiva på jobbet. Det var jättetrevligt, känner mig berusad trots att jag drack alkoholfritt. Konstigt att man kan dras med så av stämningen... Kändes lite kul att hela tingsrätten satt och skrålade snapsvisor när folk från tinget (alltså parter och vittnen etc) stod utanför fönstret. Hahaha, de måste ha undrat vad det var för folk som skulle döma egenligen.
Molly har kommit in i en period när hon inte vill gå och lägga sig om jag har kommit hem. Hon blir så arg. Sen går det ju på ett kick för henne att somna ändå, men det är nytt att hon blir så uttalat arg. Jag tror att det hänger ihop med att jag är hemma så lite så när jag väl är hemma vill hon inte släppa taget.
På mitt jobb är folk förstående för att jag har barn, särskilt domarna. Nu jobbar ju jag 90 procent och är där väligt mkt iaf, men jag känner att jag har deras stöd när det behövs.
Vilken vacker kväll! Sitter och kollar på solnedgången här i Roslagen genom bussfönstret.
Oj Chotte du är en sån är mobil tjej. Surfa på bussen det är inte illa...
I har efter 2 1/2 perfekta veckor blivit helt hysterisk när jag ska lämna henne på dagis. Blir väl så när man pustat ut och tänkt att shit det här går ju bra! Sjukt jobbigt bara att cykla därifrån när hon illvrålar. I onsdags hade hon varit ledsen mesta av dagen  i går hade det gått bättre så vi får väl se hur det blir idag.
Ia- de första gångerna var det ingen av barnen som åt men nu är det är uppe i kanske halften av dem som äter. De har också en pojke som aldrig sover mer än 40 minuter och när han vaknar så börjar han sjunga = alla andra vaknar. Men nu har de kunnat läsa honom och får ut honom fort som tusan när innan han börjar. Försöker bara säga att det löser sig med Leia...
Härligt med fint väder, var riktigt skönt att cykla hit i morse. Fast det är bara uppförsbackar så jag är helt död när jag kommer fram. Hemåt är det lättare förstås...
Vad har ni för planer för helgen? Sambon är hemma (igen!!) så vi ska väl leka familj på nåt sätt.
Kram så länge