• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Sammet

Du kan ju sticka ETT varv...som brukar bli ett till, å ett till, å ett till...

• Fru Indosaurie

Sammet:

haha, jaa det är ju 28 maskor så.
    Men jag hinner inte ens ta i stickningen förrän jag somnar.
    Är HELT orkeslös.

• pucken

jag är inte trött, allmänt grinig och vill inte virka. är fortfarande förbaskat sur på tandläkarkossan! knäppkärringen har ju borrat och filat i tanden och sen lappat den lite provisoriskt. bara det att hon lämnat en ruggigt vass kant av tanden fri så jag skär tungen hela tiden... får ringa och gnälla imorgon.

så, hur går det för er ikväll?

• Fru Indosaurie

hela mitt liv går åt helvete.

Så är det.

Nu ska vi bara prata om stickning och virkning här inne =)

• pucken

fru
    hela livet går inte åt helvete, så länge man har sitt handarbete =) så längde det finns handarbete finns det hopp!!!
    jag har iaf lagt upp 62 lm nu, ne bra början på nya tröjan =)

• Fru Indosaurie

men jag har hellre ett bra humör och en bebis än ett handarbete. Jag kan ju inte ens handarbeta för att jag är så.. som jag är.

tossan förblir ett garnnystan.

Härligt! Ser fram emot att få se tröjan, när åker du till södra sverige då?

• pucken

fru
    vi åker söderut nu på måndag. och mamma har fixat tid hos tandläkarn där på tisdagen, så jga hoppas att de kan få ording på tanden. annars ringer jag en privatläkare och skiter i folktandvården!

jo, jag skulle också gärna byta garn mot bebis. men så länge det inte går får jag virka på =)

du blir nog pigg snart igen ska du se! och gravid blir du till slut=)

• Fru Indosaurie

joo jag antar det *suck*
    Har nog hamnat i den perioden som spåkvinnan pratade om nu..
    min pappa har köpt ett hus idag och var så glad och sa "då får ni komma och hälsa på!" no thanks.

Jag har fått ett nummer till en privattandläkare av en vän till mig, dit ska jag ringa när jag får ork..

Nu ska Fred vara hemma till på lördag iaf, tur. Han tar hand om mig så bra =)

• pucken

fru
    min gubbe tar väl hand om mig med. från datorn... men han steker lite mat nu, är jättehungrig!
    gör som jag, begrav dina sorger i garn =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad