• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

undrar om jag inte ska göra den lila först... diaper shirt alltså.ser enkelt ut.och jag är lite rädd för broderierna på ettan,men jag ska nog göra den med =) blir inte förvånad om jag gjort alla länkarna innan året är slut heller!

• pucken

fru
    nä, vår bebis kommer se väldigt hemmig ut =) men vad gör det, jag har så kul medan jag virkar! kan vara kul för bebisensen när den blir stor, och har kvar hemgjorda kläder.

• pucken

nä, jag ska ju till mina föräldrar nästa vecka =)då kan jag inte virka på hela veckan ju! och sen börjar skolan =)

• Fru Indosaurie

pucken:

kan inte? Jag brukar sticka hos freds föräldrar.
    Vet dom om förresten att ni försöker?

Tänk det kan ju ta sig när som helst för er =) Vad roligt.

• pucken

nej, de vet inget. mamma kommer att få spader den dagen hon får veta att vi ska ha barn... hon flippade ju ut när jag sa att vi skulle skaffa fadderbarn! sen vill hon ju att vi ska plugga klart först. pappa sen då... han har tjatat om barnbarn sen 3 år tillbaka. men han lär väl bl lite skeptisk ändå. om han inte får en hjärtinfarkt igen, som han fick första gången han träffade min make =)

och jag hoppas att det tar sig snart, orkar inte vänta mer nästan =)

• Fru Indosaurie

va? =) flippade ur för ett fadderbarn? varför då?

hjärtinfarkt? på riktigt?

Nej vem f*n orkar vänta? Verkar inte funka nåt vidare bra dock. Vad less man blir.

• pucken

ja, det är sant! några timmar efter att de träffats åkte pappa in på sjukan och låg där resten av veckan vi var på besök. då har man gjort intryck =)

mamma tyckteväl att det varför stort att skaffa fadderbarn eller nåt =) nu tycker hon det är kul dock, 3 månader senare... hon är lite speciell!

• Fru Indosaurie

men nä, usch vad hemskt =/

haha. Jaa. Klart det är stort att ha ett fadderbarn =)

Hur länge har ni varit tillsammans förresten? Om man nu kan säga så till nån som är gift? =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad