• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Caribe

Yapp jag har bastu och jag älskar att basta så jag kanske har lite finska gener i mig sen förr? Who knows? min pappa är ju adopterad så det är fullt möjligt

Låter bra att det stod bra till med generna Malu hoppas du hade ett trevligt besök med släkten

• Caribe

Ja bastun är i huset för att förtydliga

• Ma Lu
    Caribe skrev 2008-10-24 12:55:09 följande:
    Yapp jag har bastu och jag älskar att basta så jag kanske har lite finska gener i mig sen förr? Who knows? min pappa är ju adopterad så det är fullt möjligt Låter bra att det stod bra till med generna Malu hoppas du hade ett trevligt besök med släkten
    Trevligt och trevligt... Man väljer ju inte sina släktingar

Ang generna så står det precis idag på SvD om att man kommit fram till att svenskar och finnar är väldigt olika genetiskt - mycket mer olika är t.ex. tyskar och engelsmän! Sinsemellan alltså. Sen är "vi" finlandssvenskar lite mittemellan finnar och svenskar. Som om det var nåt nytt...

Så mycket finnar som det borti Sverige så är det ju inte alls omöjligt att någon liten finsk gen smugit sig in i din släkt redan

Är faktiskt lite besviken på att pappa med sambo typ gjort om bastun hemma till kallförvaring à källare De bastar på stugan eller i hennes gamla bostad så den iofs rätt dåliga bastun hemma gör mest nytta som förråd. Trist bara när man kommer på besök.

Blir förresten alldeles svettig som ni tränar här i tråden Låter himla nyttigt och bra!
    * * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Caribe

Malu är förvånad över hur många som har bastu och som gör om den till förråd?? Vet flera och jag kan inte förstå det? Finns det ngt mysigare efter en kall dag och en långpromenad och sen sätta sig i bastun med en kall öl, tror inte det

Kollade artikeln i SvD

Ja du Malu om du kunde se min nyttiga kost och sen hur hårt jag motionerar så skulle du bli så svettig att dina fötter blev vama

• infan

Kikar in lite snabbt och önskar er en trevlig fredag (det är ju Caribe-FREEEEEEEEDAAAAAAG!!! ).
    Lite mot strömmen som jag verkar vara så gillar jag inte att bada badkar (blir rastlös hur mycket skum jag än fixar till eller hur många ljus jag än tänder, tidningar att läsa eller musik) och bastu går totalt bort - känns som en nära-döden-upplevelse. Det LÅTER ju trevligt när ni pratar om det, men tyvärr

Någon mer än jag som tycker att reklamen som poppar upp ovanför tråden är aningens aningens irriterande??? "Svårt att bli med barn? Ägglossningstest!". Jag vet inte riktigt om det känns särdeles passande att kalla det för "svårt att bli gravid" om botemedlet är ägglossningstester...? Hamnar lite snett under f.l.-kategorin Svårt att bli med barn iaf!
    Jaja, jag ska väl inte hetsa upp mig på allt men det känns som om reklamansvariga på f.l. har liiiiiite mer att lära om målgruppsanpassning.

• Maxie

infan: håller med dig helt om reklamen. Min moster kom ju en gång med det rådet: har du provat äl-test? Ja tjena. Och under en period körde de med reklam för barnförsäkringar med bilder på ungar på en sommaräng, det kändes också som ett slag i magen, ett j-a hån.

• infan

Maxie: heeej! Lite skönt att någon annan reagerat så slipper men känna det som om man är lite väl aggro Hoppas allt är bra med dej!

• Ma Lu

Mmm, läste precis en tråd ang att ha bilder på änglabarn i sitt krypin som ju är "förbjudet" annat än under "starka bilder". Detta för att skydda andra och detta stöttes och blöttes. En moderator blandade sig i debatten och poängterade att policyn var att alla skulle visa hänsyn mot alla och påpekade att i änglarummet finns det inga banners med barnreklam o.d. Då hade jag god lust att påpeka just detta att det är ungeför exakt precis lika illa att det finns barnreklam inne på "svårt att få barn" Men det passade sig inte att kapa tråden...

Undrar vad man ska göra med äl-testen för att bli gravid av dem?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • infan

Malu: kan förstå att du hade lust, men inte kapade tråden. DET är väl hänsyn om något! Hur man ska göra för att bli gravid med äl-testen? Tja, jag har för mig (men är lite osäker här) att man spottar på dem för att se om man har några ägg överhuvudtaget. Har du det så har du kommit en bra bit på vägen! Då gäller det att få reda på vilken kvalité äggen har. Gnid äl-testet (som nu ska helst fortfarande ska vara lite fuktigt av saliven) mot höger häl intensivt. Lyser testet (och hälen) röd har du bra ägg - börjar testet brinna kan du avsluta testandet här.
    Nästa steg är då att bli gravid. Låt äl-testet hjälpa dej! Först ska du kolla när du har något som kallas ägglossning. Nu ska du (hör och häpna KISSA på testet!!!) Ger det utslag är det dax!
    Stasa höger arm (skärp, scarf, trasa eller vad tusan du än har hemma), vrid huvudet ett helt varv, stå på vänster fot medans du ställer något hårt, tungt och vasst på din högra, låt din partner göra 1000-nålar på din vänsterarm (det är här partern kommer in i bilden, en liten biroll men HEY det är ju testet som kommer att hjälpa dej bli gravid!) stoppa testet mellan tänderna och bit ihop för allt vad du är värd (lite äckligt eftersom du precis har kissat på det, men vem sa att det här skulle vara enkelt? Inte leverantören i alla fall.) Efter nio månader har du din lilla test-bebis!

Lätt som en plätt. Vad f-n håller vi på med?

• Ma Lu

Infan: *asg*

Svar på tråden VIHPS VIII