• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • MosterMaggi

Fru Indosarie: jo sån är det.

(För övrigt köpte jag på mig massor av tyger för över en månad sen och hade STOOORA planer på allt jag skulle göra. Ett gardintyg ligger hängt över gardinstångeni vardagsrummet i väntan på fållning o hällor. Men det orkar jag inte nu. Så det får bli sen. Nån gång. )

• Sammet

Pucken:
    Så länge det finns handarbete finns det hopp!
    DET var bra sagt

• Fru Indosaurie

MosterMaggi:

Men vad var det du menade då? När du skrev att ni hade olika uppfattning om vad det är.. Var det du som ville ha beskrivningen förut? Den som jag skrev? För det är ju den..

Jag är lite förvirrad just nu =)

• pucken

fru
    gissa om jag har roliga nyheter! om jobbet =) är så glad att jag måste varva ner innan jag börjar virka på tröjan.

• MosterMaggi

nä nu blir JAG förvirrad! *S* Jag har inte bett om hjälmmössebeskrivning. Än, iallafall.

Pärlmuddar är så tjusigt och läckert. Kruxet är att jag avskyr saker som klämmer åt om handlederna, jag får lätt panikkänslor då. Funderade på vad man annars kan hitta på i den tekniken. En sjal kanske? Fast pärlorna kanske skulle va på nåt lite festligare... Hm. Tja vad säger ni? Kan ni hitta på nåt?

• makro1

Gomorron!

Tyvärr blev jag inte klar med brallorna.
    Så är det när man har hur mycket tid som helst innan, men gör allt i sista sekunden. *suck*
    Att jag aldrig lär mig!

Ska sy linningen och fålla upp de nu på morgonen. Sen är de klara. Juupie!

Nyfiken på vad det är för andra tråd ni pratar om... Får man vara med där oxå?

Ha en riktig trevlig helg!

• makro1

Aha! Då vet jag var ni gömmer er...
    Tyvärr är jag lite för gammal för eran tråd.
    Är en 78:a

• pucken

makro1
    du får säkert vara med ändå =) för mi får du i alla fall!

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad