• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Caribe

Godmorgon

När jag vaknade imorse så var jag väldigt förvirrad och trodde det var helg... arsch vad man bedrog sig...

Men nu sitter man på jobbet och här börjar solen oxå titta fram, så det kanske blir en bra dag iallafall!

Ska till min aku på lunchen, alltid lika spännande!

Kram Kram

• Maskros67

Hihi Caribe, vilken osis att halva veckan är kvar innan det blir helg.

För mig brukar det vara tvärtom att man vaknar på helgen o tror att man ska jobba. Då är det skönt att få somna om

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Caribe

Maskros ja den varianten har oxå hänt och då är det inte dumt att borra ner huvudet i kudden igen

• xena

God morgon!

Här skiner också solen och det är underbart fruset i backen, och -2,5 grad. Ska bege mig ut på en prommenad med "doggarna" strax. Maken är hemma och ledig denna vecka så jag ska försöka få med mig han, men han brukar vara svårflirtad Räcka ut tungan.

Fredagskänslan är inte samma när man jobbar skift, och oftast är jag helt dagvild så man får tänka efter vilken dag det är och hur man jobbar. I dag så jobbar jag kväll igen, sedan ledig i morgon och därefter dag hela helgen.

Någon som har några trevliga helgplaner då?

• Caribe

Hej Xena hoppas du lyckas få med dig mannen

Jag har faktiskt lyckats vänja min man vid långpromenader, vi brukar gå runt en sjö i närområdet och det tar 1 timme och igår deklarerade han att i helgen går vi runt sjön både lördag och söndag (då blev jag glad)

Förstår att du blir dagvill när du jobbar skift men det är ju trevligt att jobba dag på helgen iallafall då hinner du umgås lite med din man

Hur blir det sen när ni blir föräldrar, ska du fortsätta jobba skift efter mammaledigheten?

I helgen har vi planerat att ta det väldigt lugnt

• xena

Caribe, va härligt att du lyckats med P, och att han spontant vill ut både lördag och söndag det är ju fantastiskt . Vi ska käka lite frukost nu och sedan har han inget val . Jaa hur det blir efter vi fått barn är ett helt ovisst kapitel. Men nog har jag tänkt jobba som innan, alltså skift. Sen beror ju allt på.... Vi kommer ju tex. att vara föräldralediga en tid tillsammans också. Allt beroende på hur barnet mår och anpassar sig.

• Sommar prinsessan

Halloj, här skiner solen oxå, hurra.
    Oj vilka pigga människor ni är. Fast det är ju så härligt att vara ute å gå tillsammans!
    Ja den kursen är i Borås, ska bli jättespännande!
    Kram

• Maskros67

Härligt med promenad i det här vädret Xena
    Förstår att det måste bli lite förvirrande för hjärnan att jobba skift.

Jag har nyss varit ute på en liten lunch-prommis, man vill ju inte stänga in sig efteråt. Sitter ju åtminstone vid ett fönster så man kan få se den blåa himlen hela tiden.

Ja, helgplanerna för mig ser nästan exakt ut som förra helgen om allt går som det ska.

Lugn fredagkväll för mig själv. Middag med R hos mig på lördan, sen iväg på dans med kompisar, slöa tillsammans på söndan (om jag inte lyckas hitta nåt jobb åt honom  hemma ) o sen mat o buggkurs på eftermiddan.

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • infan

Hejsan!

Hoppas ni har sol på er brudar!
    Vid en snabb blick på trådens sista sida verkar ni iaf inte ha ont om aktiviteter - det var väldans vad ni jobbar, gymmar och står i! Har faktiskt lite träningsvärk själv idag efter att ÄNTLIGEN kört ett pass igår - så skönt!

Maskros: 12 veckor?! Det är ju alldeles galet mycket!

Kram kram!

• xena
    Jag fick med mig maken, vi gick på stan . Han passade på att shoppa en ny jacka och jag köpte ull-leggings. Börjar ju bli lite kyligare nu så man måste ju hålla sig varm.
Svar på tråden VIHPS VIII