• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Maria84
    Guardian Angel 07 skrev 2008-09-17 21:52:48 följande:
    Hej på er!Hoppas ni mår bra, tyvärr gör inte jag det idag när jag var ute med N så högg det till i min rygg och sedan dess har jag haft så jävla ont fick ringa P och be han komma hem fån jobbet. Har svårt att gå så imorgon ska jag ringa sjukgymnasten. Kanske är det en nerv som kommit i kläm Nu har jag fått se hur artikeln kommer se ut (med text OCH bilderna) Är verkligen supernöjd med bilderna!Hur har ni andra haft det idag?
     Usch då, hoppas att sjukgymnasten kan hjälpa dig!
    Ser fram emot tidningen, prenumenerar på den så man får den ju direkt i brevlådan
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Marayah

Tyvärr här använder vi NAN...

Skorpan08 skrev 2008-09-18 08:09:35 följande:
    Godmorgon!Är det någon som använder Babysemp 1? Har en oöppnad påse med utgångsdatum 26-01-2009.
    Marko 031103, Filip 080621
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-09-18 08:21:38 följande:
    Lucas är inte bättre idag, och det har inte varit nån skojig natt direkt. Jag har fått sova 1½ timme sammanlagt. Lucas har inte kunnat sova och varit jätteledsen till och från. Han har feber idag med, har inte tagit febern på honom ännu men han är som en kamin. Har precis lagt honom i sängen igen med en flaska välling. Sen sitter han ju fastklistrad på mig resten av tiden förmodligen resten av dagen. Lägligt när jag redan har ont och börjat blöda lite mer igen och ska ta det lugnt. Helt omöjligt att ta det lugnt här hemma visserligen..
    har du ingen vän/släkting som kan komma ett par timmar så du kan vila/sova ut?
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2008-09-18 08:23:36 följande:
    har du ingen vän/släkting som kan komma ett par timmar så du kan vila/sova ut?
     Nix, ingen som kan det just idag, visst kommer det lägligt Men jag har överlevt värre saker så det ska nog gå
    Sambon kanske kan sluta jobba lite tidigare idag så han kan ta barnen en stund i em. Å andra sidan så är det ju bara mamma som duger för Lucas just nu.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-09-18 08:25:20 följande:
     Nix, ingen som kan det just idag, visst kommer det lägligt Men jag har överlevt värre saker så det ska nog gå Sambon kanske kan sluta jobba lite tidigare idag så han kan ta barnen en stund i em. Å andra sidan så är det ju bara mamma som duger för Lucas just nu.
    då får du passa på och vila/sova när lillen gör det.men vad jag vet så brukar man inte vara trött just när barnet/barnen sover.

finns det nån som vill ta en fika på söndag ute på ikano?
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2008-09-18 08:29:09 följande:
    då får du passa på och vila/sova när lillen gör det.men vad jag vet så brukar man inte vara trött just när barnet/barnen sover.finns det nån som vill ta en fika på söndag ute på ikano?
     Stora grabben kommer ju hem från dagiset vid 11 så kan inte sova då heller. Så jag får snällt vänta tills ikväll Men jag har klarat av att vara vaken förut, har ju fått sitta uppe hela nätter med ryggont och sen varit vaken tills kvällen så det går.
  • Skorpan08
    Familjetrollet skrev 2008-09-18 08:29:09 följande:
    då får du passa på och vila/sova när lillen gör det.men vad jag vet så brukar man inte vara trött just när barnet/barnen sover.finns det nån som vill ta en fika på söndag ute på ikano?
    Skulle gärna men hinner nog inte. Måste baka bullar och kakor inför nästa helg. Då får vi mellan 60 och 80 gäster. Äldsta dottern fyller ju 18 år den 1/10 så den 27 blir det storkalas.
  • Summerlove08
    Familjetrollet skrev 2008-09-18 08:14:25 följande:
    ush vad jobbigt.hoppas ryggen blir bra snart.nån mer som blev av med internet,tv o tlf igår?det förbaskade comhem lade bara av.inte ens de valiga tv kanalerna fungerade*arg*så man fick helt enkelt läsa en dålig tidning istället vad ska ni hitta på idag?här ska det tvättas.igår hjälpte gubben till att städa.i eftermiddag blir det hjärta till hjärta en sväng och ev tornby om maken vill vara chafför
    Det stod på correns hemsida att comhem-nätet släcktes ut för alla i Linköpings city igår kväll. Måste ju varit nått större fel nånstans. Men det märkte inte jag för jag sov då
    Fast jag håller med om att det varit mycket strul med deras grejer.
    Love is in the air
  • Familjetrollet
    Summerlove08 skrev 2008-09-18 08:34:17 följande:
    Det stod på correns hemsida att comhem-nätet släcktes ut för alla i Linköpings city igår kväll. Måste ju varit nått större fel nånstans. Men det märkte inte jag för jag sov då Fast jag håller med om att det varit mycket strul med deras grejer.
    com hem suger.betalt ska de ha men det funkar knappt eller inte alls väldigt ofta
    Skorpan08 skrev 2008-09-18 08:32:57 följande:
    Skulle gärna men hinner nog inte. Måste baka bullar och kakor inför nästa helg. Då får vi mellan 60 och 80 gäster. Äldsta dottern fyller ju 18 år den 1/10 så den 27 blir det storkalas.
    kul med 18 års kalas.om ca 1 år blir sonen 15år. så då blir det nog tjat om en moped.vi ska oxå börja baka lite smått till tösernas kalas i början av oktober.blir så dyrt att köpa både vanligt och glutenfritt.så vi kör oftast nästan allt glutenfritt
  • Skorpan08
    Familjetrollet skrev 2008-09-18 08:40:19 följande:
    kul med 18 års kalas.om ca 1 år blir sonen 15år. så då blir det nog tjat om en moped.vi ska oxå börja baka lite smått till tösernas kalas i början av oktober.blir så dyrt att köpa både vanligt och glutenfritt.så vi kör oftast nästan allt glutenfritt
    Jo, det är kul med kalas. I vår blir 2:n 15 och hon vill gärna ha eu-moped. Får se hur det blir med det, vi har ju en 30-moppe som fungerar väldigt bra.
Svar på tråden VI från Linköping