• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

pucken:

Du kommer nog på det!

Avancerad? haha. Det var det minsta den var.. bebisen kunde ha gjort den själv nästan ;)
    Det enda som var pillrigt var när man skulle plocka upp maskor utmed plösen.. inte så några heller. Det är sånt man får nackbesvär av, när man måste jävlas.

• pucken

men den stickasi ett stycke? man behöver inte sy ihop nåt på den?

• Fru Indosaurie

pucken:

joo.. man syr ihop den bak, långsidan och en kortsida.
    Man stickade bara på en rad som vanligt, sen på dom mittersta maskorna, sen skulle man plocka upp maskor utmed det man stickat, sen på alla, sen på mittersta.
    KLART! =)

• pucken

jaha =) det lät ju enkelt... inte =)

• Fru Indosaurie

haha..

Lättare än att virka iaf! ;)

Jag vet inte vad jag ska göra med mig själv, urk.
    Nu är jag hungrig också. Vad gör man.

• pucken

ja jag ska ta fram bananglassen tänkte jag, och strunta i att virka de matchande tossorna. blir inte klok på beksrivningen, kanske gör dem senare. nu måste jag hitta nåt nytt att göra =)

• Fru Indosaurie

haha.
    Jaa glass funkar i ALLA lägen.
    F*N vi glömde att köpa piggelin. IGEN. aaaaaaaaah.
    Men den här veckan är det specialpris på coop forum, det är som att det var meningen att vi skulle glömma igår =)

Nu måste jag sticka en till tossa imorrn känns det som. Det ska inte bli ett till oavslutat projekt, det får inte =)
    Nu har jag ju fått mitt garn!

• pucken

men fru, en tossa tar inte så lång tid. gör en ikväll innan du lägger dig, så är det klart =)

jag väntar på att vintermixen från gb ska komma... det är godare glass i den än i deras låda med klassiker =)

• Fru Indosaurie

pucken:

haha.
    Neej jag orkar inte.. All min kraft är borta, hoppas att jag hittar den igen.

vintermix?

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad