• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • Millan69

Tänkte höra här lite med er.
    Nu har jag juh gjort första pergokuren o ska ha bim den 19 ..e det tänkt omjag har 28 dgs cykel ;)
    Min läkare har inte hört av sig än, men hade juh 37 i värde.

Hur tror ni det blir nu, ska jag göra ett uppehåll i pergon nu (fick bara utskrivet EN gång) el kan man köra på en omgång till direkt efter.
    Har juh läst att pergon sitter kvar i en mån efter första kuren.
    Tycker mej ha läst att det har varierat här på dom olika listerna

puss o kram på er
    Millan

• Totta75
    Millan,förra gången jag tog Pergo fick jag utskrivet för 4 månader å det blev sagt att jag skulle äta de fyra kurerna på raken å ifall det inte skulle lyckas på det så skulle vi fundera vidare..

Men jag har oxå läst om flera här på fl som blivit rekommenderade att ta pergo bara varannan månad för effekten tycks sitta i ett par månader efter en kur..
    Ifall du mot förmodan skulle få din mens nu så prata med din läkare å se vad han säger eftersom det är så olika från person till person..Men nu tror ju jag inte att du behöver fler kurer för du ska ju  nu,inte sant??Skrattande
    ♥♥Liam 10/9/07♥♥
  • iida84

jag har fått utskrivet två kurer, ska äta dom efter varandra om ja får mens.
    Och har jag int blivit med barn efter dom två kurerna så ska ja ringa så ska jag göra ett vul o sen fler pergokurer.
    så jag vet fkatiskt inte hur du ska göra millan

• gosssan

Hej
    Jag var på utredning igår och fick pergotime utskrivet, jag har äl men den är svag. Allt annat var helt okey. Så nu ska jag börja ta en tablett från cykel dag 5 fram till 9. Sedan kommer äl på dag 18 och vi ska ha sex på dag 16-17. Har ni andra likadant? Tycker det låter så sent, jag har annars äl på dag 10-12.

Sedan komer jag att ta progesteron vagiatorer i 10 dagar, från dag 19 fram till dag 28. Så beräknad mens blir runt dag 29....eller så blir jag gravid

Men har ni alla andra lika som äter pergotime, det är helt nytt för mig och jag hoppas att allt blir rätt.

Hur många har blivit gravida med hjälp av pergotime?
    Finns det någon pergtime BIM lista här?

Lycka till

• iida84
    gosssan Listan finns högre upp om BIM.
    jag äter pergo för andra gången, första var för flera år sedan.
    jag fick aldrig veta när jag ungefär skulle ha äl, utan vi har sex varannan dag och tror den kommer ungefär 10 dagar efter sista pergotabletten.
    det bästa är helt klart att du testar dej med äl stickor så du vet när du har äl.

Hoppas de kommer gå bra :)
    en liten fråga baram varför ska du äta progesteron?
  • gosssan

iida84: tack, det hoppas jag med! Hoppas det även går bra för dig!
    Jag fick progesteron för att jag har spottings innan mens i upp till 7 dagar, så läkaren trodde att det berodde på bla. dålig ägglosning + att jag har för låg progesteronnivå när jag ägglossat. Har annars en cykel på ca 25 dagar varav 6 dagar mens och ca 7 dagar spotting. Så progesteronet ska förhoppningsvis hålla spottarna borta tills det är dax för BIM.

• Totta75
    Gosssan,välkommen hit!Skrattande
    Detta är andra omgången jag äter Pergo,förra gången blev jag gravid på första kuren efter 1 års försök på egen hand. Jag tog tabletterna på dag 3-7,detta är lite olika från person till person..
    Sen när äl kommer så kan nog variera lite,förra gången fick jag äl på dag 16 å denna gång på dag 13-14 så det kan vara bra att börja ältesta i tid så du inte missar den,skulle ju inte vara kul!
    Ifall du vill så kan jag lägga in dig på BIM-listan utgående från de dagar du angett så får du ju ändra sen om det visar sig att äl kommer tidigare..Skrattande
    ♥♥Liam 10/9/07♥♥
  • Totta75
    Gosssan,ska du på vul å kolla om du får några äggblåsor?
    ♥♥Liam 10/9/07♥♥
  • Millan69

Hej o hå..
    Vet inte om det e en spotting jag fått,antagligen.
    När jag torkade mej imorse var det några blodstrimmor på pappret.
    Nu var det inget, eftersom jag har BIM på fredag så e det väl åt den riktningen det pekar =(
    Men jag har väl nästan misstänkt detta, eftersom jag knappt fick till det med mannen under äl, MEN det behövs juh bara en gång eg ;)
    Nya tag

Kram
    millan

• Totta75

Usch nej.. Men jag hoppas det var en sen nidblödning iaf..hoppet  ju det sista som överger en..Sen kan man ju faktiskt blöda trots graviditet oxå så än är inte hoppet kört! Du vågar inte dig på att tjuvtesta lite..

♥♥Liam 10/9/07♥♥
Svar på tråden Pergotime behandling