• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-11-12 12:33:39 följande:
    ja vul bilder brukar var en liten prick med ett hjärta.de första UL bilderna är roligast att få nä nu ska vi ta och gå till centrum och vc
    Vad ser man egentligen på de har UL- bilderna? Vi gjorde UL i vecka 19 när jag var gravid sist och då såg man ju rätt mycket.. men i vecka 12? Kan man se missbildningar och sådant då också.. eller vad är det de kollar efter?
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 22 dagar till UL
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2008-11-12 12:26:02 följande:
    så länge ja häver julmust å missbrukar syrliga karameller går det bra
    Så skönt att du hittat något som hjälper.
  • Fru T
    dinana skrev 2008-11-12 12:35:55 följande:
    Vad ser man egentligen på de har UL- bilderna? Vi gjorde UL i vecka 19 när jag var gravid sist och då såg man ju rätt mycket.. men i vecka 12? Kan man se missbildningar och sådant då också.. eller vad är det de kollar efter?
    Dom kommer göra ett nupp-test nu.. vad man ser kan ja svara på sen kanske tillome lägger in en bild om ni har tur
    Åh vad jag längtar
  • Apipoulai
    jannovich skrev 2008-11-12 06:55:21 följande:
    Hehe, hälsa R att jag minsann ska dricka glögg på lördag Trist när allt försvinner snabbt, får hoppas det finns kvar nån flaska till mig så jag får testa? Men är det massa alkohol i den? Är inte så jätteförtjust i vinglögg ...
    Ja, han är väl rädd att den inte ska räcka till bjudningen liksom. Vanlig glögg har han nog inget emot att öppna vid denna tiden, de är lättare att få tag i...som om han brydde sig, det var ju jag som köade och fick åka runt hela stan för att hitta.

Det är ju starkvinsglögg. Jag föredrar också saftglögg egentligen, men denna ska bli spännande. :)
  • dinana
    Fru T skrev 2008-11-12 12:47:02 följande:
    Dom kommer göra ett nupp-test nu.. vad man ser kan ja svara på sen kanske tillome lägger in en bild om ni har tur
    Är det rutin att de gör NUPP i vecka 12 här? Jag tycker det låter hemskt det jag har läst om NUPP, men kanske för att jag är lite känslig. Tycker bara att det låter så hemskt att de skall sticka en nål i nacken på min lilla bebis...
  • dinana
    Apipoulai skrev 2008-11-12 12:55:59 följande:
    Ja, han är väl rädd att den inte ska räcka till bjudningen liksom. Vanlig glögg har han nog inget emot att öppna vid denna tiden, de är lättare att få tag i...som om han brydde sig, det var ju jag som köade och fick åka runt hela stan för att hitta. Det är ju starkvinsglögg. Jag föredrar också saftglögg egentligen, men denna ska bli spännande. :)
    Vilken tur att man är gravid, så slipper man tänka på att dricka vinglögg... här är det saftglögg som gäller.
  • Maria84
    dinana skrev 2008-11-12 13:06:06 följande:
    Är det rutin att de gör NUPP i vecka 12 här? Jag tycker det låter hemskt det jag har läst om NUPP, men kanske för att jag är lite känslig. Tycker bara att det låter så hemskt att de skall sticka en nål i nacken på min lilla bebis...
    Man sticker inte in nån nål i nacken på bebisen när man gör ett nupp-test. De mäter nacken på bebisen på Ul:et. Man tittar på storleken på vätskespalten i bebisens nacke tillsammans med mammans ålder samt bebisens storlek.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • dinana
    Maria84 skrev 2008-11-12 13:10:12 följande:
    Man sticker inte in nån nål i nacken på bebisen när man gör ett nupp-test. De mäter nacken på bebisen på Ul:et. Man tittar på storleken på vätskespalten i bebisens nacke tillsammans med mammans ålder samt bebisens storlek.
    Huumm.. säkert? Jag läste om det någonstans och där stod det att i och med NUPP så ökar risken för missfall... vet inte varför.
  • Maria84
    dinana skrev 2008-11-12 13:15:33 följande:
    Huumm.. säkert? Jag läste om det någonstans och där stod det att i och med NUPP så ökar risken för missfall... vet inte varför.
    Låter väldigt konstigt..Måste ha varit fostervattensprovet eller fosterblodprov du läste om.
    Jag har själv gjort nupp-testet och det mäts på ul-bilden och det ger ju inte nån större risk för missfall för det.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Leos och Vincents mamma

Jag fick göra Nupp testet med Vincent, nu gör de det på alla som vill. När jag var gravid med Leo var det bara de i riskzonen som fick göra det.
    De kollar på ul bilderna o mäter utifrån det!

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden VI från Linköping