Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Välkomna att fortsätta babbla i vår urtrevliga tråd
Träfft o aktivitets tråden finner du här...
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34968441.html

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

06mamma: Nej det är high tech
Jag skaffade en pytteliten laptop med mobilt bredband i somras just för att kunna surfa på bussen (och kolla på DVD).
I helgen ska vi faktiskt gå på centralbadet och bada kurbad bara jag och maken. Det är en födelsedagspresent från mina föräldrar och barnvakt ingår. Så sen ska vi ut och äta. På lördag dag ska vi till stallet där jag red föreut och min mamma fortfarande rider. De har 40-årsjubileum med ponnyridning, brandbilar, motorcyklar och fan och hans moster. Kommer nog att uppskattas av båda ongarna.
Vi har tack och lov klarat oss ifrån allt för stora bakslag på dagis. S trivs bra...tror jag...men hon är extremt trött när jag hämtar henne och storasyster. Vi går oftast bara hem och hon vill mest sitta i mitt knä med nappen och mysa. Blir ledsen bara jag sätter ner henne så det är liiite svårt att fixa middan.
Jag är avis på dig 06mamma som kan cykla till jobbet. Jag tar ju bilen och köar mig igenom E4an och tunneln
Men snart, 6 veckor kvar, så flyttar kontoret till Solna och då ska jag försöka cykla och promenera. Blir en hel del uppförsbackar för mig oxå då!
Äntligen fredag! Det är så seeegt på jobbet. Min handledare är borta på säljutbildning för andra dagen i rad så jag vet inte vad jag ska ta mig för. Har massor av frågor hur jag ska gå till väga med olika projekt. Suck!! Nåja, det är ju inte mitt fel att han är inte är här och handleder mig så det är väl bara att avvakta till måndag och ta nya tag då.
Nu ska jag kolla prognosen för helgens väder. Om det blir uppehåll åker vi nog till landet, annars stannar vi i stan. Jag har massor av småfix att göra men känns som att jag aldrig får något gjort när maken och barnen är hemma. Måste nog bli mer effektiv. Hur är det med er andra, hinner ni sy gardiner, rama in kort, baka kakor och vika barnens kläder???
barn05: jag har sytt gardiner en gång, jag har lovat mig själv att aldrig göra om det. Det finns färdigsydda som man bara behöver stryka upp till rätt längd. Eller om de som hemma hos oss hänger bakom soffan där det inte syns att de är för långa så behöver man inte ens stryka
Vi är inte heller så noga med att vika kläder. Man måste förenkla livet där det går.
Sonen funkar som sagt bra på dagis än så länge, man märker att han lär sig så mycket!
Chotte: körde inte du bil till jobbet?
Barn05-ska vi försöka få till jobblunch i nästa vecka?
Kan alla dagar utom onsdag.
kram
Skönt att höra hur det funkar hemma hos er! Är dock "lagomt" avis på Ia som har en man som bakar och lagar mat
06mamma: Gärna lunch nästa vecka. Vad sägs om torsdag den 18/9 kl 12 i Nacka Forum? Jag kan även tisdag och fredag.
Trevlig helg på er alla! Ikväll ska jag laga ett nytt recept från Leilas kokbok. Smarrigt värre hoppas jag att det ska bli
Svalan: Jag gjorde det i början men det blev för dyrt och var dessutom väldigt ansträngande. Nu kör jag till Danderyds sjukhus och tar bussen därifrån. Det är jättebra bussar och det är så skönt att kunna slappna av den där tiden istället för att fokusera på körningen. Jag har dessutom hittat gratis parkering vid Danderyd (kul så länge det varar) så det är en bra lösning.
Idag har jag släpat med mig Rasmus till centrum och handlat lite kläder åt honom. Han har ju vuxit ur det mesta, allra helst tröjorna. Kollade efter skor ocå, men hittade inga. Han har fortfarande sandaler på fötterna (när det inte är stövel-väder). Börjar verkligen bli dax att hitta några ordentliga skor, men jag tycker det är jättesvårt. Ska försöka åka till coop forum i helgen och kolla där.
Imorgon ska mina föräldrar ta Rasmus några timmar så vi hinner jobba undan lite. Vi ska måla räcket på verandan och plocka ner poolen och lite sånt. Det är så jobbigt att göra sånt när man har ett litet barn att passa hela tiden, allt tar liksom dubbelt så lång tid.
Ha en trevlig helg allihop!
Vi har fått litet bakslag på dagis, han har varit lite ledsen vid lämning senaste gångerna. Annars är största problemet att han är så himla trött på fm, igår hade han somnat till frukten vid 9. Så nu skulle de låta honom vila en kvart då i vagnen (de är ute på fm och har vagnar med) så att han äter bättre.
barn05: Visst är du på Strålfors? Vart ligger det?
Vi städar minimalt.... men vi har en väldigt lättskött lägenhet. Tvätt gör vi efterhand, viker tvätt går snabbt. Men vi hjälps åt med det mesta, eller gör det i skift rättare sagt. Sen tror jag att vi kommer ta städhjälp när vi båda jobbar fullt.
I går var Leia o sambon på BVS för kontroll o spruta. (Röda hund, påssjuka, mässling)
Har Ni varit i väg?
Leia är nu 85 cm lång o väger: 11480 Följer sin kurva ![]()